Yasemin se conformeaza dorintei lui Kosem si deseneaza un portret cu cei doi impreuna, Kosem sta alaturi de Ahmet pentru ca Yasemin sa aiba modelul dupa care sa deseneze, sultanul se plictiseste si spune ca e de ajuns pentru azi, apoi Kosem vine sa vada desenul, ii spune lui Yasemin ca are talent, apoi se uita peste schitele ei si vede portretul lui Ahmet apoi pe al ei, apoi vede o schita cu niste mori de vant si o intreaba pe Yasemin de unde a venit la serai...
Dupa otrava administrata de Yasemin Ahmet se simte rau, are dureri mari in zona stomacului, se retrage in odaia sa si mai mananca o lingurita din preparatul care trebuia sa-i domoleasca durerile de stomac, fara sa stie ca acolo turnase Yasemin sticluta cu otrava, se simte din ce in ce mai rau, durerile devin aproape insuportabile, nu se mai poate tine pe picioare, apoi se prabuseste chircit de durere in mijlocul camerei...
Kosem vine sa-l vada pe sultan, este informata ca acesta nu se simte bine, Ahmet e consultat de medicul sef, acesta examineaza preparatul pe care sultanul il lua pentru dureri de stomac si ii spune ca in cateva zile o sa-si faca efectul, Kosem il vede pe medicul-sef iesind din odaia lui Ahmet, intra si ii spune sotului sau ca si-a facut griji pentru el, apoi vede ca are febra, ii spune ca trebuie sa fie foarte atent cu ceea ce bea si mananca...
Mehmet, fiul lui Kosem e vizitat de sora lui, Ayse, aceasta ii spune ca a auzit zvonuri in harem despre relatia lui Osman cu o cadana, Melek pe care o placea si Mehmet, acesta se enerveaza si pleaca din odaia sa, Ayse vine la Kosem si ii spune ca fratele sau a plecat sa-i ceara socoteala lui Osman, Mehmet da buzna in odaia fratelui sau vitreg si ii cere socoteala acestuia, Mehmet ii spune ca nu mai sunt copii si ii spune lui Osman ca nu e fratele sau, cei doi se iau la bataie, Kosem intra in camera si ii desparte cu greu apoi se pune intre ei, le cere sa taca apoi ii pune sa-i explice de ce s-au certat, ii spune lui Mehmet ca Osman nu are nicio vina insa acesta pleaca, Kosem il intreaba pe Osman de ce si-a lovit fratele si ii spune sa nu mai faca asa ceva niciodata...
Kosem il viziteaza pe Mehmet, care e suparat dupa incidentul cu Osman, il intreaba de ce e asa de furios, el ii raspunde ca nu se simte apreciat si crede ca nu e la fel de bun precum Osman, Kosem il consoleaza pe fiul sau si il imbratiseaza
Sultanul se imbolnaveste din cauza otravii si cade la pat, intre timp Bulbul nu o gaseste pe Yasemin, aceasta e adusa in fata lui Kosem si e batuta de Cennet si de alta sluga apoi e otravita, spune ca nu ea l-a otravit pe sultan, intre timp Bulbul vine in camera lui Kosem si ii spune ca Yasemin e nevinovata, o roaga pe Kosem sa-i dea antidotul, pana la urma aceasta se indupleca si i-l da, Yasemin ramane singura cu Bulbul, acesta ii spune ca pericolul a trecut...
Ahmet isi revine, intre timp Safiye comploteaza in continuare ca sa-l puna sultan pe fiul ei, Iskender si incearca sa-l atraga pe Zulfikar de partea ei.
Yasemin merge in camera ei, Bulbul o intreaba daca a pus otrava in mancarea sultanului, Yasemin ii raspunde ca da, apoi Bulbul ii da o noua doza de otrava pe care sa i-o administreze lui Ahmet, Yasemin ii spune ca nu mai poate face asta insa Bulbul nici nu vrea sa auda, Humassah intra in odaie, il da afara pe Bulbul apoi o bruscheaza pe Yasemin si ii cauta prin haine pana cand gaseste sticluta cu otrava, ii da o palma si o intreaba ce e cu otrava, Yasemin ii raspunde ca a actionat la ordinul lui Safiye, Humassah o ia de par apoi deschide sticluta cu otrava si o varsa pe jos, ii spune ca de acum incolo nu va mai otravi pe nimeni...
