Jag går in i vårat rum och i sin säng ligger Alex. Hon lyssnar på hög musik och håller på med telefonen så hon märker inte att jag kommer in. Jag går och tar en duch och lägger mig sedan i min säng.
Vi säger inget till varandra denhär kvällen, allt kändes bara så stelt efter kyssen.
---------------------------------------------------------
När jag vaknar så är inte Alex där. Men när jag går för att käka frukost så guess what, hon sitter med Josh??Vad håller Alex på med, varför är hon såhär. Hon får syn på mig men hon vänder bort blicken direkt och låtsas inte se mig.
Allt är bara så märkligt.Jag äter väldigt lite, en halv knäckemacka och ett glas juice då jag är inte hungrig. Alex sneglar på min bricka med en lite orolig blick men jag orkar inte bry mig om det.
Jag och Alex blir klara med frukosten samtidigt vilket gör allt ännu stelare, hon vågar fortfarande inte kolla på mig. Hon skyndar sig iväg från matsalen, hon nästan springer.
Jag gör samma sak i ett försök att komma ikapp henne. Hon svänger tvärt till höger och när jag kommer dit så ser jag inte henne.
Vart fan tog hon vägen?"Går det bra eller? Letar du efter Alex så vill hon inte prata med dig" Det är Josh, han skrattar och går förbi
"Josh! Varför kan du aldrig hålla käften".
Jag går tillbaka till rummet och slänger mig ner i sängen. Jag är så jävla frustrerad, det kanske var lite stelt efter kyssen igår kväll men nu gör den där jävla åsnan allt bara värre! Jag trodde vi hade nåt på gång men tydligen hatar hon mig...
---------------------------------------------------------
Fuck, lektionen börjar om 5 minuter jag måste skynda mig.
Jag tar mina grejer och springer igenom korridoren, när jag ska svänga så springer jag rätt in i någon och alla mina saker faller ner på golvet. Samma sak händer med den andra personens saker.
Den jag krockat in i håller på att plocka upp sina saker och den personen, hennes hår är ivägen för ansiktet men jag känner igen hennes bruna lockar på direkten. Jag tar tag i hennes arm för att få henne att ställa sig upp."Förlåt, okej förlåt. Det var inte meningen att krocka in i dig sådär"
"Det som hände nu skiter jag i. Jag vill veta varför du har undvikit mig? Hatar du mig av någon anledning eller varför håller du på såhär?"
Man hör i min röst hur frustrerad och sårad jag är"Nej Jess! Jag hatar dig verkligen inte! Snarare tvärt om. Förlåt för att jag kysste dig, jag gillar dig verkligen Jess och jag tänkte mig bara inte för. Jag vet ju inte om du känner likadant för mig"
"Så det är därför du undvikit mig?"
"Ja. Förlåt"
"Det räcker med att säga förlåt för det finns inget som du behöver förlåta"
Jag för mina händer till Alex ansikte och jag kysser henne. Jag känner genast hur jag rodnar.
"Ehm, jag måste gå till lektionen jag började för nån minut sen" jag tar mina saker och springer iväg.
Wow, vet inte vad som precis hände men jag vet iallafall att jag njöt av det.
Jag går in till klassrummet och då säger Mr. Fiskhål
"Har du någon förklaring till att komma 10 minuter sent Jessica?"
"Nej...förlåt för jag är sen Mr. Fiskhååå oj Mr. Smith menade jag"
Han skakar bara på huvudet och fortsätter lektionen.
---------------------------------------------------------
Hehe jaaaa va ska man säga.BTW. Va tvungen att lägga in en cute bild på Ruby och hennes flickvän efter att ha upptäckt att beskrivningarna på hur de ser ut stämmer lite in på Jess och Alex XD
Okok byekorvar
ESTÁS LEYENDO
Åsnan och Jag
Novela JuvenilDetta är en kärleksberättelse mellan Jess och "åsnan". Detta handlar om Jasmine som är 16 år. Hon går på en sträng internatskola och det har hon gjort sen hon var 6 år. Hennes föräldrar dog när hon va 5 och sen dess har hon fått bo hos en fosterfami...