Ryna menompang dagunya sambil melihat exam paper Add Mathnya Sekejap pandang kertas, sekejap pandang Zathul rakan karibnya yang sedang menjawab soalan .
Satu soalan pun dia belum jawab. Exam sudah berlalu 30 minit. Kertasnya masih juga kosong, tanpa sebarang jawapan. Sungguh Ryna tidak faham soalan soalan yang dicetak di atas kertas itu. Soalan semuanya susah susah.
Ryna memandang rakan rakannya yang lain. Semuanya dapat menjawab dengan baik
Timbul satu persoalan di fikiran Ryna..
' Dorang makan apa la blh jawab paper add math ni'Ryna memerhati lagi rakan rakan sekelasnya ..hingga lah matanya tertumpu di tempat Faiq. Ryna melihat Faiq menjawab dengan tenang.
Timbul perasaan geram terhadap Faiq gara gara hantarnya ke rumah lewat malam. Tak sempat dia hendak mengulang kaji . Akibat penat dia tertido. Haihh mujurlah Mama dan Papa nya tidak marah balik lewat semalam.
"Menyesal aku tido awl semalam. Haihhh ak tak boleh putus asa. You can do it Ryna. " bisik Ryna perlahan.
Ryna memandang kertas add mathnya kembali. Belek punya belek terjumpa soalan yang boleh dikata so-so tapi tu hanya bagi Ryna sahaja. Bagi pandangan org lain dia tidam tahu.
Ryna menjawab dgn berhati hati.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hanya 15 soalan sahaja Ryna dapat jawab. Yang lain semua kelaut. Tu pun belum pasti betul ke salah. Masa masih lagi ada 30 minit.
Ryna give up.
Lalu
Dia
Meletakkan
Tangannya
Diatas
Meja
Lalu
Dia
Tido
.
.
.
.
.30 minit sudah berlalu. Cikgu Arif memberi tahu masa menjawab sudah tamat. Pelajar yang didepan diarahkan untuk mengutip kertas peperiksaan.
Pelajar yang duduk dihadapan mula bangun dan mengutip kertas kertas pepriksaan rakan- rakan yang lain.
Faiq berjalan mengutip kertas yang sama baris dengannya. Sampai sahaja di tempat Ryna. Faiq senyap.
Mana taknya. Kertas duduk bawah muka Ryna. Ryna masih lagi dibuai mimpi. Hahahaha
"Ryna"panggil Faiq
Ryna belum memberi respon.
Sungguh lena
"Ryna" panggil Faiq buat kedua kali
Masih juga tidak memberi sebarang tanda tanda mahu bangun. Faiq geram.
" Sayangku Ryna bangun" panggil Faiq sedikit kuat dan dapat didengari oleh rakan sebelah Ryna. Tapi mereka hanyaa membuat tidak endah sahaja
Dengan tiba tiba Ryna menganggkat mukanya. Dengan keadaan mamai Ryna membuat muka blur.
" hah? Ada apa?" Tanya Ryna
" kertas kau?" Ujar Faiq.
"-oooo" ryna mengambil kertasnya lalu menghulur kpda Faiq.
"Aku panggil sayang baru nak bangun" ujar Faiq semasa menerima huluran Ryna.
Ryna dengan blurnya membuat memek muka pelik
"Hah?" Ryna baru perasan. Dia bangun tadi sebab terkejut ada org panggil dia 'sayang' . Ryna memandang Faiq.
" please ehh. Ak terkejut kau panggil kuat, bukan sebab lain ehh"ujar Ryna. Memang sebelum ni dia tidak dgr apa apa. Yang dia dengar tiba2 ada org panggil dia sayang. Tu yang terbangun
" Auta lebih" ujar Faiq sinis.
" benda betul. " balas Ryna geram
" Ye lah tu" Ujar faiq. Ryna jeling .
" ingat elok sngat la tu jeling jeling" kata faiq keras
" juling baru tahu" sambung Faiq
" suka hati aku la. Bukan masalah kau pun" balas Ryna geram
" So? Ak tak de cakap pun masalah aku" ujar faiq mendatar.
Dengan tibq tiba Ryna bangun dari tempatnya. Geram yang amat terhadap Faiq. Ryna menunding jarinya ke arah Faiq dia terpaksa mendongak akibat Faiq yang tinggi. Faiq tersenyum sinis
"Aku benci senyuman sinis kau" jerik Ryna dalam hati.
Senyuman Faiq tambah menyakitkan hati Ryna." Kauuuu...." belum sempat Ryna menyambung kata katanya
" Haa. Yang belakang tu. Ada masalah ke? Faiq? Ryna?" Tanya Cikgu Arif. Faiq memandang cikgu Arif kosong. Satu kelas memandang ke arah mereka berdua.
" Faiq. Mana exam paper yang kamu kutip?" Tanya Cikgu Arif.
Faiq berjalan ke arah meja guru dan menyerahkan exam paper kepada Cikgu Arif.
Faiq kembali ke tempat duduknya
Ryna masih lagi berdiri menahan geram
" okey class. Exam dah tamat. So kamu semua boleh balik" ujar Cikgu Arif.
Belum sempat Cikgu Arif keluar. Ryna terlebih dahulu keluar.
"Sorry cikgu." Ryna melintasi gurunya lalu keluar dri kelas. Rakan rakan yang lain hanya memandang . Cikgu Arif yang pelik akan terhadap tindakan Ryna membuat tidak tahu. Mungkin sahaja dia ada kecemasan. Fikir cikgu Arif.
" Ayooo Faiq . Aku tak tahu Ryna dah Merajuk" ujar Adam.
Faiq menjeling Adam. Adam membuat muka seposen.
" marah bebenoo" usik Adam lagi.
" Kau diam" geram Faiq. Adam tersenyum. Tidak pernah dia melihat Perangai Faiq sebegini.
" Dah la tu Faiq, jangan layan si Adam tu . Lebih baik kau pegi pujuk Ryna. Nanti makin melarat pulak nanti" kata Hafiz sambil menepuk bahu Faiq.
"Betul tu. Sebelum Ryna merajuk tak nak jumpa kau baik kau pujuk" sokong Hisyam.
Mereka sudah faham akan perangai Faiq yang susah sayang kan orang ni. Mereka hanya memberi sokongan terhadap Faiq. Bagi mereka bukan senang Faiq Nak sayangkan org. Lagi lagi girl
Dengan tanpa membalas kata kata rakannya Faiq keluar dari kelas.
Ok Done. I hope u gais suka.
Stay Vote and Komen
YOU ARE READING
Oh My Tutor
RomanceFaiq Faiqal seorang Pelajar cemerlang di Glory High school. Dengan perangai nya yang dingin membuat kan semua warga Glory high school takut untuk mencari masalah dgnnya.Namun Disebabkan satu arahan membuatkan hati nya tersentak. " Saya nak kam...