Namus-suz

41 5 0
                                    

'gelinlik neden beyazdır?' demişti babasına Leyla.Gelinlik saflığı temizliğitemsil eder kızım ondan demişti babası kızının saçını okşayarak.

Ya Leyla gelinlik için yeteri kadar saf değildi ya da gelinlik onun için yeteri kadar kirli. Bütün kasabaya göre Leyla nazussuzdu kahpeydi. Peki neydi namus? Bacak arasında mı gezinirdi namus yoksa düşüncelerde mi? Leyla bu belirsizliğin arasında kirli olarak adlandırılan tek belirgin şeydi.

O gece kasaba Ahmetin küfürleriyle bağırışlarıyla ve Leylanın yalvarışlarıyla hıçkırıklarıyla ayaklandı. Düğünlerindeki mutlulukları o gece düğün geceleri bitmiş. O aşk dolu bakışlarda nefret ve kin yerini almıştı.

Ahmet Leylayı sürükleyerek Hüsamın evine doğru bağırarak hızlı hızlı ilerliyordu. Orospu demişti Leylaya. Leyla ise hıçkırıklarla Ahmet yapma yalvarırım diye bağırmakla yetindi.

Orospu... Ne kadarda kolaydı ağızdan çıkması o bir kelimenin. Ne kadarda kolay bir anda insana bir sıfatı yakıştırmak. Sorgu sual olmadan çok ağır bir dille yargılamak. İnsanın duygularını düşüncelerini yok saymak.

Hüsamların evine geldiğinde herkes camlara çıkmıştı. Herkesin gözü yerde oturan Leylanın üstünde. Herkes küme oluşturmuş bir şeyler sölüyordu. Leyla duyuyordu ama anlayamıyordu. Kafasında bir çok vızıltı vardı. Sanki delirmiş gibiydi. Tam o sırada bu sinir bozan vızıltıları bir ses bozdu. Ahmet Hüsam diye bağırdı. Hüsam şaşkın ve olaylardan habersiz kapıya çıktı. Ahmet Leylanın saçını çekti. Kız değil bu dedi. Vızıltılar iyice yükseldi. Bana mı kakalamaya çalışıyon küçük orospunu dedi. Leylanın içi acıyordu. Sevdiği adam için artık küçük bir orospuydu. İnsanların gözlerinden okunabiliyodu ne  düşündükleri. Artık Leyla bir damga bir sıfat taşıyordu isminin yanı başında . NAMUSSUZ.

Necla Leylayı yerden kaldırmak için bir adım attı yerdeki zavallı kıza karşı. Hüsam eliyle engelledi Neclayı hiç bir şey demeden. Sanki ağzını açsa dökülüverecekti kelimeler ağzının içinden. Ama ağzını açmak bir yana dursun suratına bile bakmadı Leylanın. O gün gördü Leyla Hüsamın suratındak utancı hayal kırıklığını.

O an bağırmak istedi çığlık atmak istedi. O kirli geceyi anlatmak istedi. Eniştem bana tecavüz etti demek istedi. İsminin önündeki sıfatı yırtıp atmak istedi. Namussuz.Ama namus böleydi işte. Erkek yaptı mı üstü kapatılırdı. Kadın yaptımı ya da yapmaya zorlandı mı hemen bir isim yapıştırılıverirdi. OROSPU... 

eski fotoğraflarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin