Skolans typ populäraste och snyggaste (!?!?!?!) men även äckligaste kille Josh lyfter bort bordet från mig. Jag reser mig upp och torkar bort dammet från mina kläder och försöker tränga fram ett leende men slutar med att det blir en konstig grimas.
"Vad gör en vacker tjej som du nere på golvet?" Säger Josh och börjar skratta
Jag blir äcklad av hans fråga för att han använder sig av ordet vacker och för att jag hatar han som fan. Hans personlighet är det som gör honom så äcklig
"Fråga åsnan" svarar jag och skrattar lite stelt. Mest för att lätta på trycket
"Du menar den andra snyggingen som ligger på golvet?"
"Ja om det är så du vill kalla henne så visst"
Jag hjälper Alex upp från golvet och släpar henne sedan till vårt rum. När jag stängt dörren så trycker jag upp henne mot väggen
"VAFAN GJORDE DU SÅDÄR FÖR? JAG VILL INTE DRA ÅT MIG ONÖDIG UPPMÄRKSAMHET OKEJ? JAG LYCKADES HÅLLA MIG I SKUGGORNA PÅ DENNA SKOLA I 9 ÅR ÄNDA TILL DU KOM HIT. DET VÄRSTA ÄR JU ATT DETTA ÄR DIN FÖRSTA DAG!"
"Men förlåt då. Jag vet att jag är klumpig, ska väl försöka bli mer försiktig"
"Bäst för dig.."
Jag går och lägger mig i min säng och pustar ut. Alex lägger sig bredvid mig men jag säger inget. Jag lägger mig bara på sidan och vänder ryggen mot henne. Jag orkar inte lägga mer energi på henne. Jag känner Alex andetag mot min nacke och jag vet inte varför men jag har inget emot det.
Nej vänta, det lät inte bra. Menade att jag verkligen äcklades av hennes äckliga andedräkt men orkade fortfarande inte säga något.Jag kollar klockan och ser att den är 9 på kvällen. Så nu tar jag chansen att bli av med henne.
"Klockan är redan 9 och jag är väldigt trött. Jag ska nog gå och lägga mig okej? Så du får gärna gå härifrån"
"Okej"
Alex reser sig och går till sin säng istället. Jag byter om och sätter på mig en lite för stor t - shirt. Brukar sova i trosor och denna t - shirt för de e så jävla obekvämt att sova med byxor på.
---------------------------------------------------------
Väckarklockan ringer och jag stänger av det irriterande ljudet. Så klumpig som jag är så ramlar jag ner från sängen på golvet. Det hörs en stor smäll för på vägen ner så tog jag tag i nattduksbordet och det följde med ner i fallet.Alex blir livrädd och typ kastar sig ur sängen.
"Åh det var bara du. Men vad fan håller du på med Jess??"
"Vet inte"
Alex suckar bara och så tar hon upp mitt nattduksbord och sedan går hon och klär på sig. Jag gör samma sak.
Sedan går jag för att käka frukost. Alex sätter sig vid samma bord och jag suckar. Jag föredrar att vara ensam somsagt. Någon minut senare så sätter sig Josh och hans vänner sig vid samma bord. Vad i helvete är detta? Kan man inte ens få käka frukost ifred eller?
Jag ger Josh en frågande blick och han ler bara tillbaka. Uch vad jag blir äcklad av honom.
Jag skyndar mig och äter frukost för att slippa alla dessa elefanter som klampar in på mitt revir.När jag rest mig upp och ska börja gå så smäller Josh till mig på röven. Jag känner hur min ilska bubblar över. Jag tar mitt glas där jag fortfarande har apelsinjuice kvar och häller det över hans blonda hår. Sedan tar jag min bricka och smäller till han rakt på huvudet med den.
Han och hans vänner blir alldeles stumma och kollar förvånat på mig."Du trodde att du skulle få göra detta ostraffat men nope. Lär dig respektera folk lilla gubben"
Säger jag och går sedan till mitt rum.Jo jag hatar uppmärksamhet men det han gjorde var fan inte okej. Blir bara mer och mer äcklad av det där peddot för varje dag som går.
Alex kommer in på rummet.
"Haha det du gjorde mot Josh var grymt. Han förtjänade det där. Du skulle sett hur alla i matsalen kollade på dig när du gick. Alla kollade förvånat men imponerat på dig"
"Ja men dendär peddokossan ska inte tro att han får komma och göra vad han vill med mig. Min kropp = mina lagar"
"Aa. Det har du rätt i. Står det någonstans i dom lagarna att jag får röra dig? Nej jag skoja men våran lektion börjar snart och vi måste gå nu"
Jag skrattar stelt bort det Alex just sagt och jag tar fram min historiabok och penna och all annan skit.
Flirtade Alex precis med mig? Näää, inget att bry sig om. Om åsnan flirtade så är hon sämst på att flirta.
Sen går vi till den tråkiga historialektionen---------------------------------------------------------
Nå vad tyckte niiii? Detta är bara en början, mer saker kommer hända HUHUHUUUU DRAMAAAAAANi kommer definitivt få se myyycket av Alex och kanske Josh också!!! Och kanske några fler hehe
Seees era korvar
KAMU SEDANG MEMBACA
Åsnan och Jag
Fiksi RemajaDetta är en kärleksberättelse mellan Jess och "åsnan". Detta handlar om Jasmine som är 16 år. Hon går på en sträng internatskola och det har hon gjort sen hon var 6 år. Hennes föräldrar dog när hon va 5 och sen dess har hon fått bo hos en fosterfami...