Bab 3💐

9.9K 326 2
                                    

Iryan melangkah dalam keadaan yang sangat laju seperti tergesa-gesa ke sesuatu tempat.

"Iryan.. Iryan..!!"panggil Auni.Iryan memandang.

"Kenapa? "Soal Iryan sambil memaling muka kearah Auni.

"Kenapa kau tergesa-gesa sangat ni?"

"Boss.. Dia minta fail projek sebab tu aku kena cepat ni!"balas Iryan.

"Ouh.. Kalau macam tu cepatlah hantar nanti Boss pot..pet..pot..pet karang!"

"Eh jap.. Auni nanti boleh tak kau temankan aku lunch nanti?"soal Iryan.

"Boleh..!"balas Auni.

"Thanks.."Ucap Iryan dan terus berlalu pergi masuk kedalam bilik Boss.

                           
                           ××××××

  Iryan dari tadi menguis-nguis nasi beriani itu,manakala matanya memandang kearah lain.Entah apa yang dimenungkan oleh Iryan sendiri Auni pun tidak pasti.

"Iryan..makanlah nasi tu tak baik la buat macam tu,kalau nak makanlah jangan main-main! "Tegur Auni.

"Aku tak ada selera nak makan,asyik teringatkan tentang Aku dengan Meera je! "Luah Iryan.

"Iryan kau kena percaya..Andai jodoh kau dengan Meera,pasti suatu hari nanti dia akan jadi milik kau"

"Tapi aku tak yakin..Meera tu lain sikit"Iryan mula menitiskan air mata.

"Iryan janganlah kau menangis disebabkan perempuan! "

"Auni kau tau kan.. Aku dengan Meera dah lama bercinta sejak dari sekolah lagi! Jadi bila perkara macam ni terjadi hati aku tak boleh terima..! "Iryan mengelap airmatanya.

"Aku tau, tapi tak perlulah sampai macam ni!"Auni mengeluar kain sapu tangan dan berikan pada Iryan.

"Nah.. Ambik sapu air mata tu! Malu la kalau orang lain tengok.."

"Terima kasih.. "Iryan mengelap air matanya.

"Cepatlah makan,nanti lambat pulak masuk pejabat! "

"Okey.. "Balas Iryan.

              
                          ~~~~~~~~

10 missed call from Iryan.

"Kenapa dia tiba-tiba call aku sampai banyak macam ni!? Ouh okey.. Aku dah faham ni mesti kes nak pujuk aku kan! Huh.. Jangan harap aku nak jawab..!"marah Zameera.

"Biy.. Kenapa bising-bising ni?"soal Adif.

"Tak ada apalah.. Eh jomlah gerak kata nak pergi makan tadikan?

"Betul tak ada apa-apa?"soal Adif sekali lagi.

"Yup sayang.. Jom lah gerak perut biy dah lapar ni!"Ujar Zameera sambil memegang perutnya.

"Okey..!"Adif terus mengundurkan kereta miliknya dan terus berlalu pergi.

                          *********

Takdir DiaWhere stories live. Discover now