Selepas beberapa minggu pertemuan Aby dan Rief di Hypermall.....
Kring ! Kring !
Bunyi lonceng jam Rief berbunyi.
Rief meraba-raba meja disisi katilnya, jam loceng diambil kemudian dimatikan bunyinya.
Comforter diselak, dia menenyeh matanya sambil berjalan mengambil tuala mandi dan menuju ke bilik air dengan mamai.
Selepas membersihkan diri dan berpakaian biasa,dia mencapai telefonnya dan menuju ke dapur.
" buat breakfast dulu lah "
Rief mengambil bahan-bahan untuk membuat sarapan pagi yang ringkas.
Lagu All i ever need nyanyian Austin Mahone berbunyi di telefonnya.
Nama " Sayang💕 " terpampang di skrin telefonnya.
" hello sayang , good morning "
" morning to. You kat mane ni ? Teman I pegi shopping jom "
" i kat rumah ni tengah buat breakfast . i tak boleh nak temankan you lah sayang , i banyak kerja nak buat. Baby pun i tak mandikan lagi " balas Rief
" hish you ni ! asyik - asyik baby ! Asal je i bawak you keluar ,alasan you same je. Busy ! busy ! busy ! Tak pe kalau busy dengan kerja, ni busy dengan kucing tu " marah Sally
" sayang, you know me right ? i lebih suka spend time dekat rumah temankan baby masa weekend. "
" habis tu i macam mane ? you tak nak spend time dengan i ?Kalau hari biasa i ajak you keluar, mesti you tak nak jugak sebab you kerja " marah benar Sally dengan Rief.
" i bukannya tak nak spendtime dengan you tapi i "
" tapi ape ?! you memang pentingkan kucing you tu daripada i kan ? you dah tak sayangkan i ?!"
" sayang ape ni ? of course i love you so much . Tapi you sendiri tau perangai i macam mane kan ?" Rief mula memujuk
" dah lah , kalau you tak nak temankan i shopping i pegi je sendiri. Bye !"
Talian ditamatkan
" hello ? sayang ?" Rief melihat skrin telefonnya.
" laaa , dia matikan gitu je " gumam Rief.
Rief meletakkan semula telefonnya dan menyambung semula kerjanya yang terbengkalai tadi.
" nanti-nanti je lah aku pujuk. Yang penting sekarang perut aku ni mesti berisi lepastu mandikan Baby and bagi breakfast " bebelnya sendiri
Selesai bersarapan, dia menaiki tangga dan menuju ke bilik Baby
" good morning baby "
Baby yang tengah termenung memandang luar tingkap beralih ke arah Rief.
" meow "
macam faham je kucing ni dengan apa yang dicakap Rief
Rief mengangkat Baby dan mencium kepala kucing itu. " hmm , busyuk nye Baby . Tak mandi lagi ni . Jom kita mandi " ceria saja suara Rief
Rief membawa Baby ke bilik mandi baby, semua keperluan mandi sudah tersedia disitu.
Selepas memandikan baby dan dikeringkan, dia memberikan sarapan pula kepada kucingnya.
" Baby , daddy nak keluar ni. Baby jaga rumah ni baik-baik tau. " Rief memberi pesanan kepada Baby sebelum keluar.
Rief mengunci pintu rumahnya kemudian memasuki kereta BMW X6 nya.
Keretanya dipandu menuju ke Citymall.
Tak lain tak bukan, mesti nak pujuk Sally. Memang di Citymall lah tempat shopping kegemaran Sally.
Sampai saja di Citymall, Rief mula berjalan-jalan sendirian di bahagian kedai beg tangan sambil mencari kelibat Sally.
Tak jumpa disitu, dia beralih ke kedai minyak wangi pula.
Dari jauh dia ternampak kelibat Sally tapi bukan Sally sendiri.
Laju kaki Rief menghampiri Sally dengan lelaki itu.
" Sally !" Rief menarik tangan Sally dari terus memeluk lenggan lelaki itu.
" Rief " terkejut Sally dengan kedatang Rief yang tiba-tiba. Macam mana dia boleh ada kat sini ni .
" who is this ?" soal Rief . Sabarnya masih ditahan. Mana lah tahu,lelaki ni kawan sekolah Sally ke.
" nii " Sally sudah hilang kata. Alasan ape aku nak bagi ? aduh !
" sayang , siapa dia ni ?" soal lelaki yang berdiri di sebelah Sally.
Terangkat sebelah kening Rief." sayang ? so, ni sayang kau lah ?" kata Rief dengan menunjuk muka Sally.
" yelah , kau ni sape ?" soal lelaki itu kepada Rief
Sally menelan air liur. ' aduh , matilah aku. Baik aku terus terang je'
" Rief dengar sini. I dah tak nak bersama you lagi sebab i tak tahan dengan perangai you yang lebih pentingkan kucing kesayangan you tu dari i . So, we done." harap-harap lah dia tak mengamuk kat sini.
Bagai batu besar menghempap tubuh Rief, dia terkesima.
Semudah itu Sally memutuskan hubungan mereka yang sudah lama terjalin. Tinggal 1 minggu sahaja lagi majlis pertunangan mereka.
" okey kalau tu yang kau nak. Tapi ingat, jangan pernah cari aku lagi ! Dan jangan sesekali kau tunjukkan muka kau ni depan aku ! we done !"
Rief meninggalkan Sally dan boyfriend barunya disitu.
Masuk sahaja diperut kereta , ditumbuk-tumbuknya stering keretanya.
" arghhhhh ! tak gune punya perempuan ! semudah tu je kau putuskan hubungan kita ! " tempeleknya
Turun naik dada Rief menahan marah.
Dia menghidupkan enjin dan memecut laju keretanya ke tempat biasanya untuk melepaskan tekanan iaitu di Curve Park.
YOU ARE READING
I Love You Yincik Kucing
Teen FictionKerana seekor kucing, bermulanya pertemuan Aisley Abygail dengan Arief Hafiey. Aisley Abygail anak sulung kepada Tan Sri Alex yang mempunyai kacukan melayu-inggris.Seorang yang berpakaian sempoi tetapi tetap cantik dengan kecantikan muka yang dia ad...