Kosem ajunge la odaia unde erau tinuti fiii ei si il vede pe Davut-pasa la usa, il ameninta pe acesta ca o sa-l omoare, intra in odaie si vede ca toti copiii ei sunt in viata, Mehmet ii spune ca Davut-pasa a dat ordinul prin care au fost salvati...
Kosem si Haci vin in fata lui Halime si Mustafa impreuna cu seful ienicerilor, aceasta ii spune ca va da socoteala insa Kosem raspunde ca ea va fi cea care va da socoteala pentru ceea ce a facut, intre timp printii lui Kosem sunt adusi in odaie, lui Halime nu ii vine sa creada ceea ce vede, Kosem ii spune ca Davut-pasa, ginerele ei i-a salvat, apoi ii pune pe soldati sa o ia pe Halime si sa o duca in temnita apoi sa-l inchida in pe Mustafa in odaia lui, Mustafa isi pierde cumpatul dupa ce e inchis iarasi in camera si incepe sa planga...
Dupa ce-si salveaza copiii, Kosem le spune ca unchiul lor Mustafa nu e potrivit sa fie sultan deoarece este prea influentabil, isi strange toti copiii laolalta si pe Osman si le spune ca de fapt Halime a vrut sa-i ucida, insa ea i-a promis lui Ahmet ca nu-i va face vreodata rau lui Mustafa insa acum a decis sa-l puna pe tron pe Osman si acesta va continua dinastia...
Osman se aseaza pe tronul tatalui sau, Mehmet e foarte afectat dupa decizia mamei sale insa in cele din urma face o plecaciune in fata noului sultan. Are loc ceremonia de incoronare a lui Osman, acesta apare in fata ienicerilor si a vizirilor, ienicerii incep sa murmure intre ei ca e a doua schimbare de sultan in cateva luni, insa marele muftiu le spune ca sultanul Mustafa nu e capabil sa domneasca din cauza bolii sale de aceea a luat decizia sa-l incoroneze pe Osman, marii viziri ii saruta vestmantul noului sultan, Kosem si Mehmet impreuna cu fratii acestuia privesc totul de la fereastra de observatie, Mehmet o intreaba pe mama sa de ce l-a ales pe Osman, insa Kosem ii asigura pe toti ca Osman nu le va face nici un rau...
Noaptea vizirii loiali lui Halime si Mustafa se intalnesc cu Davut-pasa si stabilesc e au de facut ca sa-l inlature pe Osman de pe tron si sa-l puna sultan pe Mustafa...
Osman vine la cadana lui preferata si se joaca cu baietelul sau, caruia ii pune numele Omer, apoi i-l arata fratiorilor sai vitregi.
Osman se intalneste cu Dilruba, aceasta ii cere sa-i dea permisiunea sa-l vada pe fratele sau, Mustafa, sultanul Osman e de acord...
Halime e eliberata din temnita, merge la Safiye si discuta despre cum sa se razbune pe Kosem.
Humasah merge in piata ca sa se intalneasca cu fratele ei, Zulfikar o urmareste insa Humasah reuseste sa-l pacaleasca. Iskender se intalneste cu Safiye si Bulbul si o intreaba pe mama sa cand va deveniu sultan, Safiye ii cere sa aiba rabdare, Humasah vine si ea si spune ca de-abia a reusit sa scape de Zulfikar...
Sultanul Osman discuta cu indrumatorul sau despre ce are de facut, acesta ii spune ca prezenta fratilor sai ii pune tronul in pericol si la primul semn de slabiciune unul dintre ei va fi urcat pe tron in locul sau, apoi indrumatorul iese si se adreseaza vizirilor, ienicerilor si muftiului si le spune ca padisahul vrea sa-i execute pe fratii sai ca sa-i scoata din linia de succesiune la tron, muftiul protesteaza si le aminteste de firmanul dat de Ahmet, Osman ii aude, se enerveaza si rupe firmanul tatalui sau in bucati de fata cu toata lumea apoi spune ca va face ceea ce e necesar pentru pastrarea ordinii, Mehmet se afla si el in multime si aude ce spune fratele sau...
Ayse primeste o scrisoare,chipurile de la mama ei in care ii cere sa faca tot ce e necesar pentru a-l salva pe Mehmet de firmanul pentru uciderea sa care va fi dat de sultanul Osman, Ayse vine la fratele sau si ii arata scrisoarea de la mama lor, Mehmet se enerveaza pentru ca i-a spus de nenumarate ori lui Kosem ca Osman va pune sa fie ucis cand va urca pe tron, vrea sa plece imediat insa Ayse ii cere sa astepte sa vada ce face Kosem in privinta asta...
Boierul Suleyman vine la Ayse si Mehmet si le spune ca nu a primit nicio veste de la Kosem, Mehmet vrea sa plece imediat, Ayse il duce pe fratele sau la usa secreta si ii spune sa fie atent apoi inchide poarta in urma sa. Mehmet vine la garnizoana ienicerilor, ii spune comandantului acestora a fratele sau a emis firman pentru uciderea sa, comandantul ii promite protectia sa si il primeste in incinta garnizoanei...
Boierul Suleyman il anunta pe sultanul Osman ca fratele sau a disparut, acesta ii cere sa fie cautat si adus imediat, intre timp Kosem si Zulfikar afla ce s-a intamplat, Suleyman vine la Osman si le spune ca Mehmet s-a refugiat la garnizoana ienicerilor, indrumatorul sau ii spune lui Osman ca Mehmet pregateste revolta, Osman ii raspunde sa faca totul ca sa-l aduca pe Mehmet la serai...
Kosem si Zulfikar ajung la garnizoana, Kosem il intreaba pe Mehmet de ce a plecat de la serai, el ii raspunde ca din cauza ei, Zulfikar ii spune ca a fost pacalit, Kosem ii spune fiului ei sa se intoarca imediat la serai, insa este anuntata sosirea sultanului Osman...