Her Türk evladında olması gereken nitelikleri sayabilir misin derseniz hemen sayayım size.Vatanseverlik.O olursa diğerleri zaten peşi sıra geliyor.Vatanını seven insan vatandaşına da iyi davranıyor, onların bir adım geri değil iki adım ileri atması için elinden geleni yapıyor.Eğer ofis hayatı yaşıyorsan ve mesai arkadaşının o gün evlilik yıldönümü ise kendi mesai saatine onunkini ekleyerek arkadaşına zaman kazandırıyorsun.Veyahut annenin akşama hazırlayacağı yemekte bir tuz katabilmek bile vatanını vatandaşını sevmenin birer getirisidir.Tabi bir de dağda gezen ayaklara soralım bu vatanseverlik kavramını.Uygulama alanlarını.İntikal sırasında tüm intikal konvoyunda bir tek kişinin matarasında su varsa o matara en önden en arkaya kadar elden ele herkes aynı mataradan içmek kaydıyla dolaşır ve o matara sahibine boş olarak geri döner.Bunu yapamayan bölükler, takımlar asker olamamışlar.Gitsinler futbol takımı kursunlar rica ediyorum.
Vatanseverlik bir asker için de en önemli konudur hatta konularını oluşturan temel maddedir diyebiliriz.Konuyu uzatmadan demek istediğim yere getireyim.Vatanseverliğin en büyük yaşatıldığı kurum olan ordu, bu vatanseverlik gereğinin en büyük işlevini şehadetle yerine getirir.Bir haberle Menteş adeta matem havasına büründü.Van'ın İran'a sınırı olan Saray ilçesinde kaçakçılar pusu kurmuşlar.Sınırdan kaçak geçiş olduğu bilgisi üzerine devriye görevine çıkan genç teğmenimiz, komutanımız, 2013 mezunu abimiz ve yanındaki askerleri pusuya düşürülüyor.Pusuda abimiz şehadete ulaşıyor.Politika siyaset uzak olduğumuz kavramlardı harbiyede.Askeri öğrencilerin oy kullanması da yasaktı zaten.En büyük özgürlük bu.Nasıl yasaklanır diyebilir, saçma bulabilirsiniz ama askeri öğrenciler arasında bir ayrılık, ikilik çıkartmaması için zamanında komutanlarımız tarafından belirlenmiş ve bana göre oldukça yerinde bir karardır.Demem o ki o dönemin politikası gereği teröristlerle anlaşma sağlanmaya çalışılmış ve haber kaynaklarınca adına çözüm süreci dediğimiz bir zaman dilimine girmiştik.Harp okuluna girerken atılmıştı bu adımlar ve o günden bu haberi aldığımız güne kadar terör şehidi aldığımızı hatırlamıyorum.Çözüm sürecinin iplerini koparmaya yönelik ilk antlaşma bozan olay bu olay olmuştu ve Teğmenimiz abimiz bixi silahıyla üç yerinden vurularak şehadete ulaşmıştı.
Şehit Piyade Teğmen Emre AS
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Benim Meskenim Dağlardır Dağlar
Non-FictionBir Subay nasıl yetişir.Aşık olursa neler yapabilir ve vatan sevgisi her şeyin üstesinde gelirse neleri göze alabilir.Anlatılan her şey gerçektir ve ilk ağızdan okumaktasınız. Okuyacaklarınız bile sizi yormaya yetecekken vatan uğruna bunları yaşayan...