Ryna Irish berjalan ke kelas dengan tergesa- gesa akibat dia terleka di library sekejap tadi. Bunyi suara Cikgu Harif yang nyaring mengajar subjek sejarah membuatkan Ryna mempercepatkan lagi langkahnya.
Sedang Ryna berjalan dengan tergesa- gesa kakinya tetiba tersandung. Lalu dia terjatung mencium lantai sekolah.
"Opss sorry Akak tak sengaja. Ada sakit sakit kat mana ke dik? Nak Akak tolong ke?" Tanya seorang perempuan tingkatan 6 atas lalu mbantu Ryna bangun.
Ya benar! Akak gila ni halang kaki aku dengan kaki nya tadi. Nak tahu kenapa aku panggil dia Akak gila? Sebab dia cop aku ada apa- apa dengan along aku. Like srsly. Kelakar namateyyy. Kalau tak silap aku akk ni nama Rasha . Kalau di ikutkan ni dah Kali ke-3 dia kacau aku. Aku malas nak layam. Biar dia tahu sendiri aku ni Adik Ryan. Baru malu kau kat situ. Konfem muka macam tepung gomak sbb malu.hha
" thanks. Actually apa masalah akk sebenarnya selalu kacau Saya?" Tanya Ryna geram. Dah la. Lambat nak masuk kelas.
"MASALAH Adik adalah Ryan.!" Jawab Rasha
" apa kaitan Saya dengan Ryan? Maaf lah Akak Saya kena masuk kelas dlu .Dah lambat ni " ujar Ryna.Rasha menghalang Ryna daripada masuk kelas.
" apa hubungan adikk dengan Ryan? Jawab dlu soalan Akak baru akk lepas masuk kelas" ugut Rasha.Ryna mengeluh kasar. Ryna memandang Rasha lalu berjalan menuju ke kelasnya.
" oiii. Aku cakap jawab dlukan soalan aku" berang Rasha dengan tindakan Ryna.
Aduhh apa masalah betinaa nih.. Aku dh lah lambat. Keras kepala betul betina nih. Haihh . Ryna mengeluh kasar.
"For your information AKAK SENIOR . RYAN tu Along saya. " ujar Ryna geram. Ternganga Rasha.
" okehh dah tahu kan? Saya nak masuk kelas dlu. Dah la Saya lewat 15 minit dah. Layan pulak akk ni.lagi lahh lambat Sayaa masuk kelas" ujar Ryna lalu blah masuk kelas.
•••••••••
"Assalamualaikum" Ryna memberi Salam. Ya dia Sudah lewat 20 minit. Akibat layan Akak gila tadiii. Menyesalnya layan. Kang dah terlepas belajar.
" Waalaikumusalam. Ya Ryna. Kenapa lambat? Awak ingat ni sekolah mak bapak awak ke sesuka je masuk lambat?" Marah Cikgu Harif.
" Maaf Cikgu .. Saya dari library. Terleka baca buku Cikgu" jawab Ryna jujur. Ya benar dia terleka baca buku subject kimia di library.
Cikgu Harif melepaskan keluhan yang agak kasar.
"Okeh lah. Kamu boleh duduk ke tempat kamu. " ujar Cikgu Harif. Mungkin Cikgu Harif dapat menerima alasan aku. Ya lah salah ke terlewat sebab menambah ilmu? Cuma yelah tak blh lah ganggu masa Cikgu nak mengajar.
"Terima kasih Cikgu" ujar Ryna laluh berjalan ke tempatnya. Baru dia perasan satu kelas tengah pandang ke arah nya termasuklah Faiq.
Cikgu Harif menyambung mengajar.
Selapas 20 minit mengajar sejarah.Cikgu Harif menanyakan Homework yang dia suruh buat panda minggu lepas. Dan aku belum siap. Hanya beberapa soalan lagi." siapa yang tak siap sila berdiri " ujar Cikgu Harif kasar. Cikgu Harif sememangnya tegas tapi tegas dia hanya di dalam kelas. Di luar kelas or kawasan sekolah Cikgu Harif lah yang paling sporting.
Dengan perlahan - lahan aku bangun. Dan hanya aku seorang yang bangun. Maknanya aku sorang jelah tak siap. Aiggo malunya. Kalau aku tahu aku ponteng terus kelas sejarah. Ryna monologues
Ramai mata memerhati Ryna. Ryna hanya menunjukkan muka seposen . Redha dengan apa yang akan di denda oleh Cikgu Harif.
Tiba - tiba bunyi tolakan kerusi dari belakang Ryna menarik prrhatian satu kelas. Begitu juga dengan Cikgu Harif.
Satu kelas membuat muka pelik. Yelah tidak pernah si Faiq tak siapkn homework. Ttba hari dia tak siap. Siapa yang tak pelik.
YOU ARE READING
Oh My Tutor
RomantizmFaiq Faiqal seorang Pelajar cemerlang di Glory High school. Dengan perangai nya yang dingin membuat kan semua warga Glory high school takut untuk mencari masalah dgnnya.Namun Disebabkan satu arahan membuatkan hati nya tersentak. " Saya nak kam...