Sebaik sahaja tamat waktu rehat min terus ke kelasnya tanpa menunggu jihoon dan suga yang dari dari asyik bertengkar. Dalam perjalanan tu, terdapat beberapa pelajar perempuan yang mehalangnya dari lalu disitu.Min mendengus bila melihat gelaran itu.
Min: Maafkan saya yee.. boleh x tepi sikit. saya nak lalu ni.
kata min dengan malasnya.Dia tetap juga cuba untuk meloloskan dirinya dari crush ii suga swag tu.Tapi apa ke malang nasibnya tubuhnya ditolak kasar ke dinding.
Min: Aduh hoi nenek sekalian korang nie tak de benda lain ke nak buat! sakit tahu tak! aku buat apa kat korang ni sampai aku nak pergi kelas aku pun tak senang.
yeoja 1 : Alahai macam kau tak biasa dengan kitaorang ni. Tentulah sebab crush kitaorang tu.
yeoja2: Entah bengap sangat la kau ni perempuan.
kepala min ditunjal kedinding.Min sekadar mendengar,malas mahu melawan.Hormatkan seniorlah katakan.
min: Ala bukan aku yang nak dekat gan dia pun. crush kesayangan korang tu yang x habis-habis dengan playboy dia tu. Hish patuhnya korang nie malu tau sebab buli orang yang tak ada kena mengena dengan crush sis semua nie. Asal tak serang gf dia je. Takut ke?
kata min sambil mengangkat kening sebelah. mereka yang ada disitu sudah merah muka geram dengan min yang tak makan saman lasung nie.
Yeoja1: ekk...budak nie ! Siap kau .Wei hyo ambil tepung gan telur sini. kita kasi ajar budak nie.
Yeoja yang bernama hyo tu menurut lalu mengambil tepung dan telur.Lalu sebiji telur itu dipecahkan atas kepala min. Min pula hanya pasrah je bukan tak biasa,diorang tak serik - serik lagi lepas jungkook dah buli diorang.Mampus.Mandi tepunglah jawapnya.
Min: Hish bosan lah sis asyik benda yang sama je. Semua orang buat benda sama kau tahu tak?
Hyo: Biarlah. Ada aku kesah kau bosan ke x?Janji boleh balas dendam.
Min tersenyum mengejek. Diorang tak habis lagi ke?bosan doh? Min dalam diam melangkah pergi dari situ dab terus lari pecut.
Min: Gila! Asyik nak lepas geram kat aku yang malas nak cari gaduh nie je. Pergi lah kacau orang lain. Aku suruh appa buang korang baru tahu.
guman min dia membuka lock lokernya dan ambik tuala dan sepasang baju. Kebetulan jungkook yang baru datang tu terus menegurnya.
Jk: Yo beb! poteng kelas ekk.. Bagitahu presiden satgi. tak tayok..
Tegur jungkook. Min mengerling jungkook. Dalam hati sempat mengutuk oppanya itu. Jungkook datang kearahnya lalu menyentuh mukanya yang comot tu.
Min: Jangan tanya! kau tanya aku tendang kau sampai planet dudu.
Min memberi amaran. Jungkook mendengus. Baru je nak tanya dah kena dah.
Jk: Haha... kau macam tahu -tahu je. Tapi aku tak tahu pun kau tendang boleh sampai planet tu.
Galak jungkook dan hinggalah satu cubitan maut di lengannya.
Min: tu makan dye. Nak lagi ke?
Jk: Tau mau. Sakit gila. Wei esokkan aku dah masuk kelas kau balik hehe..Tak sabarnya.
Min: Hahaha!!mampus kau lah. kau tengok aku nie kesah ke?
Jk: Cis kepala alien kau min. Tak apa math kau belajar sendiri.
Min: kesah. dah aku chau dulu nak salin baju.
YOU ARE READING
friend in love (Complete)
Romancemin aku sebernarnya suka kat kau.. sebab dengan gaduh dengan kau je aku dapat dekat dengan kau...(yoongi)