Verwachtingsvol kijk ik naar Niels en Jim. Wat vinden ze ervan?
Doordat ze even naar elkaar kijken, voel ik me even wat onzeker. Maar dat gevoel gaat weer weg als ze beide hun duim opsteken. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht.
Jim wenkt dat ik naar ze toe moet komen, wat ik direct doe. "Ik ben wel benieuwd hoe jullie samen klinken," begint Jim. "Je mond gaat openvallen" verzekerd Niels hem. Hmm, misschien heeft hij wel gelijk.
Samen zingen we 'What I've been looking for'. Als ik met Niels zing, heb ik het idee dat we de hele wereld aankunnen. De blik in zijn ogen bevestigd dat en geeft mij zelfvertrouwen.
Pas als we klaar zijn, kijken we weer naar Jim, die inderdaad zijn mond wijd open heeft. Hij geeft een glimlach, waardoor wij in de lach schieten. "Volgens mij vondtie het wel wat," sugereer ik lachend.
Jim komt uit het hok en gaat voor ons staan. "Wat nou als jullie aan een zangshow meedoen? Geloof me, jullie gaan het samen ver flikken."
Met aan de ene kant een verrast gezicht en aan de andere kant een onzeker gezicht omdat ik niet weet of hij het serieus meent, kijk ik van Niels naar Jim. Niels schiet in de lach. "Ja hoor Jim, zie je t voor je? Wij een prijs winnen? Je kan echt mooi zingen hoor lieverd, begrijp me niet verkeerd maar.." "Het is toch leuk om een beetje geholpen te worden met zangtechnieken?" werpt Jim tegen.
Niels haalt zn schouders op. Ondertussen ontwikkeld zich een droom in mijn gedachten. Samen met Niels meedoen aan een zingshow? Zou dat niet perfect zijn?
#
Ook met avondeten ben ik bij Niels. Als we binnen komen zit de vader van Niels al aan tafel. "Hallo, ik ben Eva," stel ik mezelf voor met een handdruk. "Hallo Eva, welkom." Niels is blijkbaar echt een mengelmoes van zn ouders. De rustige kant heeft hij vast van zijn vader en het gek doen van zijn moeder.
We gaan aan tafel zitten, terwijl Hans ook binnen komt met zijn vriendin. "Hoi, ik ben Louïsa." Ze ziet er lief uit en lijkt me een aardig meisje. Ik voel me al helemaal thuis hier.
"Hou jij nou ook zo van zingen?" vraagt Niels' moeder als we beginnen met eten. "Ja, heel erg. Ik doe het ook veel." "Ohwja?" "Ja, dan moet je mn broers eens horen, die vinden het nogal irritant," vertel ik hen. "Ze zijn vast jaloers op je mooie stem," knipoogt Niels. Bescheiden glimlach ik.
"Hebben je broers al een relatie?" vraagt Niels' vader verder. "Nee, eentje zit bij defentsie dus die is er niet echt mee bezig. En die ander heeft naar mijn weten ook niemand op het oog."
Niels kijkt op zn mobiel, als er een geluidje uit komt. "Jeroen vraagt oftie je vanavond mag ontmoeten," zegt hij, mij vragend aankijken. "Ja leuk! Dan kan ik kijken oftie bij Julia past," voeg ik eraan toe, waarna ik me voel blozen.
Gelukkig moet iedereen erom lachen. "Vast wel," lacht Niels' moeder. "We gaan het zien, grijnst Niels.
JE LEEST
He is perfect
RomanceDit verhaal is voor mijn beste vriendin, omdat ik haar alle geluk van de wereld gun ❤