Ep 19

34 0 0
                                    

Ahmet afla ca mama lui a incercat sa musamalizeze complotul in care era implicata alaturi de Dervis si a incercat sa-l protejeze pe pasa de pedeapsa pentru uciderea fostului ei sot, sultanul Mehmet III, este coplesita de remuscari si ii este frica de pedeapsa pe care i-o va da Ahmet, se inchide in camera ei, apoi prepara otrava pe care o tinea ascunsa intr-o cutiuta o pune intr-un pahar, ii cere iertare fiului ei...

Haci si Cennet asculta la usa sultanei, isi dau seama ce se intampla si incep sa strige la aceasta sa le deschida usa si sa nu faca vreun gest necugetat, Ahmet e chemat si ajunge la usa insa Handan o zavorase cu o bara grea de fier, apoi ea isi mai cere odata iertare de la sultan si bea otrava, in cele din urma Ahmet reuseste sa o sparga insa otrava isi face efectul si Handan isi da sufletul in bratele fiului ei...


Humassah si Kosem sunt anuntate ca Handan s-a otravit, Kosem ajunge in camera acesteia si o vede cum moare in bratele lui Ahmet, sultanul striga disperat dupa medici insa totul e in zadar, Humassah ajunge si ea in camera, Ahmet striga dupa Zulfikar insa Humassah ii spune ca Handan a murit si nu mai e nimic de facut...

Ahmet e devastat dupa moartea lui Handan, sta pe balconul camerei sale si plange, Kosem vine la el si incearca sa-l consoleze, il imbratiseaza insa sultanul nu se opreste din plans...

Safiye este tot in temnita, il striga pe Gurbuz si il intreaba pentru cine se citesc rugaciuni la geamie, acesta ii raspunde ca sultana-mama Handan a incetat din viata, Safiye isi da seama ca Handan nu a reusit sa se ridice la asteptarile functie detinute in harem.


Sicriul lui Handan este purtat prin sala de piatra prin fata femeilor din harem, inclusiv Humassah, Kosem si Halime, intre timp Ahmet se imbraca in negru si se intalneste cu vizirii si sfatuitorii sai, apoi sicriul este adus in fata lor, Ahmet se gandeste ca mama sa a plecat prea tanara de langa ei din cauza iubirii, apoi cara el sicriul impreuna cu marele-vizir si Mehmet Giray, ies impreuna pe portile palatului Topkapi si trec prin fata ienicerilor...


Kosem, Humassah si celelalte femei importante participa la citirea unei rugi pentru sultana Handan, intre timp Ahmet pune personal pamant peste sicriul mamei sale...

Humassah vine sa-l viziteze pe nepotul ei, acesta ii spune ca se simte nelinistit in serai, ii povesteste ca viseaza ca are sange pe maini si este mereu urmarit de cosmaruri, Humassah incearca sa-l linisteasca pe nepotul ei, apoi ii spune ce are de facut pentru a reinstaura ordinea in serai...

Humassah le cheama la ea pe Kosem si Halime, Cennet si pe Haci si Bulbul apoi le spune ca din porunca lui Ahmet ea va fi sultana-mama si va conduce haremul de acum inainte, iar orice abatere de la norme va fi aspru pedepsita...


Bulbul vine la Humassah, aceasta il intreaba daca e adevarat ca Iskender e fratele ei, Bulbul ii spune ca Safiye si-a trimis fiul cel mai mic din capitala ca sa-l scape de executie cand Mehmet III a urcat pe tron, Humassah ii spune ca-si aminteste acea zi, Bulbul ii spune ca unul dintre sicrie era gol, iar printul disparut este nimeni altul decat Iskender, Humassah il intreaba daca e sigur, Bulbul raspunde ca da, apoi Humassah il avertizeaza sa nu spuna nimanui adevarul, nici macar lui Safiye pentru ca altfel Ahmet l-ar condamna la moarte pe Iskender...

Ahmet iese la o plimbare in afara seraiului ca sa-si limpezeasca gandurile, apoi se pierde de garzi si se plimba singur prin padure apoi vede niste barbati care prajeau niste pui, acestia se leaga de el si il intreaba de ce nu i-a salutat, vor sa-i ia hainele si sabia insa Ahmet il omoara pe unul din ei, lasa sabia jos si se lupta cu pumnii cu ceilalti doi, Ahmet ia o piatra si ii loveste pe amandoi pana ii desfigureaza, intre timp Mehmet Giray si Iskender reusesc sa-l gaseasca pe sultan...


Haci pleaca de la serai impreuna cu Kosem, ii spune acesteia sa fie atenta pentru ca sultana Humassah ii poate face surprize neplacute, trasura lui Kosem ajunge la o rascruce si se opreste, Haci o implora sa renunte la idee si sa se intoarca la serai, mai multi oameni inarmati urmaresc trasura de pe dealuri, Kosem decide sa mearga pe drumul mai lung, Zulfikar apare in spatele ei insa alege drumul gresit...

Se face noapte, trasura se opreste neasteptat, Haci si Kosem coboara sa vada ce s-a intamplat insa garzile lor sunt atacate de banditi, Haci si Kosem o iau la fuga prin padure insa sunt urmariti si inconjurati de banditi, acestia il doboara pe Haci si ii pun pumnalul la gat lui Kosem...

La serai Bulbul vine la Humassah si ii spune ca planul a fost pus in aplicare, intre timp Zulfikar se intoarce la palat si discuta cu Iskender si Mehmet Giray, apoi afla ca Kosem a parasit capitala, intra in camera divanului si intrerupe discutia dintre Ahmet si marele-vizir, le spune ca Kosem a parasit seraiul. Ahmet e alarmat de spusele lui Zulfikar, merge sa o caute, il ia pe acesta, pe Mehmet, Iskender si garzile sale si ajunge la locul unde trasura lui Kosem a fost atacata...


Humassah vine in temnita s-o viziteze pe Safiye, ii spune mamei sale ca a dus-o pe Kosem intr-un loc unde nu o va gasi nimeni si sultanul nu o va mai vedea pana cand nu o elibereaza pe Safiye...

Ahmet si Zulfikar ajung la Haci, care era prabusit pe carare dupa ce fusese lovit de banditi, il intreaba ce s-a intamplat, intre timp Kosem e tinuta legata si cu calus la gura intr-o magazie...

KosemUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum