Sekolah rendah pulau rintis.Di kantin sekolah,terlihat geng super hero faporit kita yaitu boboiboy dengan kawan kawannya sedang makan di kantin.
"dei semua... Tengok ni,aku jumpa cd ni kat gudang rumah aku... "ucap gopal sambil menyimpan cd film yang ditemukannya itu,fang melirik sebentar lalu kembali asik dengan donat lobak merahnya.yaya ying dan boboiboy menghentikan kegiatan mereka sebentar,boboiboy mengambil cd itu dan melihat covernya yang seram.
"woaah... Cd seram ni,hantu punya cerita rupanya.... "ucapnya yang dibalas anggukan oleh gopal.
"bila kau jumpa cd tu gopal... "tanya yaya setelah menyimpan buku catatan dan pena dombanya.fang masih sibuk dengan donatnya, ying pula hanya mendengarkan.
"kemarin sore... Aku jumpa sebab aku nak ambil cd game aku kat gudang, tak sengaja aku tengok cd tu... Ya aku ambil lah... "jelas gopal.
"pakci kumar tau kau ambil tu cd kah,gopal... "tanya ying,gopal menggeleng sambil menjawab.
"tak... "
"issh kau ni,nanti apa(ayah) kau cari lah... Gopal"kata ying,
"tak lah... Apa aku tak suke cerita seram,mungkin ni punya ama(ibu) aku la... "jawab gopal cuek.
"aku pinjam cd kau gopal,nak tengok nanti lepas balik sekolah... "ucap fang sambil merebut cd yang sedari tadi di pegang boboiboy.
"aku nak tengok juga lah fang... "-boboiboy.
"hn.. Jom, jumpa kat rumah aku nanti... "jawab fang, boboiboy mengangguk.
"gopal, kau nak tengok juga ke tak... "tanya boboiboy yang dibalas dengan gelengan kuat oleh gopal.
"haiyya.. Kau ni macam mana boboiboy,gopal ni kan takut dengan yang namanya hantu lah.... "cakap ying di balas anggukan oleh yaya.
"haahlah... Gopal kan penakut... "ujar yaya.
"dei aku bukan penakutlah... Siapa kata gopalji penakut,mari sini aku peyekkan die... "
"hmm... Nak peyekkan aku ye gopal, meh sini aku tulis nama kau kat buku aku, lepas tu aku suruh kau hitung semua remput kat lapang sukan nanti... "ancam yaya, gopal meneguk ludahnya dengan susah.
"tak lah aku gurau je... "-gopal
"iyekeh... "-ying
"iye... "-gopal.
"Haha... Terbaik"-budak comel penguasa elemen.
"eik... Boboiboy,akak kau takut hantu ke tak... "tanya ying membuat yang lain penasaran.
"apesal kau tanya hal tu ying... "kata boboiboy pada ying.
"hmm... Nak tau je, kak (YN) tu penakut ke bukan... "
"aku tak tau lah... "
"dei,kau kan adiknya... Macam mana boleh tak tau... "tanya gopal.boboiboy mengangkat bahunya acuh.
"apahal kau ni gopal... Aku mana tau kak (YN) penakut ke bukan. Sebab aku pun tak pernah tengok akak ketakutan... "
"macam mana kalau kita tes je... "usul fang membuat boboiboy,yaya,ying dan gopal melirik si pengendali bayang.
"apa... "-fang.
"apa kau cakap tu fang... Tes apa kau maksudkan ni... "-boboiboy.
"hah... Korang tak ngerti ke... "-fang.
"tak... "-all
"hmm... Maksud aku,kita tes kakaknya boboiboy untuk cari tau die ni penakut ke bukan... "
KAMU SEDANG MEMBACA
Kakak Terbaik
FanfictionMampir sini yuk Kamu jadi kakak prempuannya boboiboy?... Absurd dah 😉😉😉 Cerita abal hehe... Jangan lupa baca