Capeteniile loiale lui Kosem ii cer socoteala lui Mansur pentru ce a facut insa acesta scoate sabia si le spune ca acestia vor sa-l puna sultan pe Osman si nu vor sa asculte de Mustafa, sultanul legitim, apoi ienicerii pleaca sa-l caute pe Osman...
Halime ii spune lui Dilruba ca e pacat ca Zulfikar a trebuit sa moara asa, insa fiica ei ii spune ca acum mai trebuie sa scape doar de Osman...
Husein-pasa iese pe o usa laterala a seraiului si se uita sa vada daca drumul e liber, insa apare Davut-pasa insotit de cateva sute de ieniceri si de Mansur-aga, Davut-pasa si ienicerii ii injunghie pe oamenii sultanului sub privirile disperate ale lui Humasah, aceasta vine la Osman si Meleksima si le spune ca trebuie sa plece imediat insa Davut-pasa si ienicerii intra in odaie, Davut i se adreseaza acestuia pe nume, Osman Celebi si ii spune ca sultanul de drept este Mustafa, Humasah ii ia apararea lui Osman insa Davut il pune pe Mansur sa il ia pe Osman de acolo si sa le tina deoparte pe Humasah si Meleksima, Humasah ii ameninta pe ieniceri insa totul e in zadar...
Ienicerii lui Mansur il iau cu forta pe Osman si il aduc in strada, in mijlocul poporului si soldatilor revoltati, Davut-pasa iese si el din serai, Osman e dezorientat iar Davut le spune ienicerilor ca Osman nu mai e sultan, acestia se reped la el si ii rup hainele apoi Davut vine in fata fostului sultan, acesta e socat cand vede cadavrul lui Husein-pasa, apoi ienicerii il iau pe Mustafa si il plimba pe strazile orasului acolo unde toata lumea arunca cu pietre si cu tot ce gasesc pe jos in el, apoi il leaga la maini, il suie pe un magar si il plimba pe strazi unde lumea il umileste si arunca cu tot felul de mizerii in el...
Una dintre capeteniile ienicerilor loiale lui Kosem vine la ea si la Haci si le spune ca si Zulfikar a cazut in mainile razvratitilor iar sultanul Osman nu mai poate fi salvat pentru ca adunarea divanului deja s-a intrunit si l-a desemnat sultan pe Mustafa, apoi o intreaba ce sa faca...
Ienicerii il aduce e Osman intr-o cladire, unde este plin de oamenii razvratiti, acestia continua sa-l umileasca si sa-l loveasca pe fostul sultan, acesta continua sa strige ca el este sultanul legitim insa nimeni nu-l baga in seama...
Humasah si Meleksima se intalnesc cu Adile, cealalta cadana favorita a lui Osman, Humasah ii spune acesteia sa-si duca copiii la adapost pentru ca nu-l poate ajuta cu nimic pe Osman...
Kosem vine in piata din fata palatului si vede cadavrul lui Zulfikar intins pe doua scanduri iar de la balconul seraiului Halime si Dilruba o privesc sfidator, se enerveaza si decide sa actioneze, intre timp ienicerii isi bat joc in continuare de Osman, spre incantarea lui Mansur si Davut...
In cele din urma ienicerii il aduc pe Osman la palatul Topkapi, acolo il dau jos de pe magar, Osman ii poate vedea pe comandantii ienicerilor insa apare Kosem, coboara de pe scarile palatului, trece printre soldati si ii intreaba ce i-au facut sultanului, Halime si Dilruba o privesc de la balcon apoi merge la Osman si ii dezleaga mainile, acesta nu se mai poate tine pe picioare iar Kosem il sprijina, capetenia loiala ei il ajuta sa mearga...
Osman vede cadavrul lui Zulfikar si vrea sa mearga sa-l vada insa e luat de acolo, Kosem ramane si ii infrunta pe ieniceri, intre timp Humasah si Meleksima se intalnesc cu marele muftiu. Ienicerii lui Kosem il ajuta pe Osman sa mearga pana in odaia sa si pleaca sa ii aduca apa...
Kosem vine la DIlruba si Halime si le cere socoteala pentru ca l-au umilit pe sultan, Dilruba ii spune ca nu Osman ci Mustafa e sultan apoi Halime o ameninta si ea pe rivala ei si ii spune ca legea e de partea lui Mustafa si el e mostenitorul lui Ahmet, apoi Dilruba ii cere lui Kosem sa accepte de dragul copiilor ei...