Sudah seminggu trial untuk spm berlalu, dan seminggu jugak Ryna tak keluar rmh asyik terperap dalam bilik,balik sekolah je terus Mandi,solat,makan then pegang buku , boleh di katakan pegang buku 24 jam sepanjang seminggu trial sampaikan kadang-kadang tu dia terlupa nak makan sebab syok sangat study. Seminggu jugak Ryna tidak bertemu dengan Faiq, haishh kalau kata tak serempak tu tipu laa sebab hari-hari kat sekolah diorang jumpa, klau bukan kat kantin,kat dalam dewan lah dorang terserempak. Bercakap pun tak dengan Faiq , rindu ? Rindu tu ada lah sikit.Ryna tak dapat whatsapp dari Faiq dah seminggu, first day trial Ryna on la whatsapp,ingatkan Faiq nk wish goodluck ke apa, ni tak . Whatsapp pun tak,call pun tak. Nak suruh aku call or whatsapp dulu? Oh please lah aku perempuan kot, Ego kau tinggi wahai Ryna 💪🏻
Dengan hati yang tenang Ryna terus menejah bilik Ryan untuk meminta handphone nya dari Ryan. Yelah setelah tunggu selama 3 hari chat dan call dari Faiq tapi hampa so Ryna bercadang suruh Ryan pegang handphone nya, malas mahu sibukkan diri teringat kat Faiq lelama baik dia fokus study untuk trial.
Tok tok tokRyna mengetuk pintu bilik Ryan.
"Masuk pintu tak kunci" ujar Ryan dari dalam.Ryan terus memulas tombol pintu lalu masuk kedalam bilik alongnya . Melihat alongnya tengah sibuk menulis di meja belajar Ryna terus duduk di hujung katil yg berdekatan dgn meja belajar alongnya. Mungkin saja alongnya tengah siapkan homework.
" Along nak handphone kakak " pinta Ryna." Ada tu dalam laci kat sebelah katil along " Ujar Ryan masih lagi fokus dengan homework nya.
Ryna terus membuka laci lalu mengambil iPhone 6 nya lalu membuka data untuk membuka ig nya, ye lah dah lama tak scroll ig, ni ada masa free boleh lah nk relax relax scroll ig.
Sambil menunggu semua notis dari app whatsapp,Instagram,twitter,Ryna membuka gallery nya. Melihat gmbr gambar Faiq yang tak sengaja diambil secara senyap. Wahh kau Ryna sejak bila pandai curi ambil gmbr lelaki ni? Emm takpe kot dia pakwe aku kan tak salah kot. Ryna berkata dalam hati.
Satu per satu Ryna membelek gmbr Faiq lalu dia tersenyum sorang-sorang.
'Haishh Ryna sejak bila kau jadi angau ni? ' ujar ryna perlahan. Ryan yang melihat adiknya itu tersenyum sorang-sorang hanya mengelengkan kepala.
Lepas syok dan puas menilik muka Faiq Ryna membuka Applikasi whatsapp untuk membaca chat-chat dari kawan2 nya or dari group kelas.
Melihat takde yang menarik terus Ryna membuka ig nya, berdesup like and dm dri fans nya. Iyalah instafemes lah katakan.
Melihat stoy ig nya yang diisi dengan video membuatkan Ryna pelik.
'Sapa pulak yg buat story ig aku ni?' Ujar Ryna dlm hati. Melihat gambar Faiq yang diambil secara senyap itu dengan captian "I miss u " membuat Ryna geramm.'Heyyy ni bukan aku yang post, sukati je ceroboh aku punya ig haishh.ini mesti kerja along' monolog Ryna .
" Alonggg!!!!!!! " jerit Ryna sekuat hati, mahu bergegar rmah dibuatnya.
" haishh kakak, yang kakak menjerit ni kenapa? Sakit telinga along, boleh pekak tahu tak" bebel Ryan sambil mengosok telinganya.
YOU ARE READING
Oh My Tutor
RomanceFaiq Faiqal seorang Pelajar cemerlang di Glory High school. Dengan perangai nya yang dingin membuat kan semua warga Glory high school takut untuk mencari masalah dgnnya.Namun Disebabkan satu arahan membuatkan hati nya tersentak. " Saya nak kam...