Kosem ii multumeste lui Iskender ca a salvat-o din mainile pentru ca a salvat-o de mercenarii care au vrut sa o omoare, apoi Zulfikar il anunta pe sultan ca Iskender a venit sa-l viziteze...
Ahmet o viziteaza pe bunica sa apoi ii spune ca-si va petrece tot restul vietii in acea celula unde nu va primi decat paine si apa...
Bulbul a fost iertat insa a fost pedepsit sa faca curat pe jos, Haci vine la el si ii cere sa-i dea zor pentru ca vine sultana Humassah, Bulbul e fericit cnd aude asta, intre timp Cennet e intrebata si ii spune lui Kosem cine e Humassah, cea mai mare din fetele lui Safiye, intre timp trasura acesteia soseste la serai, Bulbul se grabeste sa o intampine, Humassah isi face o intrare triumfala in fata femeilor din harem, Dilruba ii saruta mana apoi toate femeile fac o plecaciune in fata ei...
Humassah vine sa-l vada pe nepotul sau, sultanul Ahmet, insotita de Bulbul, Zulfikar, care facea de straja la usa sultanului, si ascutea un pumnal apoi e prezentat lui Humassah ca fiind seful slugilor, aceasta ii da batista ei pentru ca observa ca Zulfikar avea o rana la mana, Zulfikar il intreaba pe Bulbul cine e sultana...
Ahmet afla de existenta unei scrisori trimise de Dervis lui Sahin Giray in care cei doi recunosteau ca au complotat pentru uciderea tatalui sau, sultanul Mehmet III...
Ahmet si Handan o primesc pe Humassah, Ahmet isi imbratiseaza matusa si o intreaba ce mai face, Humassah ii spune ca mai bine de cand l-a vazut pe el, apoi Humassah ii spune lui Handan ca a auzit ce s-a intamplat cu mama ei...
Sultana Humassah soseste de la serai, vine s-o vada pe mama ei, Safiye, e socata cand afla ca trebuie sa mearga in temnita, apoi e si mai uluita cand vede catusele de la picioarele mamei sale, boierul care o pazea pe Safiye o lasa pe Humassah sa intre in celula, Humassah io striga pe mama sa apoi e socata cand o vede, Safiye vrea s-o imbratiseze insa nu poate ajunge la ea din cauza lantului, Humassah face un pas in fata si isi imbratiseaza mama...
Safiye ii povesteste lui Humassah ce s-a petrecut la serai in absenta ei, Humassah ii spune ca a auzit ce a patit sora ei, Fahriye si si-a dat seama ca mama ei nu mai detine controlul in serai, Safiye ii spune ca sora ei a fost ucisa de Dervis-pasa, Humassah ii spune mamei sale ca trebuie sa se impace cu sultanul ca sa poata iesi de acolo insa Safiye e incapatanata, Humassah ii raspunde ca nu a fost inteleapta cand si l-a facut dusman pe sultan, Safiye ii spune ca Handan si Kosem au complotat impotriva ei si l-au influentat pe Ahmet, Humassah raspunde ca le va infrunta ea, Safiye ii cere fiicei sale ca pentru ea nu mai exista nicio bucurie, nicio primavara si ca toata lumea a parasit-o in acea temnita rece...
Humassah ii cere mamei sale sa nu-si piarda speranta pentru ca o sa gaseasca o cale de a o scoate de acolo pentru ca ea e fata sultanei Safiye si nu se va da batuta niciodata, mama ei izbucneste in plans apoi o imbratiseaza...
Eycan din cadane merge la hammam, Kosem se plimba prin serai si se intalneste cu Haci, acesta ii spune ca sultana mama vrea sa o vada, intre timp Bulbul, care fusese eliberat, se intalneste pe hol cu Cennet si se sperie de ea, ii reproseaza acesteia ca a trecut din serviciul sultanei Safiye in al lui Kosem apoi de partea sultanei Handan.
Cennet o intreaba pe o cadana unde e Eycan, intre timp aceasta e atacata de alta cadana la hammam, aceasta o baga cu capul sub apa...
Kosem vine la Handan, aceasta o asteapta cu masa pusa si ii propune sa renunte la dusmania pe care i-o poarta ei si lui Dervis, intre timp Eycan reuseste sa se elibereze din stransoarea celeilalte cadane si cele doua se lupta, Eycan e stransa de gat...
Handan ii ofera lui Kosem un pahar de vin, Kosem bea o inghititura ca sa-i arate ca nu se teme de ea, intre timp in hammam Eycan continua sa se lupte cu agresoarea ei, Cennet ajunge si ea la hammam si e socata de ceea ce vede...
Handan ii spune lui Kosem ca Dervis e calomniat, Kosem o intreaba de ce e atat de preocupata sa-l salveze, intre timp Cennet o gaseste pe Eycan, care reusise s-o loveasca pe cealalta cu un sfesnic in cap si o omorase, ghemuita intr-un colt, o intreaba ce a facut...
Handan ii cere lui Kosem sa renunte la calomnii, ii spune ca rabdarea ei a ajuns la capat, insa discutia lor e intrerupta de Haci care le anunta de incidentul de la hammam, Kosem se ridica si pleaca imediat...
Kosem vine si discuta cu Eycan, aceasta ii spune ca e nevinovata si o implora sa o salveze, Kosem o linisteste, intre timp Haci ii spune lui Handan ce s-a intamplat, Handan ii cere sa aranjeze ca incidentul sa para ca a avut loc din vina lui Kosem, aceasta vine si ii cere socoteala sultanei mame si o numeste criminala, Kosem nu vede ca Ahmet a aparut in spatele lor si a auzit o parte a discutiei, Ahmet ii spune lui Kosem sa mearga imediat in odaia ei apoi ramane sa discute cu Handan, intre timp Halime si Menekse le privesc de la balcon...
Haci vine la Handan si o anunta ca Dervis are probleme mari dupa ce scrisoarea lui pentru Sahin Giray a fost descoperita iar Dervis-pasa se teme pentru viata lui dupa ce isi da seama ca va fi acuzat ca l-a ucis pe tatal lui Ahmet, sultanul Mehmet III, Haci ii da scrisoarea lui Handan, aceasta o arunca in foc si ii spune ca nu trebuie sa mai spuna nimic despre asta nimanui, pentru ca e posibil ca Dervis sa o acuze si pe ea si ea vrea sa-si protejeze fiul de aceste acuzatii false...
Haci pleaca de la Handan, se intalneste cu Kosem si ii spune ca a avut dreptate, iar sultana Handan e implicata in uciderea sotului ei, Kosem il intreaba pe Haci daca o s-o ajute sa o dea in vileag pe Handan in fata padisahului, Haci raspunde ca da...
Kosem vine la Handan, aceasta o intreaba ce vrea, Kosem ii raspunde ca a venit vremea sa recunoasca adevarul, Handan ii spune ca sunt doar barfe de serai insa Kosem insista ca Dervis-pasa l-a ucis pe batranul sultan, Handan raspunde ca Ahmet n-o s-o creada, Kosem ii raspnde ca o va crede pe ea, Handan isi pierde cumpatul si ia o cutie de mesaje de pe semineu apoi o loveste pe Kosem in cap, aceasta se prabuseste si isi pierde cunostiinta, insa se deschid usile incaperii si sultana Humassah intra si le vede pe amandoua, Handan e disperata si ii spune acesteia ca a fost un accident si nu a vrut s-o raneasca pe Kosem, Humassah ii pune mana pe cap acesteia si vede ca e plina de sange...