Jungkook dan Namjun. Siapakah yang akan mati dulu? Ini bukan pertandingan. Ini adalah takdir hidup mereka.
Kaki Jungkook melangkah lemah. Fikirannya masih melayang memikirkan Jin yang mati di depan matanya sendiri. Tak ada kekuatan lagi untuk dia melangkah.
Tak sangka, perkara itu terjadi lagi.
Langkah Jungkook terhenti apabila dia melihat satu jasad yang terbaring di atas tanah tak jauh daripada tempatnya berdiri.
Jungkook mengecilkan matanya.
"Taehyung?" tanpa membazir masa, dia terus berlari ke arah orang yang disangkakan ialah Taehyung itu.
Dan sangkaannya tepat.
Lutut Jungkook terus longlai apabila melihat keadaan kawannya itu. Kesan torehan yang agak besar di bahagian dada membuatkan Jungkook hampir pengsan.
"a-apa semua ni? Weh! Apa semua ni!!" pipi Taehyung ditampar perlahan.
"Bangunlah!"
Jungkook tak dapat menahan lagi air matanya daripada terus mengalir.
Persis seorang adik yang kematian abangnya.
"jangan tinggalkan akuu.." tangisan Jungkook berubah perlahan.
Kemudian dia teringat sesuatu. Mana kawan-kawannya yang lain? Kenapa mereka meninggalkan Taehyung mati di situ.
Jungkook berdiri lalu berlari ke arah motel yang terletak lebih kurang beberapa blok dari tempat tadi.
Dia terus merempuh masuk ke dalam motel tersebut. Tangga didakinya sehingga ke tingkat 2. Di situlah terletaknya, bilik mereka.
Pintu terus ditolak kasar tanpa diketuk.
Sekali lagi, hampir tercabut jantungnya apabila melihat jasad Hoseok dan Jimin yang terbaring berlumuran darah di atas lantai.
Kali ni, kudrat Jungkook betul-betul hilang. Dia tak mampu lagi berdiri. Keadaan mereka membuatkan Jungkook lemah. Kepalanya disandarkan pada daun pintu.
Jungkook menangis sambil mengusutkan rambutnya sendiri.
Kenapa semua ni harus terjadi?
***
"Demian! Kau kena tolong aku! Tolong aku keluar dari sini! Please! I need to survive! Please!"
Bahu Demian dicengkam Namjum erat. Dia betul-betul takut dan tertekan pada masa yang sama.
Ketika Namjun sedang merayau di kaki lima tadi, dia bertembung dengan lelaki tersebut.
"Woah young man. Take it easy. Why are you look so scared?"
"Tolong aku... please... tolong aku..." Namjun jatuh melutut di hadapan Demian sambil menangis.
Menyesal dengan diri sendiri.
Tak ada guna. Dah terlambat.
"Um.. i love begging."
"As I said before. Welcome to Omelas. Takdir kau ada kat sini," kata lelaki itu dengan nada tenang. Sesekali dia tersenyum sinis ke arah Namjun.
"A-apa maksud kau?" Namjun bingkas bangun. Kolar baju Demian dipulasnya.
"Apa maksud kau tak guna?!!"
YOU ARE READING
WINGS: Today We'll Survive. [COMPLETED]
FanficWalaupun terdapat seribu arah yang berbeza, kita akan tetap berjalan ke satu arah yang sama. Walaupun dunia menindas kita, kita akan bangkit berlawan bersama sebagai sahabat. . . . . . (Diinspirasikan oleh music video BTS Wings+YNWA tapi jalan ceri...