Bab 6💐

7.7K 270 0
                                    

"Auni..! "Panggil Zana.

"Yup.. Kenapa? "Balas Auni.

"Boss nak jumpa! "

"Sebab apa boss panggil aku? "

"Entahla.. Tapi yang aku tau boss nak suruh kau handle projek yang dekat Langkawi tu! "Terang Zana.

"Ouh kk.. Terima kasih Zana..!!"

"Sama-sama"balas Zana.

                           ××××××

pintu bilik Dato Farhan diketuk berkali-kali oleh Auni.

"Masuk!"arah Dato Farhan

Auni menolak pintu tersebut dan terus masuk."Dato nak apa?"soal Auni.

"Duduklah dulu.. "Dato Farhan menyuruh Auni duduk.

"Kenapa Dato panggil saya? "

"Saya nak awak handle projek yang dekat Langkawi tu boleh tak?"soal Dato Farhan.

"Boleh Dato,Insyaallah saya boleh buat yang terbaik.. "Balas Auni.

"Tapi Auni, saya minta sangat awak kena lawat tapak projek dekat sana lepastu buat laporan dan bagi dekat saya! "

"Boleh,tapi bila Boss nak? "

"Saya nak awak pergi lusa,saya dah minta Zana tempah tiket penerbangan awak dekat sana!"terang Dato Farhan.

"Terima kasih Dato! "Balas Auni.

"Dato kalau dah tak ada apa-apa saya boleh keluar sekarang erk? "

"Boleh silakan.."Auni terus menapak keluar dari bilik tersebut.

"Ya Allah syukur Alhamdulillah.. Akhirnya dapat jugak aku handle projek besar macam ni!"Ujar Auni yang bersyukur tidak terhingga.

                            ××××××

"Kenapa kena panggil dengan Boss tadi? "Soal Iryan.

"Boss cakap dia nak saya pergi Langkawi lusa,sebab saya yang kena handle projek ni! "

"Wow.. Tahniah dapat jugak Auni merasa handle projek besar macam tu,Iryan ni pulak bilalah dapat rasa handle projek tu! "

"Insyaallah.. Suatu hari nanti dapatlah tu! "

"Aminn..nanti kalau Auni pergi sana habis lah Iryan nanti! "

"Kenapa pulak? "Soal Auni kehairanan.

"Iye la habislah Iryan sebab terlalu rindukan Auni dekat Pulau Langkawi tu! "

"Ish.. Ke situ pulak difikirkan?"

"Iye la.. Lagi satu Iryan nak pesan ni kat sana nanti janganlah cari lelaki lain tau!?"

"Dah la jangan nak mengarut..Jomlah lunch karang lambat habislah Auni kena marah!"

"Ha ye la..!! "


                          *********

Takdir DiaWhere stories live. Discover now