Kapitola 15. - Denný Prorok, dekrét o vzdelávaní číslo dvadsaťšesť a Valentín

219 22 0
                                    

   Po posledných udalostiach sa Astrid rozhodla predplácať si Denného Proroka. No správy, ktoré jej v jedno ráno priniesol ju vôbec nepotešili, i keď pre ňu to nebola nová informácia. Vyslúžila si prekvapený pohľad od Draca, keď si podráždene povzdychla, prudko zatvorila Denného Proroka a položila ho na stôl.
   ,,Deje sa niečo?" Nadvihol obočie a naťahoval ruku k novinám. Astrid ich však schmatla a znovu roztvorila.
   ,,Hromadný útek z Azkabanu, Ministerstvo sa obáva, že stopy úniku niekdajších smrťožrútov vedú k Blackovi. Pche!" Odfrkla si, keď dočítala názov článku. ,,Ministerstvo mágie včera v noci oznámilo, že sa z Azkabanu podarilo ujsť desiatim väzňom. Minister mágie Kornelius Fudge poskytol novinárom rozhovor vo svojej súkromnej pracovni a potvrdil v ňom, že desať prísne strážených väzňov včera v skorých večerných hodinách utieklo a o nebezpečnej povahe týchto jednotlivcov už informoval premiéra muklov. Bla, bla, bla... Považuje sa za pravdepodobné, že títo jednotlivci, medzi ktorým je aj Blackova sesternica Bellatrix Lestrangeová, sa sústredili okolo Blacka ako svojho vodcu. Čo sú toto za sprostosti? Fudge sa len bojí, že by návrat Veď-Vieš-Koho mohol byť pravdou a tak všetko zvalí na Siriusa Blacka."
   ,,A ktorí väzni utiekli?" Zaujímal sa Goyle. Vrhla na neho znechutený pohľad. Čo keby si sa spýtal ocka? pomyslela si a musela si zahryznúť do jazyka, aby to nepovedala nahlas.
   ,,Antonin Dolohov - odsúdený za brutálne vraždy Gideona a Fabiana Prewettovcov, Augustus Rookwood - odsúdený za špionáž na Ministerstve mágie pre Toho-Koho-Netreba-Menovať, Bellatrix Lestrangová - odsúdená za mučenie a trvalé poškodenie duševného zdravia Franka a Alicie..." Odmlčala sa. Nehodlala dávať Slizolinčanom ďalšiu muníciu na posmievanie sa Nevillovi. ,,To stačí. Na toto ste ešte príliš malí."
   ,,Tragický skon pracovníka Ministerstva mágie," Prečítal nahlas Crabbe, ktorý sa nahol bližšie k nej, aby videl do Denného Proroka.
   ,,To bolo neslušné," Zamračila sa na neho a zavrela noviny. ,,Do týchto vecí vás nič nie je. Ak chcete čítať Denného Proroka, kupujte si ho. Ja vás v čítaní týchto hlúpostí podporovať nebudem."
   Pokrčila noviny, prútikom ich zapálila a následne ich donútila vznášať sa.
   ,,Prečo si to spravila?" Oboril sa na ňu Draco. ,,Ja som si to ešte chcel prečítať."
   ,,Tebe by som to už vôbec nedovolila čítať," Uškrnula sa. ,,Ale niečo ti prezradím. Ten pracovník sa volal Broderick Bode. A ja viem, prečo zomrel."

   Mladý Malfoy jej zvyšok dňa nedal chvíľu pokoja. Neustále sa jej na to vypytoval, bol neuveriteľne vytrvalý. Astrid to najprv prišlo vtipné, no onedlho ju začínala jeho vtieravosť vytáčať. Bolo to asi po prvý krát, čo ju nový dekrét o vzdelávaní potešil. 

NARIADENIE VRCHNÉHO INKVIZÍTORA ROKFORTU 

Týmto nariadením sa zakazuje, aby učitelia podávali
študentom akékoľvek informácie bezprostredne nesúvisiace
s predmetmi, ktoré vyučujú a za ktoré sú platení. 

Vyššie uvedené je v súlade s Dekrétom o vzdelávaní
číslo dvadsaťšesť. 

