Chapter 11

2.8K 242 7
                                    

Sinar terang yang berasal dari boboiboy kini telah menghilang,(YN) dan ochobot membuka mata mereka yang sedari tadi tertutup.
Di hadapan mereka kini terlihat boboiboy dengan pakaian orange kemerahan,jaket tanpa lengan dengan hoodie yang tak dipakainya.aura seram terlihat menguar di balik punggungnya,

Boboiboy mengangkat wajahnya yang sedari tadi menunduk. Topinya dipakai seperti halilintar tetapi lebih tinggi membuat rambutnya terlihat sedikit,di kedua tangannya ada api yang membara panas.

(YN) melihat mata adiknya yang berubah jadi oren kemerahan,mata itu juga memandang tajam padanya tapi tak lama tatapan itu terlihat berbinar.

"woaah...  Aku dapat jumpa dengan kak (YN) rupanya... "ucap boboiboy dengan ceria dan kekanak kanakkan,entah kemana tatapan tajam dan aura suram tadi.

"akak...  Sejak bila akak ada kat sini... "tanyanya dengan ceria.(YN) memandang adiknya dengan heran "apasal dengan dia ni...  Dah tau aku datang beberapa hari lepas"batinnya.

"beberapa hari lepas...  "jawab (YN) singkat.

"iyekah...  Kalau macam tu,jom lah main bareng api ye kak... "kata boboiboi api dengan semangat.

"tak boleh,kau kena tidur besok kau sekolah lah... "larang ochobot setelah menyimpan embernya entah dimana.api memandang ochobot sambil cemberut.

"tak nak lah...  Mari main,.... Puss.. Puss... Ochobot meh mari lompat lingkaran ni... "cakap api sambil membuat lingkaran dari api berdiameter sedang.ochobot hanya sweetdrop.

"kau kira aku ni kucing ke... "

"kak...  Jom main,kita main pertunjukan api...  Nah nah tengok ni...  Hebat tak"ujar api lalu membuat beberapa bola api kecil yang dilempar dari tangan kanan ke tangan kiri begitu seterusnya.

"kau ni demam ke...  Ni masih malam lah.... Nak main juga,cepat tidur besok kau ni kena sekolah lah... "kata (YN) dengan gaya bersidekap dada di hadapan api.

"alaah...  Api nak main lah kak...  Api nak main... "

"tak boleh lah... Besok siang je main bareng akak...  Sekarang kau mesti tidur"

"tak nak...  Api tak nak main siang hari,pagi atau petang pun tak nak... Api nak main sekarang lah kak... "ucapnya dengan nada merajuk.

"kenapa tak nak...  Kan seronok bila main siang hari lah api...  Boleh kawan kawan kau temani... "

"penat lah kak....  Api nak lepaskan tekanan ni... "

"apahal kau ni...  Macam dah strees je nampak... "

"api memang sedang bertekan lah kak... Akak mana tau"

"mana akak tau... Kite ni baru jumpa lah"

"iye juga... "

"kenapa kau ni...  Api bertekan sebab apa lah... "

"api penat tau tak...  Tiap tiap hari mesti tolong orang,pagi kena sekolah,tambah ujian dadakan,tolong orang lagi, mesti lawan alien pula....  Buat bertekan betul lah.. "ucap api berapi api,(YN) dan ochobot memandang api yang sedang bicara dengan berjalan bolak balik.

Kakak TerbaikTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang