part 7

82 14 3
                                    


Min mundar- mandir  didalam biliknya.Kejadian tadi membuatkan hatinya tidak tenang .Dirinya menjadi tak menentu bila melihat suga tersenyum manis pada Bomi tadi..Adakah dia cemburu.Jiwanya tidak dapat menerima apa yang dilihat tadi, sakit hati dibuatnya

"Arghh!! Gila.Kenapa gan kau nie min,kau kan benci si gula tu,so biarla kalau si gula tak cukup manis tu nak bersweet-sweet gan bomi unni pon,kau peduli apa!"guman min menyuarakan isi hatinya yang berbauk perasaan cemburu.

 "Dah kenapa gan si tembam aku nie,macam orang tengah hilang anak je aku tengok saeng aku sorang nie"kata jungkook dibalik pintu,Dari tadi dia hanya memerhatikan saengnya yang gelisah tu.jungkook mengetuk pintu lalu melangkah masuk namun kehadirannya tidak dihiraukan oleh min

"hey!! kau berangan apa tu"sergah jungkook mematikan lamunan min yang sudah ke kutub selatan. 

 " kookie bila kau masuk? tak dengar orang ketuk pintu pun. tak baik tak main redah masuk je ,bagi salam la dulu."omel min 

"semalam lagi?kau tu yang berangan. mane la nak dengarnye.nie tangan aku dah nak patah dah sebab ketuk pintu bilik kau banyak kali tapi.... bla..bla..."bebel jungkook.

"hehe.. sorryla.."

"tak nak kawan kau dah"

"ala.. janganla macam tu...I'm so sorry."

min memaut lengan kembarnya itu..dilentokkan kepala dibahu jungkook.jungkook mengerling. 

"aku nak merajuk gan kau seminggu.. kau pergi  jalan dengan encik yoo je bila pergi sekolah.. Hana pun kau tak boleh kawan sebab hana aku punya.hyun,hye,v,jin....bla..bla... aku suruh diorang jangan kawan kau.. biar kau sorang -sorang"habis semua nama  disebutnya  tiada satu pun yang tinggal.min sudah muncung itik.

jungkook tersenyum.Dia sengaja melihat sejauh mane min boleh memujuknya.saengnya boleh tahan lurusnya juga.

"jahat! aku tak kawan kau.Sampai hati kau dalah tak nak kawan aku ,lepas tu hasut kawan aku supaya tak kawan aku..huhuhu."kata min,dia sudah menangis.

jungkook tersenyum lagi.Dah agak dah saengnya itu akan menangis.min memang seorang yang manja gannya .jungkook memeluk min.

"dalah.. jangan nangis lagi.Aku main 2 je la. Aku tak akan biarkan saeng aku nie keseorangan.never."jungkook mengesat air mata min, dagu min didongakkan memandangnya.

"aku sayang oppa  aku. aku nak kau selalu ada kat aku. Kau janji kemana -mane pun kita pergi mesti sama 2."min tersenyum gembira 

"macam tu la si tembam aku. aku sayang banyak 2 kat kau"kata jungkook menayang gigi comelnya.

"kookie... aku laparla .. Perut aku nie da menyanyi lagu fire dah nie"

"jom"

................................................................................................................................................................

begitu lah kehidupan mereka ada sahaja pergaduhan yang mungkin buat hati pembaca semua terusik haha...namun kasih sayang  ikatan adik-beradik kuat membuatkan mereka saling memahami antara sama lain..

skip..

Disekolah, kelas 16a1 kecoh dan bising membuatkan jiwanya jadi rimas.Jungkook membuat keputusan untuk membuat keputusan untuk keluar dari kelas itu.Hana yang sedang berbual dengan min terus menarik tangan temannya itu mengikuti jungkook.

"wei,asal kau nie macam detektif conon je aku tengok.Terhendap sini sana."ujar min malas mahu melayan kerenah temankan itu

"hish..biarla.aku nak tahu oppa kau tu pergi mane.Mane tahu dia senyap2 jumpa girlfriend dia ke?"kata hana berbauk cemburu

"eh..jealous nampak?"perli min,kening diangkat sebelah.Hana mecebis geram

"mestila..kau kan tahu aku memang lama da syok kau kookie tu,cuma dia tu je yang tak sedar."kata hana riak wajah mula berubah.

"ala2.. sianya kawan kita sorang nie,biar aku tolang kau pikat kookie tu,apa macam?"ujar min menyoal.hana berfikir sejenak kemudian tersenyum mengiakan pertanyaan min

Dua sahabat nie pun mula berbincang  cara bagaimana memikat si jungkook tu.akhir mereka mendapat satu idea yang benas.

" okk.  right now kita  follow dia,kita tengok apa yang dia buat.Dare."ujar min memadang rakannya itu.Hana menganguk.

Mereka  tidak tahu pergerakan mereka itu disedari oleh jungkook.jungkook sekadar tersengih.'spy akula tu..cis'jungkook berhenti dan pusing membuatkan hana dan min mula gelabah, mereka ingin lari dari situ  tapi cepat2  jungkook menahan.

"sini!korang ingat aku tak tahu ,yang korang follow aku,hana lain kali kalau kau nak ikut jangan follow belakang aku tapi jalan sebelah aku nie."guman jungkook dalam nada mengoda.hana ditarik dekat dengannya,min sudah mencebis.

"jungkook!!aku ini tak akan nak tinggal sini je.kau tak nak bawa aku sekali ke?manja je suaranya.jungkook menupuk dahi hampr terlupa yang min ada sekali lalu menarik kedua-dua rakan 2 nya itu mengikutnya .

     "tada....dah sampai"jerit jungkook.Hana dan min sudah tergadah..min cuba melarikan diri  tapi tidakannya dihalang oleh jungkook

"memandangkan korang dah ada kat sini..so korang kena tolong kitaorang kemas.LAgi pun kitaorang ber7 nie lelaki mana nak tahu kemas- mengemas nie"omel jungkok.Hana dan min mengeluh kasar tak pasal- pasal mereka kena jadi kuli jungkook.siap kau kitaorang kerjakan kau  cukup-cukup

"Taknak ! aku nak balik kelas ,jom hana'guman min

"ehtak ade 2 .korang mesti tolang !please.nanti  aku belanja korang ,bolehla."pujuk jungkook dan akhirnya merka setuju menolong jungkook

"okey.kitaorang tolang tapi karong jangan nak arah 2 kitaorang.arashi"kata hana pula

"araso.jomla. diorang  dah tunggu dah tu>"kata jungkook lalu menghampiri hyung 2nya itu.

 bersambung....


friend in love (Complete)Where stories live. Discover now