Sampai sahaja Rief di rumah,dia terus bergegas ke biliknya untuk menunaikan solat.
Selepas solat , dia ke balkoni biliknya dan duduk di kerusi malas yang tersedia d situ.
" saya nak awak kahwin dengan saya "
Kata-kata Aby terngiang-ngiang di telinganya.
" Gila punya perempuan . Dia ingat kahwin dengan cerai tu benda main-main ke ? Macam main kahwin-kahwin masa kecik tu ? " bebel Rief sendiri
" Muka dah cantik , tapi otak simpan kat lutut " sambungnya lagi
" Sepatutnya hari ni aku release tension tapi lepas dia jumpa aku , bertambah tension ade lah "
Nasib saja Datin Myra sudah balik ke rumahnya, kalau tidak memang menambahkan tension lagi lah . berkali-kali saja dia menanya soalan yang sama kepada Rief.
' kamu dah jumpa bakal isteri kamu tu ?'
' kamu dah berkenalan dengan dia ?'
' kamu ade berhubung dengan dia ?'
Dan banyak lagi soalan yang di tanyanya . Sampai bosan Rief melayan karenah Mummy nya.
" hmm , Dah lama aku tak main dengan Baby . Lebih bagus aku main dengan dia daripada fikirkan semua ni "
Rief ke bilik Baby dan melihat Baby yang sedang bermain dengan tikus mainan miliknya.
" Baby " panggil Rief.
" meow " macam faham² saja Baby kena panggil oleh Rief
Baby menghampiri Rief. Di gesel-geselnya kepalanya di kaki Rief.
" hai , rindu daddy ke ?"
" meow " mungkin iya katanya.
" Jom kita keluar dari bilik ni . Main dengan daddy kat luar "
Rief mengangkat Baby keluar dari bilik itu dan turun ke ruang tamu.
Rief mengusap-usap kepala Baby . " baby , lepasni baby ade mummy baru tau "
Baby hanya menutup matanya semasa Rief mengusap kepalanya. Dia duduk di riba Rief
" Tapi daddy tak tahu lagi lah mummy Baby tu macam mana. "
" Baby " panggil Rief
" meow "
" Baby rasa patut tak daddy terima Aby sebagai mummy Baby ? " soal Rief .
" meow " mungkin dia jawab ya atau tidak
Haih ! Macam faham-faham je lah kucing ni.
" Tapi kan , dia takut kucing lah . Baby ingat tak perempuan yang panggil Baby hobit hitam tu ? Dia lah Aby . Dia bawa daddy kahwin . Gila kan ?" Rief tergelak kecil
" haih , cakap dengan Baby ni macam lah Baby tahu "
Rief mengangkat Baby dan menghadapkan muka kucing itu di hadapan mukanya.
" comelnye Baby daddy ni " Rief membuat muka geram dan mencium hidung kucing itu.
Rief baring di sofa berwarna biru gelap itu dan meletakkan Baby di dada bidangnya.
Dia kembali mengusap kepala kucing itu dan akhirnya kucing itu tertidur di dadanya
Beberapa minit kemudian , Rief pun tertidur sama
***
Keesokan harinyaRief terjaga dan dia kini berada di tempat yang terlalu asing baginya. Tempat itu cantik dan indah.
Bunga-bunga yang tumbuh segar dan mekar di sekelilingnya .
Dia terhidu wangian yang sangat wangi dan makin dia melangkah, makin kuat bau wangian itu.
Rief berhenti melangkah apabila ternampak seorang wanita yang menggunakan baju serba putih sedang bermain buaian di kawasan yang penuh dengan bunga rose.
Wanita itu menoleh memandangnya sambil tersenyum
" awak sape ?" tanya Rief dari jauh
Wanita itu hanya tersenyum manis. Dia berdiri dari buaian itu dan berjalan meninggalkan kawasan itu.
" Nanti !" teriak Rief
Sayangnya wanita itu menghiraukannya dan terus hilang dari pandangan
Rief terduduk dari pembaringannya.
Ya , dia hanya mimpi.
" sape perempuan tadi tu ? " soal Rief sendiri
Semasa dia terjaga pada pukul 3 pagi tadi , dia ada solat tahajut dan solat istikharah untuk meminta petunjuk dari Allah S.W.T agar keputusan yang dia buat tidak salah.
" kenape aku rasa macam aku kenal dengan dia ? Tapi aku tak nampak dengan jelas wajahnya "
Rief meraup mukanya.
Dalam otaknya , dia sudah terfikirkan seseorang.
' dia ke ?' tanya Rief dalam hati.
Akhirnya Rief hanya membiarkan mimpi nya sebentar tadi.
Dia mencapai tuala dan bergegas ke bilik mandi untuk membersihkan diri.
Selepas mandi , dia bersiap-siap untuk keluar pada waktu cuti itu.
Selalunya dia akan berada di rumah semasa hujung minggu tetapi hari ini tergerak hatinya untuk pergi ke City Mall.
***
City Mall
Rief pergi ke Santai Coffee untuk bersarapan . Sebelum keluar tadi , dia tidak makan apa-apa lagi
Lepas membuat pesanan, dia duduk di bahagian yang sedikit tersembunyi.
Sedang dia asyik bermain game di telefonnya , dia terpandang seseorang yang sangat di kenalinya.
' patut lah tergerak hati aku nak pegi sini ' gumamnya dalam hati
Seseorang sedang berjalan ke arah kaunter mungkin untuk membayar bil dan keluar dari Santai Coffee
Rief tersenyum sendiri.
" err, sir ?" panggil Waiter lelaki itu. Hairan dia dengan pelanggannya yang tersengih sorang-sorang
Terkejut Rief . " haa, yes ?"
" you coffee " hulur pelayan itu.
" thank you "
Pelayan itu melemparkan senyuman dan berlalu dari situ
' dia nampak ke aku senyum sorang-sorang tadi ? Hmm, takpe lah yang penting aku handsome masa senyum tadi '
Rief menghirup air coffeenya.
Rasanye siapa seseorang yang Rief nampak tu eh ? 😕 Jodoh dia ke sampai senyum sorang-sorang tu ?🙈 Hee , Rief-rief😂
Keep VOTE AND COMMENT PLEASEEEE~~~~~~ ❤
YOU ARE READING
I Love You Yincik Kucing
Teen FictionKerana seekor kucing, bermulanya pertemuan Aisley Abygail dengan Arief Hafiey. Aisley Abygail anak sulung kepada Tan Sri Alex yang mempunyai kacukan melayu-inggris.Seorang yang berpakaian sempoi tetapi tetap cantik dengan kecantikan muka yang dia ad...