Bab 12

411 26 0
                                    

Balik sahaja di rumah , Aby terus menuju ke biliknya .

" kebelakangan ni , aku selalu je jumpa mamat poyo tu . Hmm , jodoh kut " Aby mengetuk-ngetuk dagunya dengan jari telunjuk.

" Hish ! Tak nak lah aku kahwin dengan mamat tu . Sumpah ! Aku tak nak dan tak akan kahwin dengan lelaki macam dia tu . Walaupun tinggal dia sorang je lelaki kat dunia ni , aku rela jadi perawan sampai tua "

" merepek ape aku ni ? Tetibe pasal mamat tu, buang masa aku je .baik aku mandi , solat and then tidur ! "

Aby mengambil tuala mandinya dan menuju ke bilik mandi.

****

" eh, Rief . baru aje balik ? " soal Datin Myra

Tekejut Rief dengan sergahan mummy nya.

" Mummy . Bila sampai ? Macam mana mummy boleh masuk rumah Rief ni ? Seingat Rief , Rief dah kunci sebelum keluar tadi "

" amboi anak mummy banyak sangat soalan. Satu soalan mummy tanya, sepuluh soalan kamu bagi mummy ye "

Rief hanya tersengih . Dia mendekati mummy nya yang duduk santai di sofa berwarna coklat gelap itu.

" yela mummy , Rief baru aje balik ni "

" tak dengar pun suara kereta kamu tadi "

Kereta ? Oh ! Kereta . Lupa sekejap tentang keretanya.

" Kereta Rief rosak . Rief hantar kat bengkel " sebenarnya bukan Rief tapi minah gila tu yang hantar . Sambung Rief dalam hati .

" Ouh . Jadi sape yang hantar kamu balik ?"

" kawan "

" kawan lelaki ke perempuan ?"

Mummy ni , banyak tanya pulak. Kalau aku jawab maknyah kang memang sedas penampar aku kene.

" perempuan mummy "

" girlfriend kamu ke ?"

" haah ! Ehh , bukan ! Kawan biasa-biasa je " tak sayang mulut betul kau ni Rief . Minah gila tu kau nak jadikan girlfriend , simpang malaikat 44 !

" Kamu dengan Sally macam mana sekarang ? Dah lama mummy tak jumpa Sally " tanya mummynya lagi

Kali ni Rief betul-betul terlupa tentang masalahnya dengan Sally. Mummynya sebut sahaja nama Sally , tiba-tiba sakit hati , benci dan marah datang dalam dirinya

" Mummy , Rief nak atas dulu. Rief penatlah "

Dia sudah berdiri.

" Kamu belum jawab soalan mummy lagi Rief " geram pula dengan anak sulungnya ni , orang menanya terus nak naik atas.

" nanti je lah kita borak lama-lama . Lagipun mummy tidur sini kan ? "

" hmm " mummynya mula merajuk

" alahai mummy ni , jangan lah merajuk dengan Rief . Nanti Rief cerita kat mummy ye . Rief naik atas dulu "

Rief mencium pipi mummynya dan bergegas naik ke biliknya.

Satu keluhan di lepaskan. ' how can i forget you Sally ? I really love you ' Rief meraup mukanya.

" Arghhh ! Aku akan buktikan yang aku boleh lupakan dia . Aku tak perlukan perempuan yang tak pandai menghargai macam dia tu "

Rief  mencapai tuala mandinya dan menerpa ke bilik mandi.

Selesai mandi , Rief menunaikan solat selepas itu dia melompat ke katil bersaiz King miliknya.

" selesanya " Rief memejamkan mata dan akhirnya terlelap.

I Love You Yincik KucingWhere stories live. Discover now