"Akak...."
"Hmm...."
"Akaaaakkk...."
"Hm...
"Akak...oh akak"
"Ye.. Ada ape..."
"Temani boboiboy ye..."
(yn) mengalihkan perhatiannya pada sang adik, buku novel yang dibacanya ia tutup dan simpan diatas meja, ditariknya kedua tangan bocah bertopi dinosaurus itu sampai yang empunya duduk disebelahnya,
(yn) tersenyum kecil lalu mengelus surai hitam adiknya lembut, boboiboy menikmati perbuatan kakaknya dengan nyaman.
"boboiboy nak akak temani ye... "
"hmm"
"boboiboy nak pi mana sebenar atau nak buat sesuatu ke... "
Kepala bocah manis itu bersandar di bahu sang kakak, pipi chubynya digesek gesekan untuk mencari kenyamanan oleh sang empunya, macam anak kucing je kau ni pikir (yn).
"akak... "
"ye.. "
"akak nak temani boboiboy kan... "
Anggukkan dari (yn) menjawab pertanyaan boboiboy.
"iye... Kau nak akak temani ape... "
"temani berehat je... "
"eik... Berehat je... "
"haah.... "
(yn) memandang sang adik yang memejamkan matanya, kepala boboiboy yang bersandar di bahunya ia elus dengan tangan yang lain, sudah hampir seminggu ini adiknya jadi pemalas, suka rehat je kerjanya, tapi itu tidak terlalu membuat sang kakak khawatir walaupun (yn) sesekali melihat adiknya melamun dan termenung. Setidaknya boboiboy tidak terlalu depresi seperti beberapa hari belakangan akibat masalah yang dibuat oleh si alien kepala kotak tu.
Beberapa waktu terlewat dalam keheningan elusan di kepala superhero kita masih dilakukan (yn) dengan lembut, suara dengkuran halus terdengar dari boboiboy membuat (yn) hanya tersenyum kecil, tarikan nafas yang teratur bisa (yn) lihat dari gerakan paru paru sang adik.
Ochobot muncul sambil membawa senampan cemilan dan jus segar, nampan itu ochobot letakan diatas meja,
"nah kak... Cemilan untuk hari ni.. "
"terima kasih ya ocho... "
"sama sama... Eik, boboiboy dah tidur... "
"haah... AKhir akhir ini dia suka sekali berehat... "
"itu lebih baik dari pada boboiboy murung tiap hari iyakan kak (yn)... "
(yn) mengangguk kecil sambil terus mengelus kepala boboiboy.
"kau benar ocho.... Ahh boleh tolong ambilkan akak selimut dan bantal tak ocho... "
KAMU SEDANG MEMBACA
Kakak Terbaik
FanfictionMampir sini yuk Kamu jadi kakak prempuannya boboiboy?... Absurd dah 😉😉😉 Cerita abal hehe... Jangan lupa baca