Min berada seorang diri di dalam libary kerana hana terpaksa balik kerana ada urusan yang tak dapat dielak olehnya. Min memhembuskan nafas lega setelah selesai mengemas buku-buku yang tak boleh digunakan itu didalam stor, dahla hari sudah gelap.
Min: Alahai.. ngantuknya,mana jungkook dan taehyung oppa nie kata nak datang. Dalah tak bagi aku balik seseorang , bahaya la apa la? Habis biarkan aku sesorang kat dalam nie tak bahaya lak?Hish hyun ah gan jimin nie pun satu,kenapa korang balik tak tunggu aku, tadi yelah ada hana temankan nie seorang pun tak ada.
Bebel min pada dirinya sendiri, dia melentokkan kepalanya diatas meja tanpa sedar dia telah pun terlelap disitu.
Di tingkat atas pula,sebaik sahaja ?? bangun dari tidurnya, dia kelam kabut mengemas begnya, dan melangkah menuruni anak tangga,sebaik sahaja kakinya ingin melangkah keluar dari situ,matanya terarah pada sesusuk tubuh yang sedang tidur,dia mengatur langkah kearah orang tersebut.Pelahan-lahan dia mendekati orang itu.Dan serta- merta nama itu disebutnya.
"Min young"
??? : Yak... bangun lah, Nasib aku jumpa kau. Kau buat apa tidur kat sini.
Katanya,tubuh gadis itu digoyang -goyangkannya.
Min P.O.V
Aku merasakan tubuh aku digoyangkan seseorang, mungkin itu jungkook,aku tak sedar yang aku tertidor semasa tunggu jungkook tadi.Aku buka mata dan memadang orang yang kejutkan aku tadi, aku memadangnya lama kerana aku masih mamai lagi.
??? : Hoii, asal kau padang aku lama-lama. aku tahu la aku nie kacak.
aku membuat aksi ingin termuntah mendengar katanya itu,aku sangkakan jungkook rupanya mamat yang kuat tidor tu. aku bangun ingin mengambil begnya namun langkahnya dihalang.
??? : kau nak gi mana pula tu? kau tahu tak sekarang pukul berapa? Dah cepat,dah nak hujan nie.
Aku mendengus. Dia nie tak reti nak sabar ke? Tahu nak mengamuk je. Aku menoleh memadangnya.
Min: Aku nak ambik barang aku kat sana. kau boleh sabar tak. Lagi pun awal lagi kut.
??? : Apa kau cakap? aku silap dengar erkk? pukul 6.30 pm kau kata awal. Nie awal kau*ketuk kepala min*
Aduh sakitnya, hish dia nie tak tahu nak cakap elok-elok ke? Wait the minite,Dye kata 6.30pm kan? ke aku dah tersilap dengar nie.Maksudnya lama aku tertidur tapi kook dan tae oppa lansung tak datang.
??? : Kau tercegat apa lagi, pergi lah ambik beg kau tu cepat, bebel la kau nie.
Min: Hish araso. chakaman. Aku nak pergi ambil beg aku.
Aku pun berlari mendapatkan beg aku tu dan datang balik ke suga.
Min: Dah,khaja.
Suga: khaja
suga tarik lengan aku dekat dengannya membuatkan jantung aku jadi tak tentu arah.
END POV..
Mereka keluar dari sekolah dan berjalan untuk pulang.Min memadang tangannya yang masih dalam gengaman suga.Dalam berjalan mereka tertiba hujan turun dengan lebat menyebabkan mereka terpaksa mencari tempat reduh.
Suga: Hujan lebatlah min, jom kita berteduh kat sana dulu
Min: Nae.
Mereka pun berlari kearah bus stop yang ada 20 meter situ, basah juga badan mereka.
Min: Hacumm...
Suga: Min kau okey tak?
Min: Hurmm.. aku okey,hacumm..
Suga: okey otak kau, dah hacum..hacum macam tu kau kata okey?
Min: Sikit je laa..
Suga: Sini..
suga menarik min dalam dakapannya,kedua-kedua tangan min digengamnya.Min terkaku melihat tindakan suga,dia ingin melepaskan diri namun makin kuat pelukan suga.
Suga: Duduk je diam-diam, badan kau sejuk sangat. So guna je aku tuk hangatkan badan kau tu. Jangan risaula aku tak buat apa- apa pun kat kau la.
Min: Hurm.. gumawo.
Suga: Kau tido lah dulu natty aku kejutkan kau kalau hujan tak redah natty.
Min: Hah, nae.
bersambung....
Part tak best laa....idea author dah kena curi dan alien.. huwaggg...
voment..
YOU ARE READING
friend in love (Complete)
Romancemin aku sebernarnya suka kat kau.. sebab dengan gaduh dengan kau je aku dapat dekat dengan kau...(yoongi)