Hari demi hari masa pun berlalu pergi,sejak kejadian antara Auni dan Iryan berlaku,mereka sudah tak pernah bertegur sapa.Sampaikan staf dekat pejabat itu menjadi hairan dengan kelakuan mereka berdua.
"Auni.."panggil Zana.
"Iye!"Ujar Auni yang sibuk membelek-belek fail kerjanya.
"Kau dengan Iryan tu bergaduh ke?"soal Zana.
"Tak adalah,Aku dan Iryan okey je la!!"balas Auni tidak berminat.
"Tapi kan kenapa Aku nampak korang langsung tak bertegur!"
"Tak ada apalah.."balas Auni sekali lagi.
"Okey.. Auni ni ada surat untuk kau!!"Zana menghulurkan surat itu kepada Auni.
"Surat apa ni? Zana...kau jangan cakap yang ini adalah surat jemputan ke majlis perkahwinan kau!!"
"Amboi!! Lambat lagi la,calon pun tak ada tetiba ada kad kahwin...agak-agak la Auni oi!!"balas Zana.
"Hahaha.. Mana la tau sebab aku dah biasa kena macam ni.kononnya dapat surat sekali dapat kad kahwin!"perli Auni.
"Ye ke.. Siapa yang buat macam tu? "Soal Zana.
"Biarlah rahsia! "Balas Auni sambil tersengih-sengih.
"Mengadanya.. Nak berahsia pulak dengan kita.!"
Auni mengoyakkan sampul surat tersebut untuk melihat isinya."Ermm betul la ni bukan kad kahwin kau!!"balas Auni.
Melopong mulut Zana kerana Auni masih menyangka bahawa surat itu berisi kad jemputan perkahwinannya."Dah banyak kali aku cakap ni bukan kad kahwin Aku!"bebel Zana.
"Alaa..lek la Zana itu pun nak marah ke?"Auni hanya tersenyum apabila memandang.Surat itu dibuka perlahan-lahan untuk isi kandungan.
"Surat pertukaran ke Pulau Langkawi..!"terbuntang mata Auni pabila membaca isi surat itu.
"Apa kau cakap tadi!!"soal Zana pura-pura tidak dengar.
"Aku kena berpindah ke Pulau Langkawi"balas Auni.
"Bila?"
"Hujung bulan ni! "
"Maknanya,minggu depan kan!"Zana mengagak.
"Aduh.. Tak nak pindah!!"
"Maknanya sunyi lah nanti pejabat kita ni nanti sebab kau dah pindah!"Balas Zana.
"Bagus juga,kalau pindah dekat sana dapatlah Aku tenangkan fikiran..!"
"Kenapa ni?"
"Entahlah tiba-tiba je dah rasa tawar hati nak bekerja dekat sini!"
"Ada orang buli kau erkk!!"
"Taklah.. "
"Habis tu kau setujulah nak pindah ni!"
"Iye..!"
"Auni minggu depan kau pergi tak kenduri rumah Iryan?"soal Zana.
"Insyaallah,mungkin aku pergi lepastu aku terus bertolak ke airport"balas Auni.
"Okey..tapi jangan lupa pergi kenduri Iryan tu tau.!"Ujar Zana.
"Iye..."
"akhirnya Iryan dah temui cinta sejatinya,mungkin memang dah ditakdirkan aku dengan Iryan bukan untuk bersama.selamat tinggal cinta dan terima kasih untuk percintaan selama ni."rintih Hati Auni.
********
YOU ARE READING
Takdir Dia
Short StoryAuni Shaana mula memendam cinta terhadap Iryan Danish sejak dari zaman persekolahan lagi.Namun kerana sikap ramah Iryan yang membuatkan mereka bersahabat sehingga kini.Tetapi pada masa yang sama cinta mula berputik antara Zameera Husna iaitu sahabat...