Zana mendail nombor telefon milik Auni."Manalah budak Auni ni? Dah dekat 5 kali call ni..ni kalau tak angkat jugak,Aku tak taulah!"Ngomel Zana.
Auni yang baru selesai mandi terus menutup rambutnya tuala supaya kering.sempat juga Auni memandang kearah telefon yang diletakkan diatas katil itu.
"Zana! Kenapa call pulak ni?!"
"Assalamualaikum Cik Auni Shaana binti Ahmad Tarmizi,Kau dah kenapa? Dekat 5 kali aku call kau kenapa tak angkat? Ke masih tidur lagi ni?"bebel Zana.
"Walaikumusalam Cik Zana Latisya,maafkan saya! Kak oi Auni baru je lepas mandi kot! Sesuka hati je tuduh orang tengah tidur lagi!"balas Auni.
"Ouh.. Ye ke.. Baguslah dah bangun tidur, janganlah sampai matahari dah tinggi baru nak bangun tidur,Awak tu perempuan!"nasihat Zana.
"Iye.. Cik Zana sayang oi..ni kenapa call Auni ni?"
"Dato Farhan suruh kau stay kat sana dalam 4 hari lagi!"
"Apa? Stay lagi ke? "
"Iye..Dato nak kau hadirkan diri dekat mesyuarat ni.Nanti segala info Aku akan bagi tau Kau!Tapi kau kenalah stay kat sana boleh tak ni? "
"Boleh..jadi lambat lagi aku nak balik sana?!"
"Yup..Eii Auni nanti boleh tak kau belikan ole-ole untuk aku! Kau kan baik!"Zana membodek.
"Amboi bab membodek orang nombor satu! "
"Hehehe.. Okeylah Auni Aku nak pergi buat kerja ni! Jangan lupa tau ole-ole aku!!"
"Insyaallah..bye Assalamualaikum! "
"Walaikumusalam"Zana mematikan talian.
××××××
"Iryan dah tengokkan gambar ni! Nampak sangat yang Auni ni bukan jenis yang setia.!"Zameera yang tak habis menghasut fikiran Iryan.
"Aku tak percaya yang ini Auni!!"Balas Iryan tidak berpuas hati.
"Kau dah nampak gambar ni! Nampak tak tu muka Auni tu!"Ujar Zameera sengaja menambah bara pada Hati Iryan.
"Dasar perempuan tak guna!!,Aku ingatkan yang kau ni jenis yang setia rupanya sama spesis dengan budak depan aku ni!!"
"Jadi kau dah tau kan perangai sebenar Auni ni!! Dia memang perempuan yang tak pernah nak setia.!!"
"Jadi kau nak Aku buat apa dekat Auni? Marah dia lepas tu putuskan hubungan macam tu! "
"Yes!! Itu lebih baik! aku sokong sangat-sangat!!"Ujar Zameera menyokong cadangan Iryan.
"Padan muka kau pompuan!! Tak sabarnya nak tengok kau pulak menangis-nangis sebab kena tinggalkan oleh Iryan.!"bisik Zameera sendirian.
Iryan melihat semula gambar-gambar yang baru ditunjukkan oleh Zameera.Gambar Auni dan seorang lelaki seperti berdua-duaan untuk masuk kedalam hotel.ada juga gambar Auni makan bersama-sama di dalam restoran mewah.Semua gambar itu cukup membuatkan hati Iryan seperti dihiris pisau belati.
"Iryan.. Please lah lupakan Auni.. Kita boleh bersama macam dulu balik..Auni tu nampak je macam tu luar cantik tapi dalaman tu entah-entah dah kena tebuk!!"
"Bagilah aku fikir masak-masak dulu!"balas Iryan.
"Iryan minumlah sikit bagi sejukkan hati tu! Tak payahlah nak marah-marah lupakan je lah pasal Auni tu! Anggap je yang Auni tu tak ada dalam hidup kau!! Nanti kita boleh mulakan hidup baru!"pujuk Zameera
"Zameera please.. Jangan ganggu aku sekejap boleh tak? Bagi masa untuk aku bertenang dulu,kau tau tak kepala otak aku ni serabut dengan kerja lagi!"balas Iryan tenang namun hatinya hanya Tuhan saja yang tahu bertapa remuknya hatinya pada ketika itu.*********
YOU ARE READING
Takdir Dia
Short StoryAuni Shaana mula memendam cinta terhadap Iryan Danish sejak dari zaman persekolahan lagi.Namun kerana sikap ramah Iryan yang membuatkan mereka bersahabat sehingga kini.Tetapi pada masa yang sama cinta mula berputik antara Zameera Husna iaitu sahabat...