♡TVÅ♡

1.4K 20 0
                                    

Hermione

Hermione sitter i klassrummet och ska ha astronomi när Draco Malfoy öppnar dörren och kliver in. Han ser ut att ha sprungit, men han är ändå, tja, snygg. Efter en uppläxning från läraren intar han sig äntligen sin plats bredvid Hermione. Åh, Hermione som hade hoppats att han skulle bli placerad bredvid någon annan. För hur mycket hon än vet om att hon borde hata Draco efter vad han har gjort mot henne och allt förnedrande han har sagt så kan hon inte låta bli att se på honom på det där sättet. Det sättet hon aldrig ser på Harry eller på Ron, inte på sina föräldrar. Just det där sättet man ser på någon när man är attraherad av den. För hur mycket Hermione än avskyr att säga det så är det sant, hon är attraherad av Draco Malfoy. Han som egentligen borde vara hennes värsta fiende har hon gått och blivit kär i. För även om han alltid beter sig som skit kan Hermione inte låta bli att tro att han egentligen är snäll. Att han bara är pressad av sina föräldrar och att de har impregnerat honom att det är rätt att vara renblod och fel att vara mugglarfödd. Och djupt, djupt inne önskar Hermione att hon kunde vara den som lockade fram den goda sidan.

Efter lektionen stannar Hermione kvar ett tag för att prata med läraren. Hon ser att Draco hänger sig kvar utanför dörren och tänker att han säkert har tänkt fälla henne eller något. Så när hon går ut är hon försiktig så att hon inte går in i någon slags fälla. Men Draco bara står där och efter ett tag får han ur sig ett svagt "hej". Hermione kan känna rodnaden stiga på hennes kinder och viker bort blicken. Hon svarar "hej" och går därifrån. När hon kollar bakåt ser hon Draco som står där och tittar ned i golvet. Hans kinder är lika röda som hennes egna känns och Hermione tänker att kanske det finns en liten chans att Draco känner sanna sak för henne som hon gör för honom.
《》《》《》《》《》《》《》《》《》
Förlåt för dåligt kapitel menmen.. hoppas att ni gillade det ändå♡
Hur ofta vill ni att det ska komma ut delar, varje dag/varannan dag/vecka osv?

Hemlig Kärlek | DramioneDonde viven las historias. Descúbrelo ahora