Rozdział 6

172 16 0
                                    

Ranek był bardzo rześki. Wito żałował, że nie rozpalił na noc kominka. Było mu zimno. Owinięty w gruby koc poszedł do szafy, w której były jego ubrania. Wziął swoją codzienną odzież i ciepły kożuch. Było czuć, że jest wczesna wiosna Jak to się mówiło i niego w domu:
,,Idzie przedwiośnie''.
Umył twarz, ręce i zęby. Zjadł śniadanie w szkolnej stołówce i poszedł do sali lekcyjnej. Znowu monotonia dnia codziennego. Teoria, praktyka, obiad, przerwa, znowu teoria, obrona i w końcu powrót do dormitorium. Każdy dzień ciągnął się w ten sam sposób i w kółko to samo. A jednak! Któregoś dnia usłyszał:
  - Chłopcy, dzisiaj nadszedłjeden z ważniejszych dni w waszym życiu. Dziś zostaną wybrani nasi przedstawiciele na Turniej Trzech Darów: Rycerstwa, Łucznictwa i Magii. Z radą działającą przy naszym wydziale, że są to: Witold z rodu Srebrnej Strzały, Daniel z rodu Durinina i Olgierd z rodu Czarnego Konia- oznajmił im naczelnik wydziału, który specjalnie pozostawił der dokumenty, by ich o tym poinformować.
   Witowi o mało szczęka nie opadła, gdy to usłyszał. Reprezentowanie ich wydziału na takim sławnym turnieju to niemalże zaszczyt.
   - Rozejść się!- pad rozkaz.- Wito, Ty zostajesz!
   Przerażony chłopak osłupiał. Bał się jak, wszyscy diabli.
    - Chłopcze, dostałem projekt twojej strzały od sir Dezydora- powiedział sir Hubert, naczelnik wydziału.
    -Tak, się.
    - Dałam go naszemu kowalowi i wykonał twój projekt- powiedział, wyciągnąć spod połów płaszcza trzy strzały.- To dla Ciebie. Wypróbuj.
  Wito drżącymi palcami nałożył strzałę i napiął cięciwę. W końcu strzała utkwiła w metalowym hełmów strącając go z pała. Został przejęty na wylot.
    - Dziękuję, się.
    - Ależ nie ma za co, mój drogi chłopcze. A teraz idź się szykować do turnieju, w końcu, jest już w przyszłym tygodniu
     - Tak jest, się.
Chłopak odszedł jak niesiony na skrzydłach z dwóch powodów. Pierwszy- dostał się do najbardziej prestiżowego turnieju w całym królestwie, a po drugie jego strzała znalazła praktyczne zastosowanie.. Przez cały najbliższy był bardzo tajemniczy, skryty i skupiony.


Akademia Trzech DarówOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz