Kapitel 17: Fångad

4 1 0
                                    

Jag känner mig yr, jag öppnar ögonen ytterst lite. Jag finner mig själv liggandes på ett iskallt golv, mitt huvud bultar. Jag tänker resa mig upp och upptäcker då att jag är fastbunden. Mina fötter är bundna och mina händer är också bundna. När saker och ting börjar gå in i huvudet så får jag panik. Vart är jag? Varför är jag här?..

Dejten, vad hände med Selena, Eric, Josh. Va? Det sista jag kan minnas är en olidlig smärta i huvudet och hur jag hörde hur Selena ropade.
Alex, min mobil ligger fortfarande kvar i bh:n. Vem det än är som gjort detta så har den iallafall inte rört mina kära boobies. Nu måste jag bara komma på ett sätt att få tag på mobilen när man är fastbunden.

Jag sätter mig upp och överblickar rummet, det är inte så stort. Taket är ganska lågt och den ända ljuskällan är två pyttesmå fönster. Plötsligt hör jag någon stöna till av smärta, denna någon är Josh. Jag ser honom knappt där han är, han ligger i ett hörn. Han är också bunden och har även silvertejp över munnen.

"Josh?"

Han kan inte säga så mycket till svar som ni kanske förstår. Jag ser hur hans ögon plötsligt spärras upp och han sätter sig hastigt upp. Jag ser hur paniken börjar spridas hos honom. Han börjar hyperventilera, han får det extra svårt att andas nu när han inte heller kan andas med munnen.

"Josh, med tanke på läget så måste du ta det lugnt. Att låta paniken ta över kommer inte att hjälpa, jo jag vet att det är lättare sagt än gjort"

Det tar ett tag men tillslut så lugnar han ner sig. Jag överblickar läget. Vem det än är som gjort detta så var den dum nog att inte binda mina händer bakom ryggen, utan istället framför magen. Jag kravlar mig fram till Josh, trots repen så tar jag mig fram dit ganska så fort. Jag rycker bort tejpen från Josh och han skriker till av smärta

"Tyst! Någon kan höra"

Haha brottslingen måste ju vara lika dum som Eric. Waaaait a minute. Tänk om det är Eric som gjort detta. Men då kan han inte ha gjort detta ensam, det är rätt så självklart. Och han kan definitivt inte vara den som leder allt detta.

"Vart är Selena?" frågar Josh

"Fuck! Vart fan kan hon vara. Vi måste ta oss ut härifrån! Vi måste hitta henne!"

"Okejokej. Kan du knyta upp här till och börja med då?"

Precis då så hör jag en dörr låsas upp och den dörren öppnas sedan sakta. Jag kan inte se ansiktet så tydligt då det är mörkt här inne men jag känner genast igen det gröna håret och det äckliga flinet.

"Och vad tror ni att ni håller på med?" Eric den idioten!

Ingen säger något.

Jag hör steg utifrån dörren. Vem eller vilka dessa steg än tillhör så är personen eller personerna nu i rummet. En lampa tänds plötsligt. Jag blir bländad av ljuset men när mina ögon vant sig så ser jag genast vilka det är. Jag känner hur ångesten och paniken sprider sig i kroppen.

"Välkommen till denna lyxiga restaurang. På menyn står det ett par delikata tonåringar som vi med nöje dödar. Kom följ med oss. Oj vänta glömde visst repen" han tar en kort paus. Sedan fortstätter han med" det är väl bara att bära er då antar jag era latmaskar" säger den välbekanta mannen. Ett välbekant leende sprider sig på hans läppar.

"Hur kunde du förråda mig såhär?" Säger jag

---------------------------------------------------------

Hmmm. Vad är det egentligen som händer?

Ja mer får ni veta i nästa kapitel. Heheheh baiiiii

Åsnan och JagWhere stories live. Discover now