Jungkook POV..
Aduh,mana pula budak nie pergi,Kenapa belum balik lagi.Hujan semakin lebat diluar membuatkan aku membuat keputusan untuk mencari min disekolah. Nombor Min didail berkali tapi tiada satu pun yang dijawab oleh min. Aku berhentikan kereta didepan bus stop. Aku mencapai payung ditempat duduk belakang dan keluar dari kereta.Aku melangkah kearah 2 orang yang memakai seragamku. Aku menepuk bahu lelaki yang sedang memeluk seorang gadis. Ternyata lelaki itu adalah suga hyung,dia memandang aku sambil menyuruh aku senyap sedikit. Aku hanya menganguk lalu duduk disebelah suga.
JK : hyung.. buat apa kat sini.Ekk sapa yang tidur dalam dakapan hyung tu. Awek baru ekk?
Suga: Yak.. asal kau tak ambil min hah?
Soalan aku diabaikan oleh hyung sebaliknya dia memarahi aku kembali. Aku hanya memdengar dan mata aku terarah pada gadis yang sedang lena tidur,lansung tak tergangu tidurnya sama sahaja dengan adik kembar aku min tu. Bom meletup pun tak perasan.
Suga: Kau dah kenapa pandang dye lain macam je. Kau jangan macam -macam kookie..
JK: Hahahaha... apa lah hyung nie,kookie bukan macam hyung.
Suga: Kau pelir aku ke apa nie, hish bab sini jaket kau tu aku nak tutup badan dye. Sexsy gila. Nasib iman aku kuat kalau tak habis dah aku ratah dye kat sini juga..
Jk: Hishh, hyung boleh tak simpan sikit byuntae hyung tu dalam rumah kau.
Suga: haha yelah,Meh jaket kau tu.
Jk: Nah..
Suga: okey..
Jk: ekk?hyung kau ada nampak min tak?
Suga: habis yang tengah tidur nie sapa? Apakah bengap sangat kau nie kook. Adik sendiri pun kau tak perasan.
Aku mengadu kesakitan kerana suga mengetuk kuat kepala aku. Sunggup aku tak sangka yeoja yang aku kutuk tadi memang min.. hahaha patuhlah tak bangun-bangun.
JK : Macam mana hyung boleh jumpa dengan min.
Suga: Macam nie, tadi aku tertidur kat libary sedar ii je dah pukul 6.30 dah,aku pun nak balik dan aku nampak dia seseorang. Cadangnya aku nak suruh kau ambik kitaorang tapi telefon kitaorang dah habis bateri.Bla..bla..
JK: Ohh.. macam tu, hihi sebenarnya kan hyung aku lupa nak ambik dia tadi, aku ingat dia balik dengan hana.So aku pun terus je balik gan tae.
Suga: kau nie kan, kalau aku takde tadi dah terkurung dah dia dalam tu. Asal kau boleh lupa ambik dia. Pabo lah kau nie kookie.
JK: Ala.. sorry lah aku bukan sengaja aku betul -betul lupa tadi.
Suga: Yela, jom balik, kau tengok aku dengan min dua-dua dah lenjun nie.Sejuk tahu tak.
Jk: Hihi.. sorry. Nie minah nie sapa nak angkat.
Suga: Biar aku yang gendong dia, kau bukakan pintu tuk kitaorng.aku rasa dye deman nie. tu yang tak bangun dari tadi.
Aku menganguk.Kitaorang balik lah ke rumah aku malam nie hyung tidur kat rumah aku. Min yang masih tidur tu aku pandang lama.Rasa bersalah kerana aku lupa nak ambik dye tadi dan tak pasal-pasal dia deman sebab kena hujan.
End JK POV.
Min Pov..
Aku merasakan tubuhku diangkat seseorang,aku cuba buka mataku namun kepala terasa berat sangat, Entahlah baru-baru nie aku kerap rasa penat dah mudah pengsan.Mungkin sebab aku terlalu paksa diri aku untuk berlatih kut.Akhir aku dapat juga bukakan mata aku, aku sudah ada didalam bilik aku sendiri tubuh aku diselimutkan dan diatas kepala aku terdapat tuala basah. Aku cuba bangkit namun dihalang.Aku menoleh.
YOU ARE READING
friend in love (Complete)
Romancemin aku sebernarnya suka kat kau.. sebab dengan gaduh dengan kau je aku dapat dekat dengan kau...(yoongi)