Menteş'te hava zifiri karanlık ve cırcır böceklerinin bile sesinin kesildiği saatlerde bu sesler neyin nesiydi.Uyandığım gibi Osman ve Burak'ı kaldırdım.Onlar da şaşkın şaşkın bana bakıyorlardı.Pijamalı şekilde çadırın kapağını kaldırdım.Ayağım çıplak vaziyette nöbetçinin yanına kadar geldim
-Kanka olay ne, niye herkes koşuşturuyor?
-Oğuz normalde söylememem lazım ama sana söyleyeyim.Bir şey olduğu yok komutanlar reaksiyonumuzu ölçmek amaçlı içtima alıyor.
Gecenin bu saatinde sabah eğitime gideceğimizi düşünürsek kalkmak gerçekten de zor geldi ama en azından ciddi bir durum olmadığını bilmek güzeldi.Yalın ayak çadıra geldim, Osman ve Burak meraklı gözlerle bana bakıyordu.Çadırdan çıkmayacak he dedim ve anlattım durumu.Sanırım herkes birbirine bu şekilde aramızda kalacak dediği için oldu ki içtima alanına vardığımızda reaksiyon amaçlı bir toplanma olduğu haberini hepimiz almıştık.Tek sıra halinde gecenin köründe diyeceğimiz bir saatte yemekhanenin önündeki alanda sıralardaydık.Kamuflaj, ayakta botlarımız ve kafada kompozit çelik başlıklarımızla içtima alanındaydık.Tabur komutanı içtima alanına yaklaştıkça bölük komutanlarımız sesleri de yükseliyordu.
-Rahat, Hazır ol.Tüfek omza, Selam dur! Dikkaaaaat!
Artık tek ses çıkmıyor ve gözler tabur komutanına dikilmiş.Tabur komutanı Umut Yarbay'da içtima alanına aheste adımlarla ilerliyor.Bir yandan da gecenin bu saatine aldırış etmeden ayağa diktikleri harbiyeli adaylarının hiza ve istikametlerini kontrol ediyordu.Bir devremi görmüş olsa ki "sen" dedi.Hemen tekmilini verdi arkadaşımız.Şanssızlık o ki bizim bölükten bir arkadaştı.
-Harbiyeli adayı Erdi Kara, Emret Komutanım!
-Niye kıpırdıyorsun ? Nasıl ki bir müslümana cami ibadet yeri, o hassasiyetle davranıyor.Sen de bizim için o hassasiyeti olan içtima alanında o şekilde duracaksın!İçtima boyunca silahını ensene alarak komando dansına başla!
Komando dansı nedir buradan anlatsam da uygulamaya geçirmeden anlamanız çok güç bir meseledir.Gecenin o saatinde hele ki yaklaşık bin kadar insanın önünde o emri almak ve uygulamak gerçekten zordur.Umut yarbay tam ortaya geçti ve tekmilini aldı tek tek bölük komutanlarından.
-... Üsteğmen Nuri Fener, 11. Bölük 127 Harbiyeli Adayı emir ve görüşlerinize hazırdır komutanım ...
Tekmil alma faslı bittikten sonra tabur komutanı bölük komutanlarını yerlerine gönderdi ve konuşmaya başlamadan da komando dansı yapan Erdi'ye acımış olsa gerek ki yerine geçmesini söyledi.Tabi Nuri Üsteğmen bakışlarıyla "sonra hesaplaşıcaz" demişti Erdi'ye.Bu iş burada kalmazdı ve kalmayacaktı.Tabur komutanı konuşmaya başladı ve tüm devre pür dikkat kesildi
-Kıymetli Arkadaşlarım.Beni rahatta dinleyin.
Zaten rahat vaziyetinde beklerken komutanın "kıymetli arkadaşlar" sözüyle hazır ola geçmemizin üzerine demişti rahatta dinleyin diye.Komutan, asker için emir komutanın sahibidir.Ona yapılan hürmet aslında omzundaki yıldızlara saygıdandır.Kişilikleri özel hayatımızı ilgilendirir.Bizim orada bulunduğumuz sürede komutan rütbesini takmış her amirin dedikleri, kendi verdiğimiz emirmiş gibi benimsenerek yapılmalıdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Benim Meskenim Dağlardır Dağlar
Não FicçãoBir Subay nasıl yetişir.Aşık olursa neler yapabilir ve vatan sevgisi her şeyin üstesinde gelirse neleri göze alabilir.Anlatılan her şey gerçektir ve ilk ağızdan okumaktasınız. Okuyacaklarınız bile sizi yormaya yetecekken vatan uğruna bunları yaşayan...