Episod 5

2.2K 66 16
                                    

"Ole Ole Dari Penang"

"Weh, Nizam dengan Ail balik hari ni ke?" kata Rafi sambil ketuk-ketuk angin dengan kayu dram.

"Tak, dorang balik lepas result SPM. Ye la, dorang balik hari ni la, tadi Ail telefon kau kat rumah kan?"

Lemah betul otak Rafi ni.

Kejap lagi Ail tiba, naik atas.

"Ail! How's Penang!" kata Kamelia sambil salam calit jari.

"Panas, panassssss!"

"Apa benda yang panas tu, Ail? Mai habaq mamu sat!" kata Adli sambil gelak-gelak.

"Apa benda woi?" tanya Rafi, tengok Ail dengan Adli macam berkongsi rahsia. Ail berbisik-bisik sambil gelak-gelak, Adli terbarai gelak.

"Yang Power Rangers tu aku dengar la, dia call aku masa tu!"

"Kikikiki!"

"Apa benda Power Rangers ni woi?" tanya Rafi, blur.

"Kitorang layan video Power Rangers baru, layan!" kata Adli, nak tutup cerita.

"Buto la, member-member tak nak share cerita!" kata Rafi.

"Kau ni mulut paip bocor masalahnya, Rafi!" kata Ail.

"Ah, kimak! Minah ni lagi!" kata Adli, bingit je bila dengar suara Sarah.

"Hi Kam! How are you!"

"Okay je, much better."

"Eleena mana?" tanya Sarah.

"Kejap lagi sampai, kita jamming, you bawak drumsticks tak?"

"Ala, tak bawak."

Kamelia pandang Rafi.

"Fi, pinjam drumstick?" kata Sarah. Rafi nak hulur drumstick, tapi dihalang oleh Adli.

"Kau pahal tak kasi orang pinjam drumstick?" jerit Sarah.

"Oh, kitorang nak Eleena main band kitorang, kau bising, kau lupa bawak drumstick, tau pulak nak meminjam!" kata Adli.

"Ara, he has a point," kata Kamelia, pendek.

"Habis tu, macam mana nak jamming?"

Kamelia buka almari penyimpanan barang.

"Nah, patah ganti," kata Kamelia, terus duduk di kerusi di meja cashier.

"Kam, selalu you tak macam ni?" tanya Sarah.

"Sorry," jawab Kamelia, pendek.

'Pasangan diraja' tiba.

"Pak pak, pak pak pak bong bong bong bong selaamaaaaatttt pengantin baaaaaruuuuu penanggah mana, penanggah mana! Ail, ketua penanggah, tambah nasik, tambah nasiikkkk!" jerit Adli.

"Power Rangers dah sampai," kata Ail.

"Kam! Kam sihat? Adli telefon Eleena hari tu, dia kata Kam masuk hospital, Kam ok ke ni?" kata Eleena sambil peluk Kamelia.

"Saya ok je, cuma hari tu, menstrual saya tak betul sikit, entahlah, doktor tak cakap apa-apa lagi," kata Kamelia.

"Hi Sarah!"

"Hi," jawab Sarah, pendek.

"Saya minta maaflah, sebab tak tahu nak beli apa, dapat beli jeruk buah pala je untuk kawan-kawan," kata Eleena sambil menghulurkan dua beg plastik jeruk buah pala untuk Kamelia dan Sarah.

"Sorry, I tak makan jeruk murahan, I makan imported pickles je," kata Sarah sambil berpeluk tubuh.

"Ara?" Kamelia tegur sikap Sarah.

Cheras Perdana vol 3Where stories live. Discover now