البارت الرابع عشر

1.3K 48 2
                                    

الفصل قبل الاخير

قبر من هذا المحفور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من سيرقد فيه قريباً.....؟؟؟؟؟؟؟؟
بدأت أصرخ بأعلى صوتي...
- شادييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييي......
- شادييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي......
الا ان بدأت اركض واخشى النظر الى الوراء....حتى رأيته امامي....بدأت ابكي....واقول بتعلثم...
- ه..ن...ككككك...
- قال بخوف: فين ايه هناك انسة نهال مالك..
- هناك فيه قبر...قبر....
لم يسألني بعدها بل ركض بالإتجاه الذي اشرت اليه ...........عاد الي وقال لي..
- انا مش عارف مين الي حفر القبر ده..
- قلت بثقة: انا عارفة
- مين؟؟
- ععم رشدي
- عم رشدي ويعمل كده لي وحافره لمين ليه هو مين حيموت..
- قلت برود: انا!!!!!!!!!!!!!!!
- قال بفزع: اني؟؟ ليه....؟؟؟؟؟؟؟؟؟
- قلت وانا ابكي: انت مش فاهم حاجة يا شادي مش فاهم..ياريتني قبلتك قبل كده يا رتني.....
- نهال!!!!!!!!!!!!!!!!
- لأول مرة يقول لي نهال من دون انسة .....نظرت اليه بحنان وانا امسح دموعي وقلت: حقلك كلمتين يا تصدقني يا ما تصدقنتيش وبعدين اعمل الي عاوزه.....انا هنا جيت بالغلط...بس بعدين اكتشفت ان وجودي هنا كان تحت تخطيط مدروس عشان يسرقة ميراثي الي ورثتو عن ابوية بعد اختي ما ماتت وانا مجبورة انفذ طلباتهم عشان سايقنين سم باخد مضاض كل يوم يحميني منو عشان ما متش....وانا بحاول اكتشف حقيقة وجودي هنا ....بس انا مش حخرج الا لما اعرف انا جيت هنا ليه وانتقم منهم كلهم........شادي انت الشخص الوحيد الي هنا الي بستريحلو....احميني...انا خايفة خايفة.....
- امسك بيدي وقال بلطف: مع اني مش قادر استوعب الي قلتي...بس انا ححميكي...ما تخافيش....وانا من اول يوم جيت هنا وانا بحميكي من غير ما تحسي...بحميكي بقلبي...يا اجمل اميرة في القصر ده..........
.................................................. ........................
عدت الى القصر لأجد السيد منير في انتظاري وهو غاضب...
- كنتي فين طول النهار؟؟
- في الجنيمة بتمشى...
- نظر الى وجهي المتعب وعلامات البكاء الظاهرة على عيوني وقال بلطف: مالك..انتي كنتي بتعيطي...
- تجاهلت الموقف قائلة: لا لا.....معقولة...ممكن شوية رمل دخلو عنية......
- انتي مش سعيدة هنا يا نهال....
- قلت بحدة: تتخيل في حد ما يبقاش سعيد في بيتو...
- قال برعب وقد ظن انني علمت انه قصر والدي فقال: قصدك ايه؟؟
- تداركت الموقف قائلة: لا.....اصل م حبقى ست القصر ده يبقى اكيد بيتي ولا ايه؟؟؟
- قال برقة: ممكن اطلب منك طلب..؟؟؟؟
- اتفضل..
- ممكن تعزفيلي.....
لم أرد عليه بل استجبت لطلبه وعزفت له على البيانو وهو جالس امامي....عيونه تدمع بين الحين والاخر.....ولكنه يتمالك نفسه...الا ان رأيته بدأ يتنفس بصعوبة...
فقال صارخاً: خلاص خلاصصصصصصصصص...
توقفت عن العزف.......وقلت له وان انظر اليه: انا ممكن ابقى ليك لو عايز,,,عشان انا عاوزة كده.....
- قال بتحدي: مين قلك لو عاوزك لية حاخد اذنك...
- قلت بتحدي اكبر: دي الحاجة الوحيدة الي ما تقدرش تاخدها مني غصب....(اقتربت منه اكثر وهمست في اذنه برة مفتعلة)....بس انا عاوزاك....مستنياك فاوضتي بليل.....لو ما جتش...انا حصرف نظر عن قلبي الي اتعلق بيك...وحرضى بلي عاوزه...وحتجوز ماهر...وعلفكرة...انا مش عاوزاه لوقت محدد..انا مستعدة اتجوزو علطول..عشان بس افضل جنبك...(وضعت يدي على وجهه وقلت) سلام...........
.................................................. .........................

اين انا؟؟ حيث تعيش القصص. اكتشف الآن