Micul Mustafa doarme în timp ce Halime, mama lui, îi taie o șuviță de păr ca să facă niște farmece de protecție. Anastasia se trezește lângă sultan, apoi se plimbă prin cameră și vede tabloul cu imaginea ei ținând în brațe o mielușea. Ahmed se ridică și el din pat și o întreabă dacă-i place, dar Anastasia este supărată că a văzut-o într-o pictură și a cerut să fie găsită și adusă, ca un animal sau ca o măslină și spune despre Ahmet că este un tiran și că de ce nu s-a gândit că are și ea o familie, așa cum are și el.
Apoi spune că va fugi din acest palat, deși Ahmet îi răspunde că de aici n-a scăpat nimeni cu fuga. Ca pentru a-l contrazice, în sala mare Safiye este anunțată că Halime și Mustafa au dispărut din palat în cursul nopții. Derviș (este numele unui consilier, nu e un derviș adevărat) este mustrat și pus să o găsească pe sultană și pe prinț, să întărească paza la porțile palatului.
Cennet Kalfa o arată pe Anastasia fetelor din harem și o dă exemplu, ce repede se poate ajunge în patul sultanului, apoi o pune pe Mahfiruz să o ajute la decorarea camerei pentru favorite ca să se mute acolo. Astfel, cele două deși sunt rivale, au ocazia să se cunoască și să stea de vorbă despre familiile lor. Dar Anastasia scapă informația că nu s-a petrecut nimic între ea și sultan. Derviș cere să se facă o anchetă în harem, să vadă dacă vreo fată a văzut sau auzit ceva în legătură cu fuga lui Halime. În acest timp, fiul unui lider celali spune că o să-i captureze pe Halime și pe prinț, apoi îi vor trimite pe mare și după aceea vor veni în capitală să-l omoare pe Ahmet. Sultana Safiye este foarte supărată că Halime a fugit și spune tuturor că aceasta l-a răpit pe prinț. Apoi îi cere unui agă, Nasuh, să descopere cine i-ar fi putut ajuta, iar acesta gândește cu voce tare că trebuie să fie cineva care se opune tradiției uciderii fraților sultanului, apoi își dă seama că și Safiye este împotriva acestei tradiții.
Mahfiruz stârnește în harem bârfa că sultanul nu s-a culcat cu Anastasia, deci n-are de ce să stea în camera favoritelor. După ce sunt și ele anunțate de dispariția sultanei Halime și află că vor fi anchetate, Anastasia își amintește că noaptea trecută a văzut-o pe sultană cu copiii ei dispărând printr-o ușă secretă în perete, dar nu scoate o vorbuliță despre asta, pentru că și ea dorea să găsească o modalitate de ieși afară din palat. Frații Giray aud și ei despre fuga sultanei. Șahin împăiază leul mort în timp ce discută cu Mehmet despre cum o să o găsească el pe Halime și apoi va cere la schimb tronul Crimeei. Mehmet nu este de aceeași părere și încearcă să-l aducă pe fratele său cu picioarele pe pământ, dar Șahin comentează că el are visuri mărețe și le va afla și Mehmet când va veni vremea. Când Anastasia este anchetată separat, ea spune că a văzut-o pe Menekse, servitoarea sultanei Halime, în ziua respectivă, dar nu știe nimic despre ce s-a petrecut în timpul nopții. Reyhan aga conchide că Anastasia probabil nu știe nimic în plus.In curte, corpul noilor ieniceri a ieșit la antrenament și testare a capacităților fizice. Andro, cel pe care l-a întâlnit Anastasia când a fugit în pădure de răpitorii ei, este întrebat cum îl cheamă acum și el răspunde că Iskender (Alexandru). După aceea se face o întrecere de alergare și Andro se ceartă cu alt ienicer, Davut (actorul care l-a jucat pe Aras în serialul Un destin la răscruce), pentru că el și-a aruncat fesul înainte peste linia de sosire (șeful a zis că purtătorul primului fes pe care-l vede trecând linia de sosire, e declarat învingător). Iskender este, însă declarat câștigătorul cursei și comandant al detașamentului de ieniceri, pentru că șeful ienicerilor într-adevăr s-a referit la fes și nu la persoana care alerga, și le-a spus celorlalți că în luptă trebuie să dai dovadă de inteligență. După câteva momente, însă, Andro are parte de prima intrigă din partea unui coleg, care pretinde că-l cunoaște pe Andro, cu care era bun prieten, iar el nu este Andro, ci probabil un bastard (tatăl lui Andro cel adevărat l-a dat pe fiul lui nelegitim să se facă ienicer, mințindu-i pe otomani) și astfel, el nu are ce să caute în corpul ienicerilor.
Anastasia a scris o scrisoare părinților ei și o caută pe Cennet să i-o dea, dar pentru că tot se află singură pe coridor, caută ușa din perete prin care a ieșit Halime. Cennet, însă, se află în compania gardianului, iubitul ei secret, undeva într-o firidă, și iese auzind foșnetul rochiei Anastasiei și o întreabă de ce o urmărește. Anastasia răspunde că vrea să o ajute să trimită scrisoarea acasă la părinții ei, iar odalisca spune că acest lucru este interzis, dar tânăra răspunde impertinent că a te întâlni cu un bărbat nu este interzis? Cennet o agresează, apoi Anastasia îi spune că nu trebuie să se teamă de ea, că vrea să fie prietene și îi dă scrisoarea rugând-o să o trimită acasă la părinții ei.
Sper sa va placa !!
Serialul este acum si la Kanal D .La 20:00 de Luni-Joi .
Va pup!!!