Podpísaná: Dolores Jane Umbridgeová,
vrchný inkvizítor

   Mrzelo ju, že sa to vzťahuje len na profesorov. Pred Dracom sa však zaprisahala, že mu nič neprezradí.
   ,,Opýtaj sa otca, ten ti k tomu bude mať určite čo povedať," Odpinkla ho zakaždým, keď vyťahoval tú tému. Veľmi sa na ňu za to hneval. Hnev ho však razom prešiel, keď sa o pár dní dozvedel, že Hagrid bol podmienečne prepustený. 

   Január preletel až hrozivo rýchlo. Február priniesol teplejšie a vlhšie počasie. Dni ubiehali ako voda a druhý víkend v Rokville bol už za dverami.
   Valentín bol sviatkom lásky, i keď pre mnohých skôr sviatkom utrpenia a hanby, keď tento deň nemali s kým stráviť. Astrid od rána trápili spomienky na Valentín z jej študentských rokov.
   Draco si všimol, že jeho ochrankyňa má opuchnuté červené oči a líčka zmáčané od sĺz. Nič na to nevravel. Prečo by aj mal? Nikdy nechápal ženy. Plakali hocikedy a pre čokoľvek. Ani na chvíľu ho nenapadlo, že by smútila za životom, ktorý tak dávno stratila.
   ,,S kým budeš tráviť dnešok? Ja len, aby som ťa moc nerušila. Niekam sa ukryjem, budem ťa strážiť z diaľky," V uslzených očiach sa jej odrážala zvedavosť.
   ,,S kým by som mal? Pansy sa mi pokúšala nenápadne navrhnúť, či by som s ňou nešiel, no ja a Pansy... To určite nie," Rázne zatriasol hlavou, až sa mu uvoľnilo niekoľko plavých vlasov a padli mu do čela.
   ,,Takže dnešný deň budeš tráviť zase so mnou? Si si istý? Máš už vek na nadväzovanie nových známostí," Nadvihla obočie a pery sa jej skrivili do pobaveného úsmevu.
   ,,Och, prestaň, Astrid," Mierne sa zamračil, no aj tak sa na jeho tvári objavil úsmev. ,,Vlastne som sa ťa na niečo chcel spýtať."
   ,,A čo také, drahý?" Vzala si do ruky pohár s mliekom a dala si z neho poriadny dúšok.
   ,,Pôjdeš so mnou dnes na rande?"
   Vyprskla mlieko na Theodora Notta, ktorý sedel oproti nej, otočila sa na Draca a s vyvalenými očami čakala na jeho vysvetlenie.
   ,,Čo prosím?"
   ,,Nemyslím to tak doslovne," Pretočil očami a uhladil si vlasy. ,,Bolo to len formálne pozvanie. Ako správny muž dobrých mravov sa predsa musím opýtať, či so mnou dnešok chceš stráviť alebo nie."  
   ,,Pri Merlinovej brade, Draco, samozrejme, že s tebou dnešok rada strávim. Aj keby som nechcela, tak musím. Mimochodom, prepáč, Theo," Vrhla ospravedlňujúci pohľad na Notta. Ten len niečo nezrozumiteľne zamrmlal a servítkou si utieral tvár. ,,Už by sme mali ísť."
    Ryšavá čarodejnica a mladý kúzelník vstali od stolu a zamierili do izieb po kabáty. Síce február priniesol teplejšie počasie, avšak vonku stále vládol chlad a nespútaný vietor šľahal tváre ľudí.
   Astrid si všimla, že Potter nieje so svojou zvyčajnou partiou. Vlastne všetci traja boli z jej neznámeho dôvodu rozdelený. Harry bol s dievčaťom z Bystrohlavu - Čcho Čchangovou, Rona si v tom dave prekvapivo nevšimla a Hermiona, ktorá ju zaskočila najviac, bola s Lunou Lovegoodovou.
    ,,Môžme ísť?" Draco jej s pobaveným úsmevom nastavil rameno. Astrid sa uškrnula a prijala jeho ponuku. 

The Girl Who Fought [HP|FF]Where stories live. Discover now