♡ÅTTA♡

888 8 2
                                    

Draco

Allt jag kan tänka på är henne. Hennes mjuka läppar, hennes felfria hy, hennes ögon som man så lätt drunknar i. Allt om henne gör mig galen. Jag längtar redan efter henne, trots att jag lämnade henne för knappt en minut sedan.

Dagen efter har Draco trolldryck med Gryffindor. När han kommer in i klassrummet sitternredan Hermione där med en tom plats bredvid sig, så där sätter Draco sig. Han låter sin hand snudda vid Hermiones och en rysning går genom hans kropp. Hon gör honom så svag. I stunder som denna hatar han verkligen sin familj och deras rykte, om bara hans föräldrar inte hade varit så stolta vid sin titel som renblod. Då hade alla kunnat få veta att han var ihop med Hermione, för det är det han egentligen vill.

Efter lektionen går Hermione upp till biblioteket, så Draco följer efter. Han ser henne sitta med näsan i en bok helt själv, så han går fram till henne och sätter sig. Han tar hennes hand och hon lutar sitt huvud mot hans axel. Såhär sitter dem, utan att säga ett ord till varandra, i en timme, tills det är dags för middagen. Ingen av dem vill lämna biblioteket, mende är tvugna. Åh, Draco önskar att varje minut av hans liv kunde vara såhär.

Middagen består av att Draco stirrar på Hermione hela tiden, inte till Crabbe och Goyles förtjusning. Men istället för att klaga och skrika på honom börjar de reta honom för att de tror att han stirrar på Cho Chang, en flicka som sitter precis bakom Hermione. Ñär middagen är slut kommer Draco på sig själv med att inte ha ätit en tugga av maten, han glömde helt bort den. Han ber Crabbe och Goyle dölja honom till köket och ta lite mat, för att komma till köket måste man kittla ett päron, det känns ganska konstigt men man kommer i alla fall in.

Mär de går därifrån har de med sig bakverk av olika sorter, mackor och honungsöl. Fast bakverken är det nog ingen chans att Draco hinner smaka av innan de är uppätna.
•●•
Sorry för kort kapitel, men jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva.
Skolan börjar om på måndag💔
Okej, nu har jag just upptäckt att jag råkade skriva i tredje person istället för jag form. Hoppas ni förlåter mig, puss å hej<3

Hemlig Kärlek | DramioneTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang