Bir yola çıkmadan önce çıkacağınız yola bakınca ne kadar uzun, engebeli, taşlı topraklı gözükse de önyargılarla hareket edip bu yolu bitiremem dememeli asla hayatta.Çünkü gerçek engeller kafada başlıyor bunu o yolu bitirince görüyorsunuz.İnsanoğlu fıtratı gereği engellerini, sınırlarını kafasında çizer kurgular ve bu çizdiği sınırlar hep yapabileceğinden daha alt seviyede kalır.Bunu kendinize de sorabilirsiniz.Bu güne kadar başardığınız işlerde kendi sınırlarınızı aştığınızı görmüşsünüzdür illa.Tabii ki de bu başarıda etkili olan bazı etmenler de var.Amacınız ve bu amacınızı gerçekleştirmeye giderken yanınızda olan insanlar.
Bu güne kadar en büyük ne yaptınız.En büyükten kastımı anladınız.Ben bu işi yapamam, asla olmaz deyip de yaptıktan sonraki mutluluğunuz?İşte o mutluluk anı sınırlarınızı aştığınız andır.Bir dağı tırmanmaya başlarken bulunduğunuz yerden tepesine bakarak bitmez demeyin çünkü tepesine çıkınca dağ artık sizden daha kısa kalmış olacak!İşte bu dağları taşları aşarken yanınıza aldığınız kişileri de iyi seçmelisiniz.Bazen olacak bu seçim hakkını size vermeyecekler.O zaman da ortak bir amaç uğruda olduğunuzu düşünerek bu insanlar ile ortak düşünceler geliştirmeye bakın.Yoksa o dağ öyle ya da böyle biter ama size de ızdırap olur ona da.
Amaç dediğimiz nedir acaba?Para kazanmak mı ya da kendini kanıtlama arzusu mu?Mesleğinin olması mı, sadece bir hobi bir sevgi mi?Amacınızın gücü ne kadar kuvvetliyse kendinizde o oranda da azim bulacağınızı şimdiden garanti ederim.Bir para ise amaç para bitince geçmişte amacınızı gerçekleştirmenin bir önemi de kalmayacak değil mi?Ya da mesleğini belli sağlık soruları yüzünden yarıda bırakıp farklı alana kaydığını düşün.O mesleği elde edebilmek için okuduğun o lise üniversite boşa mı gitti acaba?Evet tabii ki de boşa kardeşim.Bu tarz amaçların olursa size azminizin bu yolu bitirmekte çok yeterli olmayacağını ve yetse bile sizi zorlu bir yol beklediğini de temin ederim.
Bizler askerler, bizler astsubay ve subay adamlar ve bizler generaller.Bu işi ne meslek olarak gördük ne de parasına kandık.Ne üniformanın havasına geldik ne de makam mevkiye, rütbeye tav olduk.Bizlerin amacı vatanı ayakta tutmaktı ve bu yüzden amacımızın kutsallığı azmimizi de tetikliyor.Hayır tabii ki de bir tek askerlik mi kutsal amaç taşır.Siz bir hastanede hademe olarak bile çalışırken şu milletin sağlığı için şuraları da temizleyeyim diyorsanız kutsal bir amacınız vardır ve saygı duyarım.Her ne kadar sivilde bu azmin zirve yaptığı iş alanları olsa da kabul etmeliyiz ki ölüme namlu ağzında bedene girmeye hasret bir kurşun ile kavuşmaya herkesten daha yakın olan silahlı kuvvetler personelinin amacına ve azmine selam eder şerefli bayrağımın altında birleşen milletime bu dağı aşmamda yeterli azmi verdikleri için hürmetler ederim.Sevdamız vatandır ve sevdamızla amacımız birleşince o dağlar un ufak gelir gözümüze.Sonra dağlar olur haki yeşil kamuflajım ve ben kamuflajsız nasıl yaşarım?
----------------------------------------------
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Benim Meskenim Dağlardır Dağlar
Literatura FaktuBir Subay nasıl yetişir.Aşık olursa neler yapabilir ve vatan sevgisi her şeyin üstesinde gelirse neleri göze alabilir.Anlatılan her şey gerçektir ve ilk ağızdan okumaktasınız. Okuyacaklarınız bile sizi yormaya yetecekken vatan uğruna bunları yaşayan...