"Kenapa sayang jerit-jerit tadi? Abang yang dalam toilet pon sakit telinga tau.." Selangkah Zul keluar daripada bilik air, soalan ini yang keluar daripada mulut dia.
Erk! Nak cakap apa ni? Takkan nak cakap yang aku dah tengok gambar yang dia dah bagi? Oh hell no, malu aku nanti! "Eh? Jerit-jerit?" Wana cuba cover.
"Haah lah, dah tu siapa lagi nak jerit-jerit kat rumah ni? Kalau bukan sayang, abang lah yang jerit. Kalau bukan abang, sayang yang jerit." Jelas Zul. Eleh padahal Zul dah tahu Wana jerit sebab apa huhuhu. Relax Zul, jangan cepat sangat.
Nak cakap apa ni Wana? Takkan mati akal kot? "Hmm..." Telefon pintar masih lagi digenggaman Wana.
"Hmm apa?" Zul perhati Wana meramas-ramas telefonnya.
"Tak de.."
"Ke Sayang jerit sebab phone tu?" Zul memandang tajam kearah telefon Wana.
"Phone? Erk.... Eh.. Ma.. Na.. Ada.." Wana tergagap-gagap.
Zul tersenyum nakal. I know sayang. "Bak sini telefon tu.." Zul terus merampas telefon ditangan Wana tanpa meminta izin Wana.
Wana yang terkejut dengan tindakan Zul terus cuba merampas telefonnya kembali. Nanti Zul tahu!!!!
"Zul! Give it back to me! Its my phone darling!" Zul langsung tak menghiraukan Wana. Yang dia tahu, dia cuma nak kenakan Wana.
Zul membuka gambar yang telah dihantarnya di telefon Wana. Gambar apa lagi, gambar Wana peluk Zul lah. "Sayang, I think sayang jerit tadi sebab ni kan? Sayang rasa seronok sangat bila dapat peluk suami sayang yang sado ni kan?" Zul menghala telefon kearah Wana.
Wana ternganga mulut. Damn! Zul memang sengaja! "Zul, stop it please. Im tired enough with all of this. Sudah, sudahlah panggil sayang bagai."
"But im just want to make a sweet memories with my rent wife okay? This memories won't come back after two years." Jujur Zul. Ya, Zul memang selalu jadi lelaki yang termanis dalam hidupnya setelah abah.
Wana tercengang mendengar kata-kata Zul. Tak tahu lah nak cakap apa lagi.
"Kalau rasa-rasa nak disayangi, manja je lah dengan aku. Bukannya aku nak marah. Kalau sedih, cerita je. Kalau marah, luahkan. I can be your penceria." Zul menarik tangan Wana, digenggam erat.
Wana masih lagi tertunduk kemudian Zul menarik wajah Wana memandang tepat ke arahnya. "Kenapa diam? Malu?"
Hanya wajah Wana yang kemerah-merahan namun Wana langsung tidak memberi respons mahuupun bercakap.
Zul menghala telefon menghadap Wana. "Look, I love the way you hug me."
Zul ni sengaja nak sakat aku le tu! Marah di dalam dada Wana tak dapat dibendung lagi. "Zul!!!!" Terus telefonnya dirampas kembali daripada Zul.
"Buat apa nak malu? Im your husband remember? If you want me to kiss you right now, I can do.." Secara spontan Zul menarik Wana ke dalam dakapannya lalu Zul mencium bibirnya.
Wana langsung tidak menolak kalini. Badannya seperti menerima aksi zul. Dia membiarkan takdir yang menentukan hidupnya. Dia tahu, Zul buat macam ni sebab nak hilangkan marah di dalam dadanya yang semakin membuak.
"Dah okay?" Tanya Zul tiba-tiba.
"Okay apa?" Blur Wana.
"Ada lagi tak perasaan marah?"
Wana hanya geleng kepala. Dia tersangatlah malu sehingga tak mampu berkata-kata.
YOU ARE READING
Suami sewa
Romance"Kenapa kau bayar aku sepuluh ribu eh? Sepatutnya aku yang bagi kau sebagai duit hantaran." -Zul "Ermm, duit tu macam aku sewa kau lah jadi suami aku. Kau tak kesah kan?" - Wana Siapa kata Zul tak kesah? Makan hati Zul apabila diperlakukan begitu. "...