part 1:lewat

127 18 4
                                    

Jam alarm sudah  menunjukkan   pukul 9 pagi..min young yang sudah siap berpakaian seragam mengatur langkah memasuki bilik kembarnya jungkook yang juga merupakan makne daripada group king of boys yang merupakan muzik band disekolah mereka  iaitu bts .Tangan kanannya  pantas memulas tombol pintu yang tidak berkunci itu...kakinya menghampiri sebujur tubuh yang masih dilena dibuai mimpi indah.. min young menepuk-nepuk tubuh yang masih terbaring itu..Hari ni sudah masuk ke 10 kali mereka lewat ke sekolah.. 


Min:jungkook bangunla da lewat nie.

Jk:jap la satgi aku bangun ye.

Min: Jungkook baik kau bangun sekarang! Kalau tak aku ambil baling balang biskut  kau yang comel tu. Aku bagitahu Hana yang kau campak balang biskut yang dia bagi tu.(gelak nakal)

Jk: kacaulah kau nie!! Pergila (baling bantal kat muka Min)

Min: Amboi halau aku nampak!! takpe esok kau tengok cite tu sorang -sorang dah lah pasal kau aku lambat bangun.(mencebis geram)

Bantal yang dibaling jungkook tadi dibaling ke arah jungkook.  Jungkook terjaga dari tidor.Bangun. Mandi.

Jk: Min sorry la aku bukan marah kau tadi .

Min: Dalah pergi la kau. Aku kan kacau kau je.

Jk: Min.. Jangan lah macam nie. Aku gurau je tadi tu.

Min : Gurau lah sangat macam aku nie baru sehari je kenal kembar aku nie.Pergi la..(tolak jk)

jk: Okey.. takpala biarla aku sorang je. Kau bukan kembar aku.(-_- )

Min: yela-yela.aku maafkan kau tapi kali nie je. Araso.


DI SEKOLAH

Hana yang sedang menjaga pintu pagar sekolah. Hanya bercekak pingang. Arif sangat dengan 2 beradik nie yang selalu lewat ke Sekolah.

Hana : Lambat lagi korang nie.. kali nie korang kena bersihkan pandang sekolah pula.

Jk: Ye tahu. Macam biasa lah cikgu han tu bising kan. Menyampah.

Hana : Aah lah  bising nenek sihir tu..Aku juga yang kena dengarnye.

Min:...... (diam )

Hana : Hoii Min kau asal , diam je dari tadi .

Jk: Macam la kau tak tahu si min kalau dia merajuk memang macam tu.Masam mencuka.

Hana: Haa ?? merajuk dengan aku ke kau??

Jk: Aku..

Hana :ohh patuhla...haha

mereka bertiga masuk ke kelas. Dan belajar seperti biasa.

bersambung..

friend in love (Complete)Where stories live. Discover now