Trec cateva zile, Safiye continua cu planurile sale...
Zulfikar adoarme langa Humassah, viseaza ca era singur pe drumul care ducea catre camera sultanului, nu era nimeni de paza, apoi viseaza ca intra in camera tronului si il vede pe tron pe sultanul Iskender, cu sabia plina de sange, Zulfikar il recunoaste, il striga pe nume, Iskender ii raspunde sa nu-l mai strige pe nume si sa i se adreseze cu „Maria Ta" apoi Zulfikar vede cadavrul lui Ahmet intins pe podea, se trezeste si isi da seama ca a avut un cosmar, sultana se trezeste si ea si isi intreaba sotul ce s-a intamplat...
Mustafa sta singur in camera lui si citeste o carte, Ahmet vine sa-si viziteze fratele apoi ii spune ca si-a amintit cat de mult ii placea sa ciopleasca in lemn cand erau mici, Mustafa zambeste, apoi cealalta personalitate a lui, Pinhan apare si il indeamna pe Mustafa sa ia o dalta ascutita in mana si sa-l loveasca pe fratele sau pe la spate si sa ocupe locul sau pe tron, Ahmet se apuca de lucru fara sa observe ce face fratele sau, ii spune lui Mustafa ca trebuie sa lucreze cu rabdare, intre timp Pinhan il indeamna pe Mustafa sa loveasca cu putere, cele doua personalitati ale lui Mustafa se lupta intre ele, Pinhan ii spune ca numai asa poate deveni sultan si ii cere sa-l loveasca pe Ahmet, insa usa se deschide si intra Osman, Mehmet, Murat, Kasim si Bayazid, toti baieti ai lui Ahmet, iar Mustafa lasa dalta jos inainte sa apuce sa fie vazut, printii i se adreseaza cu respect lui Mustafa, apoi Ahmet ii invita la inaugurarea moscheei construite la porunca lui si ii spune lui Mustafa ca trebuie sa vina neaparat, acesta il vede si pe Pinhan care nu vrea sa-l lase...
Yasemin termina pictura lui Ahmet impreuna cu Kosem si e foarte multumita de munca ei, intre timp Kosem ii spune lui Haci ca Yasemin e periculoasa si ca nu o vrea in preajma sultanului...
Poporul si ienicerii se strang la inaugurarea moscheii construite de sultanul Ahmet, acesta vine pe un culoar pazit de ieniceri insotit de Mustafa, Osman, Mehmet, Zulfikar, Iskender si viziri apoi merg la prima ceremonie care va fi oficiata in moschee, in care aceasta e binecuvantata, apoi arhitectul vine si ii aduce lui Ahmet cheia de aur a moscheii, apoi usile se deschid in fata lui Ahmet si acesta este uimit de cat de mare si frumoasa este moscheea construita din porunca lui, apoi alaiul intra in curtea moscheii...
La vechiul serai Kosem vine s-o vade pe Safiye, batrana sultana o intreaba ce vrea de la ea, Kosem ii spune ca si-a dat seama ca Yasemin a fost adusa sa-l otraveasca pe sultan, pentru ca acesta sa moara la fel ca Mehmet-pasa. Un eunuc vine in camera la Yasemin si ii spune sa se pregateasca sa viziteze moscheea impreuna cu sultanul...
Safiye ii spune lui Kosem ca in nicun caz nu si-ar otravi nepotul si ca ea doar e geloasa pentru ca Ahmet ar putea avea sentimente pentru Yasemin apoi ii spune ca nu se stie de unde ar putea aparea un frate vitreg al sultanului care sa urce pe tron...