Min:Aduhaii,tingginya macam mana aku nak ambik x sampai huhu. Hye kotak asal kau duduk tinggi sangat tahu tak sampai aku la nak ambik kau nie!Kau tahu tak aku nie dah kena buli gan gigi arnab tu, nasib baik oppa aku.Tengok laa sekarang, ada ke patuh dia suruh aku ambil kau. Bukan dia tak tahu aku nie tak sampai.
bebel min pada kotak yang tak bernyawa itu.Dia memanjat bangku yang terdapat disitu tetapi tetap tak boleh ambil terpaksa dia jengket sedikit dan akhirnya dapat gak ambik.
Min:Ha dapat pun kau kotak tapi nape berat sangat kotak nie
guman min wahal kotak tu takdelah berat mana pun saja mengedik , min ingin turun dari situ tapi malangnya kakinya tersalah langkah nasib ada orang yang sambut.
Min:Pushh.. nasib tak jatuh dahlah aku pegang kotak berat nie.. siapakah sang hero nie,moh kita tengok.
kata min dan menoleh pada orang yang menyambutnya itu
"Arghhh Hantu Tepung cap feri..lepaskan aku woi.."
Jerit min membuatkan orang tersebut meletaknya kebawah. Min menutup matanya rapat,kotak yang dipegangnya dipeluk kuat.
???: Apa kau kata ?Hantu apa?Kau nie memang lah ! pekak telinga aku tahu tak?
kata orang yang menyambutnya tadi.'Hishh.. geram aku gan yeoja nie aku dah tolang kau.Boleh kau panggil aku hantu tepung!Arghhh..'desis hatinya tetiba dirinya rasa geram melihat orang depannya itu.
Min: kau dah pergi ke hantu?
min membuka matanya dan dah ternyata orang yang dia panggil hantu tu rupa ii nya adalah Suga. Min memcebis bila melihat muka bengis suga didepannya.
Min: Alahai kau ke? haha?opss aku bukan senjaga la.Aku baru nak berangan ada putera raja selamatkan aku.Hish asal kau yang datang.
min ingin keluar dari situ.kotak yang dia pegang itu dipeluk kemas.
Suga: Kau ingat aku nak sangat ke kat kau.Kau nie memang tak tahu nak berterima kasih ke? Lagi satu ada ke orang nak dekat kau dahla pendek,pipi tu kalah pau dah aku tengok hahahahahaah.
Perli suga sambil menolak min menyebabkan min hampir sahaja jatuh nasib sempat dirangkul kemas pinggang min.Mata mereka tepat memandang satu sama lain.
Min: Hoihoi.. sakit pingang aku tahu tak? Kau nie memang sengaja nak ambik kesempatan pada aku yang comel nie ke apa?.
Min membetulkan kedudukannya,kotak yang dipegangnya diberikan kepada suga.Suga buat tak tahu,min mendengus malas mahu dia layan si swag singa.Min ingin pergi namun sempat dihalang oleh suga.
Suga: Meh,kotak tu aku bawa kau kang tak pasai -pasai ada orang tu jatuh cium lantai hagaga...
Suga ambil kotak lalu pergi meninggalkan min sendirian disitu,min hanya tersenyum lalu mengikuti suga.
Min; Kalau aku jatuh kau kan ada boleh sambut aku. Betul tak?
Suga: Banyakla kau,ingat aku nie tukang sambut orang jatuh.
Min: Tapi tak salahkan kalau kau jadi? aku tengok muka kau nie layak
Suga: Yak pabo.. kau ingat aku tak ada kerja lain ke?
Min: Hagaga... btw kau kenapa boleh ada kat sana tadi.
Suga: Aku tengok tidur tpi adalah makluk mana tah memekak. Bising tu yang aku pergi tu.
Min:hehe.. aku erkk *blur*
Suga: entahlah.. kau rasa sapa je ada kat situ?
Min:hehe..mian,dan gumawo tolong aku.
Suga: cheoman...
Min: Erkk memandang kau ada kat sini jom teman aku gi rooftop okk..aku malas nak tolong diorang tu?Dah lah jin oppa tu kuat bising.
Suga: Hoho..boleh pulak macam tu habis kotak nie tak kan nak biarkan kat sini jee.
Min:Please sekejap je nanty kita anta laa okey.
Suga: Yelah..nasib hari kau pandai pujuk aku jom..
Suga meletakan kotak tu diatas kerusi dan terus dia menarik min pergi ke roodtop.
Bersambung..
# Hohohoho sorry lama tak update
# ini kalau x best sorry okey otak saya nie dah tua almaklumlah
# jangan lupa vote dan komen okk kalau x tak nak update hihi
#part membosankan bukan dan mengarut haha.and kalau tertypo ke apa ke fhm ii je laa
YOU ARE READING
friend in love (Complete)
Romancemin aku sebernarnya suka kat kau.. sebab dengan gaduh dengan kau je aku dapat dekat dengan kau...(yoongi)