part 3: Dye menangis!

86 18 7
                                    


  Min melangkah untuk ke kolam renang  untuk buat latihan. setelah sampai dia menukar pakaian renangnya..min terjun kedalam kolam tersebut..

Min: wahhh... bestnya dapat berenang waktu macam nie..aman je.

Suga: Memang best.. aku suka tengok kau.. seksi..(tersengih nakal)  

Suga yang entah bila berada disitu menghampiri min.Min menelan air liur.. Apakah suga sudah tahu bahawa dye sengaja memalukan lelaki itu dihadapan kekasihnya.

Min: Hye!! kau buat apa kat sini haa??

min memeluk tubuhnya yang terdedah itu. Mata Suga tepat memadangnya..

Suga: Teman kau la,kau tau tak bahaya kawasan nie.

Min: Tak payah la.. aku dah besar tahu la aku jaga diri aku sendiri.

Min ingin keluar dari kolam tu ..suga hanya melihat gadis itu sehingga gadis itu hilangkan diri ke bilik salinan. Min kembali, Suga yang menunggu dia tidak diendahkan.

Suga: Cepatnya kau berlatih.. Aku baru je nak tengok kau berlatih.

Min: Malas! mood aku dah hilang sebab kau yang annoying nie tahu tak?

Suga merapatkan diri dengan min,membuatkan min gugup..

Min: Apa nie rapat-rapat dengan aku. Rimas la tahu tak? Kau ingat aku macam gf kau ke?

Suga: i dont care! suka hati aku la nak buat apa pun. (tarik lengan min rapat dengannya) Kau ingat aku akan biarkan kau senang lepas kau dah malu kan aku. Jangan harap aku akan lepaskan kau.

Min: Hishh apa nie lepaskan aku la.. kalau tak aku jerit.

Suga:  Silakan.. kau nak jerit kan jeritla..(menyejah lengan min)

Min: Kau dah gila ke ha?(jerit sedikit)

Suga: Kenapa kau nak malukan aku hah? wae??(suga menolak kasar min ke dinding)

min yang terkejut dengan tidakan kasar suga itu,hanya memdiamkan diri, takut??Baru dia sedar yang lelaki itu lagi mabuk?

Suga: Aku tanya kenapa kau? Asal kau diam..bisu (sinis suga)

Min: suga..kau mabuk?(suaranya seakan berbisik)

Suga: Aku.. tak mabukla.. haha ..aku okey.. kau tu.. ( tubuh min ditolaknya lagi)

Suga membelai rambut min. Membuatkan min cuak.. Tenaganya tak mampu melawan tenaga lelaki suga.Min sudah menangis dia berharap suga dapat sedar dari mabuknya itu..

Min: suga.. sedarla..(menangis) aku minta maaf sebab malukan kau..mianhae..mianhae..

Min hanya mampu menangis.. suga yang mabuk itu hilang bertimbangan itu.. Rebah dilantai. Pengsan..

Min menarik nafas lega.. tapi air matanya tidak mampu berhenti.. Belum dia pernah melihat suga bersikap dingin dengan seperti itu..

min:suga.. aku buat semua tu sebab aku jeles kau dengan gf kau..aku sayang kaula.. 

min meletakkan kepala suga dipahanya.. tidak sangup membiar lelaki itu.dia tak sedar yang air matanya membuatkan suga sedar dari pengsannya..

Suga: min kau ke tu? kenapa kita ada kat sini..(bangun,matanya tepat memandang min yang menangis itu)

Min diam..

Suga: Sorry aku tak ingat apa yang terjadi tadi. Aku mabuk ke tadi?

Min menganguk pelan tidak memandang Suga. Suga pelik? adakah dia yang buat gadis itu menangis?

Suga:hye..shutt.. kenape kau menangis? mianhae kalau aku yang buat kau nangis. Aku tak ada niat pun.. kau kan kawan aku juga.

Suga menarik min kedalam pelukannya.. Entah mengapa hatinya tidak tenang melihat min menangis.

Suga: jomlah.. aku hantar kau balik..kau penat nie..

 Suga mengesat air mata min,membuatkan min jadi tak keruan.. namun dia gembira bila suga perhatian terhadapnya..  petang itu min hanya membiarkan sahaja suga memegang tangan sehingga sampai dihadapan rumahnya..Hatinya menjadi tenang bila suga mengengam lembut tanganya..

                                                  Bersambung..

friend in love (Complete)Where stories live. Discover now