Tom a Elizabeth trávili v Tajemné komnatě spoustu společného času. Bylo to místo, kde je nikdo nemohl rušit. Mohli se tu věnovat čemukoliv chtěli, ať už sobě nebo například rozhovorům o černé magii. Už bylo jaro, když znovu probíhal se jeden z těchto dlouhých rozhovorů o temných kouzlech. Elizabeth tehdy darovala Tomovi knihu, kterou dostala několik let zpět od svého otce, ale ona věděla, že ji nejspíš nikdy nevyužije. Ale věděla, že Tomovi se bude líbit. A nepletla se. Jakmile si Tom přečetl první řádky, bylo na něm vidět, že je skutečně nadšen. Rozhodl se, že nově nabité poznatky, které mu jeho přítelkyně poskytla, co nejdříve využít. Povedlo se mu to ale ne tak docela podle jeho představ.
Stalo se to odpoledne 13. června 1943, když se chtěl opět sejít s Elizabeth. Setkali se v umývárně u vchodu do tajemné komnaty. Zjistili ale, že tentokrát tam nejsou sami. Tom i Elizabeth byli velmi překvapení, když se z jedné z kabinek ozval pohoršený dívčí hlas. Dívka, která se sem původně přišla schovat, se zdála býti velmi pohoršená přítomností chlapce, kterého slyšela mluvit, pro ni nesrozumitelným jazykem. S kabinky vystoupila drobná studentka s kulatými brýlemi na nose. K její smůle ale právě ve chvíli, kdy se v umývárně objevil bazilišek, kterého Tom přivolal. Stačil jediný pohled do jeho velkých žlutých očí a dívka padla k zemi mrtvá. V tu chvíli Tom zaskuhral bolestí, chytil se za hrudník, kde ho svírala, a sesunul se na kolena. Elizabeth, která vše šokovaně sledovala, se ve chvilce vzpamatovala. A zatím co přiklekala k Tomovi, vytáhla z kapsy svého hábitu hůlku a kouzlem zamkla dveře.
"Tome," oslovila chlapce a jemně s ním zatřásla. "Tome, co se děje?" zeptala se ho rozrušeně. Trochu ji vyděsila bolest, kterou zahlédla v jeho tváři. Tom jí ale neodpověděl. Místo toho zasyčel něco na baziliška, který hned vzápětí zmizel zpět v komnatě. Bolest v jeho hrudi začala pomalu povolovat a jeho ruka sklouzla z jeho těla na černou kůži, ve které byl vázaný jeho deník, jenž vypadl z jeho školní tašky, když spadl. Vzal ho do ruky a ohromeně na něj zíral. Elizabeth unikal smysl jeho činů. Zoufale sledovala Tomovu apatii a pak stočila pohled k mrtvému tělu na podlaze u kabinek. A poté si to uvědomila.
"Vytvořil si viteál," zašeptala šokovaně.
"Ano," potvrdil jí její domněnku Tom. "Zabil si studentku," konstatovala zjevné.
"Ano," řekl znovu.
"Tome! Tome, jestli to někdo zjistí, tak-"
"Nikdo to nezjistí," přerušil ji rázně a zadíval se na ni. Chytil ji za ruku a pevným hlasem řekl: "Podívej, já teď půjdu dolů a ty se chovej, jako by si ji našla, dobře?" Elizabeth přikývla. "Všechno bude v pořádku," řekl ještě, než zmizel v temném tunelu. Jakmile se zavřel vchod do tajemné komnaty, odemkla znovu dveře a začala z plných plic křičet. Netrvalo to dlouho a v umývárně se objevil nemalý hlouček studentů. Všichni nevěřícně zalapali po dechu při pohledu na mrtvé tělo. Jedním z těchto studentů byl i Orion Black, který se rychle prodral davem k Elizabeth právě včas, aby ji zachytil. Během chvilky se ve dveřích objevili i první profesoři, mezi nimi i Albus Brumbál, kterému stačil jediný pohled a byl přesvědčen, že za vším stojí Elizabeth, a Horacio Křiklan. Ten ihned vyhnal všechny studenty a následně se vydal ke svým studentům. Elizabeth mu koktavě popsala, jak si přišla opláchnout obličej, protože jí bylo nevolno, a našla tu tu dívku. Brumbál si nad jejími slovy jen tiše odfrkl a klekl si k drobnému tělu. Křiklan zatím poslal oba Zmijozely zpět na kolej.
Úmrtí studentky přímo v Bradavicích bylo pro všechny více než znepokojivé. A ministerstvo i vedení školy se ze všech sil snažilo najít pachatele, ale dlouho se jim nedařilo. Nakonec pravda o tom, co se skutečně tehdy v umývárně stalo, zůstala navždy tajemstvím, které spolu sdíleli Tom a Elizabeth.
ČTEŠ
Větší zlo
FanfictionTom Raddle byl na škole dosti známá a poměrně oblíbená osoba, jak u svých profesorů, tak mezi spolužáky. To je známá věc. Stejně jako to, co se s ním stalo poté, co školu dokončil. Co ale ví jen málokdo, je to, že v jeho životě byla, vedle černé mag...