14| ugut lagi?

6.2K 664 26
                                    

       Ryna Dan Faiq berjalan beriringan masuk ke dalam cafe di bandar besar johor.

       Ryna tersenyum apabila melihat mamanya di kaunter. Ryan pula tengah mengambil order. Izzad pula sedang membantu Ryan.

       " Faiq jom Saya kenal kan kau dengan mama aku" ujar Ryna. Faiq hanya menurut.

       Faiq Dan Ryna ke arah kaunter.

      " assalamualaikum mama" Ryna memberi Salam lalu menyalami tangan mamanya.

     " Waalaikumusalam. Oh kakak, buat apa datang sini? Bkn ke Akak ada kelas ke dgn tutor Kakak?" Tanya mama Ryna.

      " yup. Memang ada tapi Kakak ajak dia belajar dkt cafe mama. Tak salah kan?" Ujar Ryna lalu tersenyum.

      " Mama lagi suka. Kalau ank mama belajar depan mata mama" ujar Mama Ryna sambil tersenyum.

Faiq hanya memerhati gelagak anak beranak dihadapannya. Bahagia sungguh keluarga Ryna.

       " Hah MA. Kenal kan ni Faiq Faiqal, tutor Kakak" Ryna memperkenalkan Faiq kepada mamanya.

       " Hai Aunty. Aunty apa khabar " Faiq berbasi basi. Mama Ryna tersenyum.

       " Alhamdulillah sihat. Terima kasih lah Faiq sebab sudi ajarkan anak Aunty ni. Kalau dia degil Faiq  bagitahu je Aunty. " ujar mama Ryna.

    Faiq tersenyum.

      " Hahahah. Setakat mengajar Ryna   saya tak kesah lah Aunty. Ilmu elok di kongsi kongsi. Baru bertambah berkat belajar " Faiq tersenyum

       Ehhh mamat ni kereekk argh. Depan mama bkn main lagi baik. Depan Aku dingin tahap apa ntah . Monolog Ryna.

      " Betul tu. Nanti rajin rajinlah datang ke cafe Aunty ya. Datang selalu pun tak pe. Aunty lagi suka" ujar mama Ryna.

       " Insyaallah " Faiq tersenyum Manis.

     " jom lah kita belajar di hujung sana" ajak Ryna.

      Ryna dan Faiq menuju ke arah meja di penjuru cafe. Terlindung sedikit Dari orang ramai.

      
      " Buka la buku Kau tu" ujar Faiq.

Dengan malas Ryna membuka buku subject add math. Arghh Aku benci add math.jerit hati Ryna.

     " buat muka Surat  29" ujar Faiq. Ryna hanya menurut

    Sedang Ryna menjawab soalan . Datang Ryan yang membawa dulang air.

     " nah air" ujar Ryan stelah tiba di meja Ryna Dan Faiq.

     " letak je kat situ" ujar Ryna sambil  membuat kerjanya.

      Ryan duduk di tepi Ryna.

  
      " Tak nak kenalkan dekat along ke sape kat depan Akak ni?" Tanya Ryan smbil tersengih

Ryna mengeluh. "Haih mcm2 lah along Aku ni" ujar Ryna dlm hati

      "Yang HENSEM kat depan Kakak ni tutor Kakak, kenalkan ni Faiq." Ujar Ryna malas malasan.

      Ryan Dan Faiq bersalaman.

Jelas muka Faiq terkejut.

'Terkejutla tu Ryan ni abang Aku. Aritu action sgt nk jeles bagai' monolog Ryna (alah yang Faiq hentak kerusi tu)

   'Ehh apa kau ckp ni Ryna? ' Ryna brckp dgn dirinya dlm hati.

     " Aku Ryan. Along Ryna" ujar Ryan tersenyum.

Oh My Tutor Where stories live. Discover now