Suga menghempas kuat mejanya membuatkan semua rakan-rakannya memandangnya..
RM: kau da kenapa ada masalah ke?
Suga: tak ade apa cuma aku sakit haty je dengan seorang perempuan nie.
Jin : Perempuan??
Suga: Yup..
JH: Pelik. Kau tahu Ke sapa nama perempuan tu.
Suga: Tau tahu. Tapi aku nak buat dye meluntut kat aku sebab da jatuh kan maruah aku depan awek-awek aku.Tapikan muka dye sama la gan min..cuma semalam tu perempuan tu pakai mask..
Jin: Kalau betul min.. yang buat tu macam mane..korangkan memang hobi bergaduh..kau kan selalu cari pasal gan dia. Mungkin dia nak balas dendam ke?
Suga: Hurmm... maksud akal juga kan.. tapi takpa kita tengok sejauh mane permainan dye..(sengih jahat)
FLASHBACK..
Selesai sudah membersihkan kawasan pandang sekolah. Min meminta jungkook untuk pulang bersama Hana kerana dia terpaksa ke kelas tambahan..
Min:Kookies..hari nie kau balik berdua je gan Hana je tau.. Ak ada kelas tambahan art satgi .Taehyung pun ada sekali.
JK: Okey. Nanti kau nak suruh aku ambik kau ke biar Encik Yoo je ambik?
Min :Hurmm.. Encik Yoo jelah.
JK: Bye! aku nak cari Hana gan jimin dulu.
Min: Bye! kookies hati-hati tau.
Jungkook pergi. Min mencapai begnya, dia ingin segera ke kelasnya. Dalam perjalanan dia ternampak suga,mula idea nakalnya mengelinap masuk dalam otaknya..Diambik mask dan dipakainya.
Min: Oppa!! mianhae lambat?Eh sapa perempuan gedik nie oppa tak pernah nampak pun..(nada manja)
Suga: Haa?? (blur)
Min: Oppa apa nie.. jagi baru lambat seminit je tapi oppa dah cari yang lain.
Gadis tu ditolak min..Suga terkejut.Siapakah dye.bingung.
Suga: Jagi.. awak tak apa2 ke? Hye perempuan sapa kau haa?(berangnya)
Min: Sampai hati oppa..
Suga semakin naik angin.. Gadis itu sengaja mahu memalukan dye dihadapan girlfriendnya..
Gadis1: AWAK curang!! sampai hati awak..(menangis)
Suga: kau!! jagi tunggu saya sayang kat awak je percayalah.
Gadis itu menampar suga.. Suga tergaman. Sempat dye mengerling kearah gadis yang bertopeng itu..Suga mengejar gadis yang menangis tu, min tersenyum puas..
Min sekadar melihat wajah marah suga sebelum melangkah ke kelas. mask yang dipakai tadi dibuka..
~aigoii..padam muka kau.. puas hati aku tengok kau kena tampar tadi ..hurm kelakar pun ada haha... KAU NAK BENCI AKU.. BENCILA. sebab AKU 10 KALI GANDA BENCI KAU LA..(DESIS HATINYA)
BERSAMBUNG.....
HOPE TERHIBUR YEE??
YOU ARE READING
friend in love (Complete)
Romancemin aku sebernarnya suka kat kau.. sebab dengan gaduh dengan kau je aku dapat dekat dengan kau...(yoongi)