31: Cemburu

3.4K 213 8
                                    




" Faiq tolong lah lepaskan tangan saya nanti cikgu tengok tak pasal-pasal masuk bilik disiplin sebab awak mengatal pegang tangan perempuan" Rayu Ryna bersertakan bebelan.Entah kemana Faiq mahu membawanya. Faiq buat bodoh sahaja dengan rayuan Ryna,Faiq masih memangang tangan Ryna yg berlapik itu dan menaiki tangga di bangunan blok D iaitu blok Delima.

" Faiq awak nak bawa saya ke mana ni? Ni bukan Blok kelas kita laa"tanya Ryna pelik.Yelah faiq membawanya ke Blok D,dimana semua bangunan di blok ini adalah hanya ada perpustakaan,bilik seni,bilik music, dan makmal komputer. Blok D sangat lah jarang mempunyai penghuni.

" Kau diam boleh tak " ujar Faiq kasar.

" macam mana saya tak duduk diam kalau awak bawa saya pergi kat bangunan yang tak berapa nak ramai penghuni ni.Menyeramkan tahu tak" bebel Ryna lagi.

" Penakut " kata Faiq sinis. Ryna membuat muka geram .

" bukan takut lah" bantah Ryna. Faiq hanya mengangkat bahunya lalu tersenyum sinis kepada Ryna. Ryna terus menjeling Faiq.

" Dah masuk cepat " arah Faiq setelah tiba di pintu bilik seni.

" kita nak buat apa masuk dalam bilik seni ni?" Tanya Ryna pelik.

" nak rogol kau " ujar Faiq kasar.

" Awak giler ke? " ujar Ryna lalu berpatah balik mahu menuju ke tangga. Kebetulan bilik seni lama ni memang duduk di hujung bangunan berdekatan dengan tangga.

" kau nak pergi mana?" Faiq tarik tangan Ryna lalu menarik Ryna masuk ke bilik seni lama itu. Ryna meronta-ronta. Siapa je tak takutkan.

" kau boleh tak jangan degil, cuba dengar cakap aku. " ujar faiq menahan marah. Ryna terdiam . Faiq yang tadi memegang tangan Ryna yg berlapikkan baju Ryna sudah dilepaskan lalu duduk di sofa yang berhadapan dengan tv. Ryna masihh kaku di hadapan pintu.

" yang kau tercegak kat situ buat apa? Duduk lah " Faiq berkata dengan suara yang mendata. Ryna akur,lalu duduk di sofa bertentangan faiq. Giler ke apa nak duduk sebelah Faiq. Dah lah dia dengan Faiq je ada dalam bilik ni.

" Kau dengar elok-elok apa yang aku nak cakap ni dan kau pegang kata- kata aku ni" Kata faiq mendata dan masih menayang muka bekunya.Ryna memandang Faiq dengan muka peliknya lgi

" Aku tak akan sakiti orang yang aku sayang. Ingat tu. Pasal rogol tadi aku memain je. Macam yang aku cakap tadi aku tak akan sakiti orang yang aku sayang " Sambung Faiq lalu berbaring di sofa lantas memejamkan matanya. Ryna terkedu lalu menarik nafas lega. At least dia tahu yang Faiq sayang dia muaahahahahhaha. Ryna tersenyum seketika.

" Dalam bilik ni ada novel kat rak belakang kau, kalau kau bosan kau boleh ambik baca. Tu semua novel si azathul. Aku nak tidur sekejap nanti kejutkan aku sebelum balik " kata faiq dalam keadaan yang masih pejam mata.

" Kalau awak nak ponteng tak payah libatkan saya bagai. Ni dengan saya sekali terlibat. Nanti cikgu buat report kat pengetua macam mana" tanya Ryna.

" Aku tak nak kau curang dengan aku,aku tak boleh tengok kau dengan jantan lain , tadi masa si syam duk mengatal dengan kau pun aku tahan je amarah aku ni. Ni kat sini ni sakit bila tengok ada jantan mengatal dengan perempuan kesayangan aku" jelas faiq panjang lebar sambil menunjukkan tangannya di dada. Matanya masih terpejam.

Oh My Tutor Where stories live. Discover now