5:Maluu

6.9K 421 23
                                    

      Harini merupakan hari kedua aku di sekolah ni. Aku dengan Zathul and geng geng cik abang hot tu pun baik ja. Cumaa..... Mmm yelah

     Si Faiq dengan si Hafiz je yang kurang berbual dengan aku. Ehh bukan kurang... Memang langsung tak bercakap.. Nk tegur apatah lagi!  And memang dorang ni tak bergaul dengan girl. Dalam class buat hal dia je. Si Faiq tu kalau cikgu tak masuk mula lah nk membuta samalah dengan si Hafiz tu.

    Firasat aku mengatakan dorang ni memang tidak suka mengambil tahu hal sekeliling. Tapi aku cop dorang dua orang tu sombong. Kan tak pasal pasal dapat gelaran sombong tu.
Agagagaaga

 
     Bunyi ketukan rotan di meja aku membuat aku tersedar dari lamunan aku Itu.

    ". Ehhh. Mak kau meletup" latah aku akibat terkejut

     " hahahahaha " satu kelas mentertawakan aku. Oiit malu nya.. Rasa nk duduk bawah meja je sekarang ni.

      Paannnnnn'

     Sekali lagi bunyi rotan. Terus semua terdiam.  Mak singa mengamuk ke apani.

    " Diammm!" Marah Cikgu Dahlia

    "Ryna! Awak tak dengar ke saya panggil awak?? " tanya Cikgu Dahlia.

    " Maafkan saya Cikgu. " ujar ku lalu tundukkan kepalaku sedikit.Bukan takut just aku akui tu salah aku..

     " Ha lain kali jangan berangan masa saya tengah mengajar. Dengar tu, yang lain pun sama. Kalau saya nampak kamu semua berangan saya jemur kamu kat luar untuk next class. Fahammm!!!" Marah Cikgu Dahlia.

     " fahamm cikgu" sahut semua pelajar.

      " okey lah , Danish tolong terangkan tentang kepentingan menjaga kebersihan ." suruh Cikgu Dahlia.

     Tok tok tok!!!

  Bunyi ketukan pintu membuat kan semua bralih arah ke pintu kelas.

Si danish yang nk cakap pun tergendala.

     " Asaalamualaikum, Maafkan saya cikgu Boleh saya jumpa dengan Ryna Irish? " tanya seseorang. Aikk.. Macam aku kenal je suara ni. Aku menoleh je pintu. Ohh Ryan.

       " waalaikumussalam, Ryna ada orang nak jumpa kamu ni" ujar cikgu Dahlia. Aku bangun lalu berjalan ke arah pintu. Ramai yang memerhati andd  Faiq pun  pandang aku.. Dia punya muka macam  marah?,blur?, sinis? Ohh aku keliru ..

      " Along nak apa?" Soal aku! Ehg macam mana along tahu aku kelas 5 stem? Aku rasa Aku tak bagitahu.

     " Aippp nak jumpa adik sendiri pun tak leh? " tanya Ryan.

      " Haah tak Boleh " gurau aku.

    " layan kakak punya gurau ni sampai esk pun tak habis.. Ni ha pengetua nak jumpa kat bilik dia" beritahu Ryan.

     " hah? Pengetua? Kakak ada buat salah ke?"  Soal aku. Terkejut la tetiba kena panggil .. Ayoo

     " manalah along tahu " jawab Ryan lalu mengangkat bahu nya tanda tidak tahu.

     " mmm yelah.. Tapi sekarang ke?" Soal aku lagi

      " Yup. "

      " okey lah.  Tapi Along tunggu jap ehh nak gi minta izin ngan Cikgu.. Along teman kakak" ujar Aku lalu ke meja Cikgu.

       "  ehhh pegi bilik pengetua pun kena teman kan macamlah ada singa ke hantu ke kat sekolah ni" bebel Ryan.

    " ehhh singa ada Long tadi baru kakak kena ngap nga singa " ujar aku.

    "  haihh kenapa la adik aku sorang ni suka buat loya buruk" Ryan mengelengkan  kepala nya.

     " Ehhh betull la tadi kakak kena marah dengan singa sbb tak fokus.. Ingat kakak buat lawak? Tak de masa nk buat lawak" bagitahu aku panjang.

    " padan muka sapa suruh berangan. Tu lah padahnya. " Ryan ketawa kecil.

     " ingat lawak?" Geram aku

    " ofc lawak. If bagi kakak tak lawak bagi along lawak okay" ujar Ryan.

    " Whatever " aku malas nak layan.
Then we sampai kt bilik pengetua

    " okey lah Kakak masuk dulu. Thanks  temankan akak " ujar aku.

    " small matter " Ryan pun berjlan ke kelasnya.

   

   Dup
.
.
.
.
Dup
.
.
.
  Dup 
.
.
.
.
Dappp

Nervous pulak aku rasa.. Kenapa erh? Pengetua panggil aku? Nk cakap aku buat salah tak de.

Dengan baca bismillah.

Aku ketuk pintu bilik pengetua

Lalu

Masuk..

    " Asaalamualaikum " aku memberi salam.

     " waalaikumussalam, ohh Ryna sila duduk!" Suruh En. Rahim.

     " ehh Pak long? " soal aku terkejut. Tak tahu pulak Aku Pak Long pengetua sekolah ni.

      " Yup... Papa kamu tak bgitahu ke Pak long pengetua sekolah ni?" Tanya En Rahim.

      " papa tak ada cakap pun" ujar aku.

     " ohh maybe papa kamu lupa kot" En Rahim bersangka baik.
 

       " Ni ada apa Pak Long panggil Ryna? " tanya aku.

        " Pakk  Long nak kamu......."










Okey. Sara sambung  next time ...
Malas nak naip
Bye

Don't forget to comments and votes

  40 vote baru update..

Oh My Tutor Where stories live. Discover now