Episod 7

2.1K 66 32
                                    

"Leisure Mall"

Bas 65 Intrakota berhenti di depan Leisure Mall Cheras, dan Adli serta Kamelia turun menuju ke pusat membeli belah paling top di Cheras.

"Kau rasa kan Li, selain kita, siapa lagi masuk Form 6?" tanya Kamelia sambil pandang kereta dari arah kanannya.

"Berdasarkan result la, aku rasa Ail akan blah jauh, Rafi aku rasa dia stay kerja kat KFC, atau mungkin dia akan sambung politeknik macam dia selalu sembang dengan aku," kata Adli, yang sedang light rokok.

"Nizam?"

"Aku dah agak dah mesti kau nak berubah fikiran kalau Nizam pergi mana-mana, aku tau niat kau ni," Adli terus pancung.

"Tanya je. Kau ni asal aku tanya pasal Nizam je, kau cakap aku suka dia. Padahal aku tanya sebab kawan-kawan je. Dia kan dah ada Eleena," kata Kamelia mempertahankan diri.

"Aku rasa dia kahwin dengan Eleena, puas hati kau?"

"Aku cakap pasal sambung study, kau cerita kahwin pulak," kata Kamelia, yang kunyah gula-gula Sugus.

"Kita lepak dulu, makan ke, apa ke? Kau nak makan apa?"

"Makan apa sini yang sedap?"

"Mana aku tau apa sedap. Lepak McD jap lah. Tumpang aircond. Kita minum air Coke dengan makan kentang dah la," kata Adli.

"Ingatkan kau nak belanja sedap-sedap, McD je rupanya. Eh, yang ayam goreng McD tu dah ada dah?" tanya Kamelia.

"Oh, yang iklan dia 'ayam oh ayam, kenapa kau sedap' tu ke? Tapi awek tu lawa doh."

"Lisa Surihani," kata Kamelia.

"Mana kau tau nama dia?"

"Alah, dia sekolah Sri Inai. Kat PJ. Pusing-pusing, member punya member, couple sana couple sini, kenal la. Tapi aku takde lah kenal sangat dengan dia pun. Tapi dia lawa lah."

Mereka berdua masuk dalam McDonald's.

"Antara Eleena dengan sape nama minah tu.."

"Lisa Surihani."

"Ha, Lisa Surihati."

"Surihani."

"Antara dorang berdua, sape lagi lawa?"

"Entahlah, aku rasa lawa ni subjektif. Kau ingat budak kelas aku, nama Sofia?"

"Ingat? Yang rambut dia kerinting macam iklan syampu tu ke? Tu boek, doh. Tapi dia tu macam acah-acah model sangat," kata Adli yang mula melihat papan menu di McDonald's.

"Bagi ramai orang, dia lawa gila. Sekarang aku tanya, Sofia dengan Eleena, mana lagi lawa?" tanya Kamelia.

"Eleena."

"Aku pun rasa macam tu. Tapi ada je cakap Sofia lagi lawa."

"Tapi Eleena tu pakej doh. Lawa pun lawa, pandai pun pandai. Untung doh Nizam, woi, kau nak apa?"

"Kau belanja, kan?"

"Haah."

"Aku nak try Ayam Goreng McD tu, boleh?"

"Air?"

"Coke je lah. Dengan sundae. Coklat."

"Celaka betul. Lebih-lebih pulak. Takpe, lain kali aku pau kau pulak," kata Adli yang mula memesan makanan.

Mereka berdua duduk di tepi tingkap. Kamelia tengok telefon. Ada mesej. Dari Sarah.

"where u at?"

Cheras Perdana vol 3Where stories live. Discover now