Akhirnya semua penderitaan nya telah berakhir. Dia pun sudah keluar dari hospital. Manakala si minyju itu telah dihukum penjara seumur hidup. Sekarang ini dia telah pun memula kan alam persekolahnya balik setelah lama ditinggalkan. Rindu sunggup dia pada rakan rakannya.
Sampai sahaja dia disekolah, dia sudah terloncat loncat bahagia. Min memandang sekeliling terbutang matanya apabila melihat para pelajar yang fokus merenungnya. Ada yang berbisik bisik sesama sendiri. Ada yang memandangnya tidak puas hati.
Min hanya membiarkan sahaja tidak ambil peduli. Dia terus melangkah menuju ke kelasnya. Sampai sahaja matanya lagi sekali terbulat besar apabila melihat poster yang ditampal disekeling kelasnya. Semua rakannya memandang tajam kearahnya.
Min: Hai semua! Rindu aku tak?
Jihoon: Tak! Penipu!
Daniel: Aah asal kau tak pernah bagi tahu kitarg hah?
Min:*pelik* Mwo? Apa korang nie?
Jihoon: Abang sepupu konon! Bla lah ko.
Min: Apa ko nie? Tak faham lah.
Kata min bingung melihat rakan kelasnya itu. Dia memandang jihoon minta jawapan.
Jihoon: Nie kau tengok poster ni? Apa dia? Terang kan?
Jihoon menunjukkan poster yang dipegangnya. Min tergaman. Sudah pasti kerja min yoongi. Min mnegetat bibirnya. Poster yang ditampal diseluruh kelas dicabutnya ganas.
Daniel: Woi jangan mengamuk. Rilex lah kita duduk dulu and kau cita kitaorng apa sebenarnya.
Ujar daniel menarik min agar duduk. Min hanya mengikut.
Min: Haish, aah dia memang tunang aku. Tapi dia bukan suka aku pun. Dasar playboy.
Jihoon: Ouhh, asal korang tunang kalau tak suka.
Daniel: Aah.
Min: Kena paksa. Korang nak tahu tak aku geram betul dengan mamat tu ada sahaja nak sakitkan hati aku. Benci lah aku. Nie tambah lagi satu musibah. Haish geramnya aku kat pakcik swag tuuu.
Jihoon: Ouhh, so kau memang benci dia ke?
Daniel: Kesian kau min.
Min: Tapi aku sayang dia. Cuma sikap dia tu buat aku bengang. Haish gila punya namja.
jihoon: Huiii!!! Min suka si playboy tu piwett.
Daniel: Apa kata kau luahkan je perasaan kau tu pada dia.
Cadang daniel. Min hanya megeluh. Sukar baginya untuk meluahkan perasan sedangkan antara dia dengan suga bagai anjing dengan kucing tidak ngam bersama.
Min: Susahlah kau tahu kan dia memang tak ngam dengan aku lupa kan je lah. Lagi pun sekarang mesti fans dia tengah bengang dengan aku. Kecoh betul lah Mamat tu.
Daniel: Tunang kau jugak kan. Sabar lah. Nanti kau mesti tahu juga apa perasaan suga pada kau.
Daniel memberi nasihat dan jihoon disebelah sudah menganguk.
###
Min meminta izin kepada miss hyo untuk ke tandas, dalam perjalanan dia tidak sengaja terlangar seseorang.
??: Hey ko buta ke hah? Alamak kau nie?
Hamun gadis itu seraya memandang tepat ke anak mata min.
YOU ARE READING
friend in love (Complete)
Romancemin aku sebernarnya suka kat kau.. sebab dengan gaduh dengan kau je aku dapat dekat dengan kau...(yoongi)