Inspirational Holding syarikat yang paling besar di Kuala Lumpur.
Aby memasuki bangunan yang mempunyai 45 tingkat itu dan masuk ke lift, no 20 ditekan.
Ting !
Terbuka sahaja pintu lift, Aby mengatur langkah ke bilik CEO. Nama Tan Sri Alex terpapar di hadapan pintu kaca itu.
Aby menguak pintu itu. Seorang lelaki yang berumur lebih kurang 40 tahun sedang duduk di kerusi sambil khusyuk melihat komputer.
" Good morning papa "
Lelaki itu memandang Aby. " Morning. Tak de kerja ke sampai terjah office Papa ni ?" tanya Tan Sri Alex. Matanya memandang semula skrin komputer
" haii papa , perli ke ?"
" tak de maknanya papa nak perli kamu. Papa suruh kerja dengan papa,kamu tak nak "
" hish,amende kerja dengan papa. Tak pe lah kalau bersesuaian dengan krateria Aby, ni tak. Nak suruh orang jadi personal secretary Papa pulak"
" Ok ape ? Boleh kamu belajar uruskan hal office ni. Nanti kalau papa dah tak de, kamu dengan Alice jugak yang kene handle office ni Aby " Tan Sri Alex memandang anaknya yang degil itu.
Aby menghampiri Tan Sri Alex dan memeluk bahunya. " Apa papa ni, tak baik tau cakap macam tu. Aby tak suka "
" kalau tak suka papa cakap macam tu, kerja lah dengan papa. Belajar cara nak uruskan kerja office. Now you are 22 years old Aby, not 2 years old Papa and mama has to take care you. Masa kamu kecik,bolehlah papa and mama jaga kamu. But now, kamu mesti berdikari sendiri nak cari duit" Tan Sri Alex sudah mula membebel
" yes papa , i know that. Ok, Start now ! ehh, no ! no ! Start tomorrow, i wil work with you as you personal secretary. I promise ! " Aby mengangkat kananya macam berikar.
Tan Sri Alex memandang muka Aby dan tersenyum. " not my personal secretary anymore, but as my assistant . You work just look what i do at my office and learn about it "
" ok , no problem " Aby membuat simbol bentuk OK.
Tan Sri Alex hanya tersenyum. Bangga dengan anak sendiri sebab sanggup menolongnya menguruskan syarikat besar itu. Sudah lah syarikat mereka banyak cawangan di dalam negara mahupun di luar negara, terutamanya di London.
Di London lah bermulanya Tan Sri Alex mula melabur dengan syarikat yang besar dan akhirnya dia membuat syarikat dan pejabat sendiri hasil daripada laburannya.
Tan Sri Alex berkahwin dengan mama Aby iaitu Puan Ayra dan akhirnya menjadi Aby dan Alice.
Muka Aby dan Alice yang ketara mempunyai kacukan melayu-inggris dapat menawan mana² hati lelaki. Tetapi Aby masih belum sedia menyerahkan sekeping hatinya kepada lelaki yang dia tidak percayai.
Berbeza dengan Alice yang suka sangat mempermainkan hati lelaki atau di gelar sebagai playgirl berjaya oleh kakaknya.
Selepas balik dari office Papanya , dia menuju ke Private Banglonya. Tiada siapa pun yang tahu yang dia mempunyai private banglo
Hanya dia dan pembantu rumahnya saja yang tahu tentang rumahnya itu.
YOU ARE READING
I Love You Yincik Kucing
Teen FictionKerana seekor kucing, bermulanya pertemuan Aisley Abygail dengan Arief Hafiey. Aisley Abygail anak sulung kepada Tan Sri Alex yang mempunyai kacukan melayu-inggris.Seorang yang berpakaian sempoi tetapi tetap cantik dengan kecantikan muka yang dia ad...